Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

je vrouw liefhebben....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-06-2010 10:28:11
Er zijn nog wel wat zaken te doen.

Chippen
Andere intercooler
Dvd systeem in hoofdsteun voor de kids
Xenon
.....

Voor het chippen staat er een afspraak.
De grotere intercooler gaat waarschijnlijk nooit komen (zeg nooit nooit ;D )
Dvd gebeuren heb ik nu al. Ik wil alleen de consoles voor de schermpjes vast schroeven aan de steunen (schermpjes zijn afneembaar). Die zitten nu met klittenband vast en dat vind ik niet fraai om te zien.
Ik zoek daarom twee andere hoofdsteunen om het te kunnen uitvoeren. Dan wil ik ook gelijk alle kabels wegwerken. 

Xenon heb ik recent de kans voor gehad. Wegens geldgebrek (voor zover ik daarvan kan spreken) heb ik ze laten gaan en de tip doorgegeven aan Misha, die er (hopelijk) heel blij mee is.
Gaat nog wel een keer goed komen, die lampen.

Chris

Xenon zou ik ook nog weleens aan willen. Wel een dure grap dat spul... Voorlopig laat ik het even zo. In verband met de koplampwissers die ik niet kwijt wil (ze hebben wel wat), zou ik ook de originele 2003-ers moeten/willen hebben.

ed

Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo. In R'dam zie je elke zwarte Golf met Xenon rijden, maar of dat nu zo'n goed teken is... Vind het meer iets van "kijk mij nou eens", maar vind het, met al die 10+ jarige auto's met xenon look, meer iets voor de petjes inmiddels.

Bovendien gaat het regelmatig stuk!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: ed op 23-06-2010 14:11:41
Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo. In R'dam zie je elke zwarte Golf met Xenon rijden, maar of dat nu zo'n goed teken is... Vind het meer iets van "kijk mij nou eens", maar vind het, met al die 10+ jarige auto's met xenon look, meer iets voor de petjes inmiddels.

Die Golfjes hebben allemaal blauw xenon, da's anders  ;D

Aan de ene kant lijkt het me wel fijn om wat beter licht te hebben. Aan de andere kant vind ik het nu ook wel goed. Vandaar dat ik ook niet per sé de set, die pas te koop was, moest hebben.

Ik zie het wel.....

Sbv

Zelf ervaar ik het als erg prettig. Origineel af fabriek xenon erin zitten. Het geeft lekker veel licht

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-06-2010 22:04:25
Zelf ervaar ik het als erg prettig. Origineel af fabriek xenon erin zitten. Het geeft lekker veel licht

We weten nu in ieder geval wel hoe we de originele kunnen herkennen  ;)

Laserblue

::) ja hoor  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

In de ca 180000 km die ik met origineel xenon gereden heb 1 maal een defecte lamp gehad

peteRRR

Ben voor de xenon zowel overdag en in het donker,veel meer zicht op de weg.
Ook overdag wordt je beter gezien en geeft mij een veiliger gevoel.
Vind het ook mooi staan in een auto.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Mwuh, ik heb zelf ook xenon er in en met een blauwe tint (8000K), dit om 2 redenen, a) de lichtopbrengst van de zwarte aftermarketlampen vond ik zwaar tegenvallen en b) gewoon omdat ik het mooier vind staan.  De belangrijkste reden was omdat ik gewoon meer licht op de auto wilde hebben en dat heb ik nu.  In die 2,5 jaar dat het er nu inzit pas 2 lampjes of ballasten kapot gehad, omdat ik zelf nogal vrij radicaal te werk ga, en niet ga lopen mutsen maar meteen alles vervangen dus en nieuwe lampen en nieuwe ballasten erin gezet.  Maar nodig was dit natuurlijk niet.

henry classic v70

Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo.

Dat kun je pas snappen als je er 's avonds zelf mee rijdt, 6000K mooi spierwit licht en vele malen meer licht dan halogeen of iets dergelijks
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BOV

Citaat van: henry classic v70 op 24-06-2010 19:22:47
Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo.

Dat kun je pas snappen als je er 's avonds zelf mee rijdt, 6000K mooi spierwit licht en vele malen meer licht dan halogeen of iets dergelijks

Of het hele gele licht.
Dit is 's nachts ook erg fijn om mee te rijden!

Maar Xenon is idd. heerlijk, 'k heb het zelf ook ;)
I take pictures and build stuff...

appie

Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

elianmars

Citaat van: appie op 25-06-2010 18:16:18
Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

Jep.

Dat apparaat is trouwens ook voor ongeveer de helft te vinden op www.ebay.co.uk  :eusa_doh: