Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: verburgh op 18-02-2011 23:45:39
Bij je AFR heb je als het goed is een soort aftakking gekregen voor je lambda draden ?

Ik heb één draad, die ik moet verbinden met de signaalkabel van de lambdasonde  :eusa_think:

verburgh

die draad gaat gelijk naar je meter toe ?

Doet hij helemaal niks ?

elianmars

Citaat van: verburgh op 19-02-2011 00:02:10
die draad gaat gelijk naar je meter toe ?

Doet hij helemaal niks ?

Ik heb op de lambdasensor vijf draden. Op vier van de vijf slaat de meter direct vol uit en reageert verder niet en op één draad schiet de meter continu van half naar voluit en weer terug.

Nu heb ik het wel geprobeerd bij de eerste lambdasensor, die net na de turbo zit.
Zou het kunnen zijn dat ik de andere lambdasensor moet hebben, die na de katalysator zit?

verburgh

Nee altijd voor de kat en het liefst vlak bij de turbo.

maar ik had ook gezeik met die goedkopere meter. alleen PLX zit er even niet voor mij in :-\

verburgh

Wat is het merk van die meter ?

elianmars

http://prosportgauges.com/amber-white---52mm-air-fuel-ratio-gauge.aspx

Ik ben iets wijzer geworden over de draden.

De lambdasonde heeft vijf draden. Als het goed is, zit het als volgt:

rood=verwarming+
wit=verwarming-
grijs=massa
geel=signaal in
zwart=signaal uit

Ik zou dus de zwarte moeten hebben, als het goed is.

verburgh

Zwart moet je dan hebben idd.

bij de meter van mij zat nog een module waar de meter op aangesloten was.

elianmars

Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen met de zwarte draad. Mocht dat niet werken, dan ga ik maar op zoek naar een andere meter, denk ik.

verburgh

Je heb al meters met een eigen sonde onder de 150 euro, zat net een beetje te zoeken en toen kwam ik er één tegen van AEM voor 160 dollar.

Eigenlijk moet je op een goeie AFR niet bezuinigen.

elianmars

Citaat van: verburgh op 19-02-2011 01:43:41
Je heb al meters met een eigen sonde onder de 150 euro, zat net een beetje te zoeken en toen kwam ik er één tegen van AEM voor 160 dollar.

Eigenlijk moet je op een goeie AFR niet bezuinigen.

Waar laat ik die sonde dan? Extra gat in de dp boren en adapter er in lassen?

Het gaat mij niet om bezuinigen, maar ik ging er vanuit dat deze meter gewoon zou werken. Zeker als dit er bij staat:
CiteerMonitors your A/F ratio in real time. This is one of the easiest gauges to install.  It picks up the signal from your stock O2 sensor and displays the reading instantly on the Gauge.

Ik wil sowieso drie meters die bij elkaar passen. Geen allegaartje  :-\

verburgh

In jou DP zit al een extra aansluiting voor een sonde, je heb toch een ferrita ?

Er zit dan een stop in, als je die eruit haal kan je de sonde erin draaien ;D

elianmars

Citaat van: verburgh op 19-02-2011 01:51:33
In jou DP zit al een extra aansluiting voor een sonde, je heb toch een ferrita ?

Er zit dan een stop in, als je die eruit haal kan je de sonde erin draaien ;D

Er zitten twee aansluitingen op de dp. En in allebei de aansluitingen zit al een lambdasonde.

verburgh

Gek :eusa_think: ik kan nog een extra sonde kwijt :-\

elianmars

Ik heb trouwens vanmiddag nog even door de showroom van Hooftman gelopen en heb een paar rondjes om de V60 gelopen. Ook heb ik er even in gezeten, de stoel op "mijn" stand gezet en gekeken wat er voor beenruimte overblijft achterin. Dat is ongeveer hetzelfde als ik nu bij m'n V70 heb.
De bagageruimte is zo te zien wel behoorlijk kleiner (ik kon de achterklep niet openen, aangezien de vergrendeling elektrisch werkt en de accu was afgekoppeld).

Ik denk wel dat ik een mooie opvolger heb gevonden, mocht de T5 ooit de deur uit gaan  :eusa_shhh:

Teddy81

Ik begin de V60 ook steeds mooier te vinden! Mijn pa heeft er eentje besteld, dus ik kan straks lekker uitgebreid testen! Nog een maandje wachten. ;D