Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

Olie kan niet bij je koppeling komen, ook niet als je keering eruit ligt.

elianmars

Citaat van: verburgh op 06-03-2011 23:46:25
Olie kan niet bij je koppeling komen, ook niet als je keering eruit ligt.

Ok, dan weet ik in ieder geval dat dat het niet kan zijn  ;D

martijn.

een klant van ons liet zijn t-5 bij 110.000 km chippen en bij 111.000 slipt zijn koppeling. Helaas wist de klant niet wat er gebeurd wanneer een koppeling slipt. Dus hij had de koppeling en het vliegwiel opgebrand........

elianmars

Citaat van: martijn. op 07-03-2011 08:13:55
een klant van ons liet zijn t-5 bij 110.000 km chippen en bij 111.000 slipt zijn koppeling. Helaas wist de klant niet wat er gebeurd wanneer een koppeling slipt. Dus hij had de koppeling en het vliegwiel opgebrand........

En dat wil ik dus voorkomen. Daarom wil ik 't zo snel mogelijk aanpakken en tot die tijd rustig aan doen.

Ik heb Marc een pb gestuurd, maar op antwoord zal ik nog even moeten wachten, aangezien hij drie dagen aan het feesten is  ;D

elianmars

Ik ben er nog niet uit wat ik zal doen.
Ik heb met Marc overlegd. Het koppel is niet extreem hoog, een nieuwe standaard koppeling zou het ook wel weer even moeten kunnen uithouden.

Als ik toch een sportkoppeling wil, adviseert Marc de spec 3+, die 999 euro kost. Dan komt er nog ca. 560 euro voor de montage bij.

Straks even Hooftman bellen om te vragen wat een standaard koppeling kost.

Teddy81

Even cola over dezelfde plek gooien als waar de olie overheen is gegaan. De plakt je koppeling weer als een malle! (Serieus)

Laserblue

Citaat van: Teddy81 op 07-03-2011 13:28:19
Even cola over dezelfde plek gooien als waar de olie overheen is gegaan. De plakt je koppeling weer als een malle! (Serieus)

en de mieren zijn er dol op?  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

maruska

die zorgen voor de wrijving ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Standaard koppeling vervangen kost bij Hooftman 1275 euro.

Snellebaksteen

Goeiedag wat een geld, ik heb ooit voor de 855 550 euro betaald, inclusief druklager en keerring. Wel bij een gewone dorpsgarage maar waarom moet dat zo duur zijn bij een dealer?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Citaat van: Snellebaksteen op 07-03-2011 16:18:52
Goeiedag wat een geld, ik heb ooit voor de 855 550 euro betaald, inclusief druklager en keerring. Wel bij een gewone dorpsgarage maar waarom moet dat zo duur zijn bij een dealer?

Anders kunnen ze die dure garage en showroom niet betalen natuurlijk ::).

verburgh

Volgens mij maak jij je druk om niks, al je vol op het gas gaat en echt gek doe wat je hebt gedaan dan slip elke koppeling.

Thijssie!

Citaat van: elianmars op 07-03-2011 16:15:16
Standaard koppeling vervangen kost bij Hooftman 1275 euro.
;D ;D

Hoppa... dan meteen een spec 3 erin!

Wat een geld...

ed

Jij hebt toch ook een duo massa vliegwiel Marcel? Ik zou maar heel goed naar het vliegwiel laten kijken. Ik was met de S60 al aan de vierde koppeling toe binnen korte tijd. Achteraf moet dat aan het vliegwiel gelegen hebben. Waarom adviseert SPEC het vliegwiel te vervangen> Is dat voor een nieuw origineel vliegwiel of moet je een single massa vliegwiel van SPEC monteren? Ik neem aan dat er dan ook veren in de SPEC koppeling zitten. Je kunt denk ik niet zomaar een vaste koppelings op een vast vliegwiel monteren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

Ga er maar bij die kilometerstand ervanuit dat je ook je vliegwiel mee mag vervangen.
Ik heb de koppelingscilinder die begint te lekken en ga het de hele bende er nieuw inzetten.

@Ed; Je zou dan naar een vast vliegwiel moeten gaan met een koppelingsplaat met veren.