Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Misha op 01-02-2011 21:09:16
Ronald en ik gaan vast wedden of die bumper er over 2, 3 of 4 maanden opzit aan de voorkant. :eusa_whistle:

Verloren... :angel:

Mooi gedaan Marcel. :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Sbv op 14-12-2011 12:15:17
Citaat van: elianmars op 14-12-2011 11:02:22
Ik heb op dit moment een grijns van oor tot oor op mijn gezicht  :D

Net Hooftman gebeld om te informeren naar de bumperlip. Laten ze er nou nog eentje hebben liggen in de juiste kleur. En ik mag 'm hebben voor een weggeefprijs  :eusa_dance:

Nu nog hopen dat de spuiter me gelukkig kan maken en dan gaan we er voor  8)
Was dat het... Ben benieuwd naar de spuitkosten. Misschien nog wat meer in die kleur te spuiten ? als ze toch bezig zijn
@Chris jij nog wat te spuiten ?

Nou,

Ik heb nog een beschadigde spiegelkap, die wil ik graag nog een keer laten spuiten. Dus opzich :eusa_think:...

elianmars

Vanmorgen de lip opgehaald. Wat ziet dat er lekker uit, in kleur  :eusa_drool:

@Chris: je hoort van me ;)

Johann

It has been seven days since Vanmorgen de lip opgehaald.

:eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Johann op 22-12-2011 07:35:01
It has been seven days since Vanmorgen de lip opgehaald.

:eusa_whistle:

Beetje ongeduldig, Johann?  ;D

Toevallig gisterenavond de bumper gestript. Vandaag ga ik ermee naar de spuiter. Waarschijnlijk gaat het wel even duren voordat-ie klaar is, maar dat wacht ik wel af.

elianmars

Ik ben even aan het uitvogelen om eventueel drl te maken en heb daar een breek-relais voor nodig. Kan ik online niet vinden.
Ik heb nog wel twee maak-relais liggen. Kan ik deze op de een of andere manier als breek-relais gebruiken?

MVeldhuis

Het kan wel maar wil je dat echt? Een relais koop je toch op elke straathoek?
Het relais wat je hebt is stom toevallig geen 87/87A maak/breek?

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 22-12-2011 13:46:10
Het kan wel maar wil je dat echt? Een relais koop je toch op elke straathoek?
Het relais wat je hebt is stom toevallig geen 87/87A maak/breek?

Nee. Vier pootjes.

Ik kan dus zo snel geen breek-relais vinden. Vandaar mijn vraag.

MVeldhuis

Als je constant plus en massa op 85 en 86 zet, heb je maak.

Als je 12v op 86 zet (wel een 1w lampje ofzo ertussen ivm kortsluiting) heb je op 85 en 86 12v en dus verbreekt je relais dan.

Toch? ;D

Edit: bij nader inzien denk ik beter dat je 85 86 en lampje in serie kunt zetten, volgens mij heeft dat minispoeltje tussen 85-86 namelijk lang geen 12 V nodig om in te schakelen.
Als je dan 12V na 86 maar voor het lampje zet weet je in elk geval zeker dat de spanning tussen 85 en 86 exact gelijk is en het relais dus niet inschakelt.

Edit2: Lampje kan uiteraard ook weerstand of wat voor verbruiker dan ook zijn, die is gewoon om kortsluiting te voorkomen.

elianmars

Ok. Ik ga 't eens proberen. Mocht ik alsnog een breekrelais vinden, is dat uiteraard makkelijker en beter.

MVeldhuis

Maar waarmee wil je het relais dan bedienen? Bovenstaande zie ik alleen het nut van in bij een drukknop die terugkomt oid.
Als je een gewone maak breek schakelaar hebt kan je hem gewoon gebruiken zonder dat ingewikkelde gedoe hier boven, aan is dan uit en uit is dan aan zegmaar.

elianmars

Ik ga proberen drl te maken. Die moet gaan branden zodra het contact aan gaat, maar uit gaan, zodra ik de gewone verlichting inschakel.

MVeldhuis

Geen idee wat drl is, maar dan kun je dus de geschakelde spanning vanaf contact aansluiten op 85, de spanning die naar de lampen gaat aansluiten op 86 en dan een draadje met lampje/weerstand erin trekken vanaf 86 naar massa.

fpede

dag-rij-lichten ?
heb er ook een tijdje moeten op denken eer ik het zag ;D

elianmars