Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Rene69

Moest even zoeken naar dit weblog. Normaal stond die bijna altijd ergens op pagina 1  ;)
Ik meen me te herinneren dat je wel eens een emissie melding kreeg die te maken zou hebben met de ferrita dp?
Ik heb dit zelf ook zo nu en dan en vroeg me af hoe je dit kunt oplossen?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1033689#1033689

JeffreyC

Citaat van: Rene69 op 16-06-2012 09:17:05
Moest even zoeken naar dit weblog. Normaal stond die bijna altijd ergens op pagina 1  ;)
Ik meen me te herinneren dat je wel eens een emissie melding kreeg die te maken zou hebben met de ferrita dp?

Volgens mij was dat opgelost bij FT door de achterste lambda-sonde uit de software te schrijven??
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

)()()sT

Ja, een goede reden om te chippen ;D

elianmars

Citaat van: V70 2.5T op 16-06-2012 16:46:34
Citaat van: Rene69 op 16-06-2012 09:17:05

Volgens mij was dat opgelost bij FT door de achterste lambda-sonde uit de software te schrijven??

Klopt. Ze zijn er bijna een halve dag mee bezig geweest, eer dat de juiste gegevens gevonden waren in de ecu.

Rene69

Citaat van: )()()sT op 16-06-2012 18:10:46

Melding heb ik juist na het chippen en plaatsen dp.
Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met de apk maar zou hij hier op afgekeurd kunnen worden?

elianmars

Citaat van: Rene69 op 16-06-2012 18:50:37
Citaat van: )()()sT op 16-06-2012 18:10:46

Melding heb ik juist na het chippen en plaatsen dp.
Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met de apk maar zou hij hier op afgekeurd kunnen worden?

Waar is je wagen gechipt?

Kan zijn dat je het al verteld had, maar dan kan ik het me niet meer herinneren  :eusa_shifty:

Staat in je avatar  :eusa_wall:

Is de downpipe er later onder gekomen? Ik ben met brandend lampje naar fasttech gegaan en zonder brandend lampje weg gereden.
Ook als de wagen wordt uitgelezen, geen foutmelding.

grijzev70tdi

Zit die grill er nou al een x in? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 16-06-2012 19:42:19
Zit die grill er nou al een x in? ;D

Nee. Ik heb het een beetje druk de laatste tijd. Ben wel bezig geweest met repareren, maar ben er nog niet tevreden over. Ik moet ff iets van 2-componentenlijm o.i.d. hebben. Dat kan ik dan netjes schuren, zodat de scheurtjes niet meer te zien zijn. Dan kan ik gaan spuiten.

Misha

Die laatste 2 zinnen... :)
Maar dan alleen die laatste twee zonder context.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 16-06-2012 19:48:16
Die laatste 2 zinnen... :)
Maar dan alleen die laatste twee zonder context.

Foei, Misha!  :eusa_naughty:  ;D

Het staat er inderdaad een beetje vreemd, als ik het teruglees  :eusa_doh:

elianmars

Vandaag zou ik bij een forumlid een lekkage verhelpen, maar die klus ging niet door. Daardoor eindelijk weer eens wat tijd gehad om aan de wagen te klooien.

Eerst heb ik, voor de tft schermpjes achterin, steuntjes gemaakt. Dat zit nu veel beter dan met het klittenband over de hoofdsteunen heen. Ik vond die klittenband irritant. Telkens zat mijn haar er in vast  ::)
Ook de kabels heb ik nu door de stoelen getrokken, dus geen spaghetti meer achterin.

Creatief met hout  :eusa_whistle:

Tussendoor bezig geweest met de S60 MY2006 grill, die ik een hele tijd geleden van Emiel heb gekregen (in ruil voor wat bier). Deze had wat schade, die ik eerst gerepareerd heb. Het binnenwerk heb ik mat zwart gespoten, de buitenrand en slash zilverkleurig gemaakt.
Staat net weer anders. Ik ben er blij mee  :)

Voor:

Na:

Verder nog de thuiskomer achteruit gehaald en een winterwiel in de bak gelegd. Mochten we in de vakantie (volgende week gaan we vertrekken) een lekke band krijgen, dan kan ik een volwaardig wiel er onder schroeven, in plaats van zo'n fietswieltje  :eusa_shifty:

JeffreyC

Op de foto lijkt het mat zilver, kan dat?

Vind het wel beter uitzien, iets sportiever!
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

UserID6342

Ewout Schalkwijk

Mooie grille Mars. :eusa_clap:

Kwam je nog ff buurten of zit dat er niet meer in?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein