Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: fearless op 12-04-2010 21:19:48
Citaat van: Turbo-Geek op 11-04-2010 23:16:18
Roest en dergelijk hebben vaak een 6 of 9 jaar garantie.

Lak garantie is wel langer, maar bijv daklijsten en dit soort delen valt niet onder die garantie. Ook al zit er lak op.  :P

Ach, ik heb liever dat hier een beetje roest op verschijnt dan op bijvoorbeeld een spatscherm o.i.d.

ed

Zal morgen eens kijken of ik dat ook heb.
Wat wel een plek is om in de gaten te houden is op de rand van de dorpel bescherming en dan aan de binnenkant (dorpel zelf). Ik heb gezien dat die bescherm kap aan ligt op de dorpel en volgens mij is dat een potentiele roestplek. Als je met een lampje schijnt zie je al een lichte lakbeschadiging. hebben jullie dat ook (Marcel en Marcel?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

marcelV70R

Citaat van: ed op 12-04-2010 22:23:57
Wat wel een plek is om in de gaten te houden is op de rand van de dorpel bescherming en dan aan de binnenkant (dorpel zelf). Ik heb gezien dat die bescherm kap aan ligt op de dorpel en volgens mij is dat een potentiele roestplek. Als je met een lampje schijnt zie je al een lichte lakbeschadiging. hebben jullie dat ook (Marcel en Marcel?

zal morgen eens kijken!!

Marcel

Walter

Citaat van: Vulk op 12-04-2010 18:55:05
Als de achterklep niet roest is het geen echte Volvo. ;D

Joris, kom er eens in :P

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Sbv

Citaat van: ed op 12-04-2010 22:23:57
zal het weekend eens kijken wat en hoe en ook naar de achterklep

toppertje

ik heb daar iig. geen roest ziten,en de mijne is van 2000.
maar bij mij is die driehoek ook zwart,het lijkt wel of er iets
van kunstof op/over zit

elianmars

Ik ben vanavond bezig geweest met Roetmobiel. Heb het derde bankje inclusief de gordels gedemonteerd en de bagageruimte schoon gemaakt.

Ook heb ik alle losse spullen uit de wagen gehaald en alvast alle papieren bij elkaar gezocht. Morgen krijgt de wagen een laatste schoonmaakbeurt (van mij, in ieder geval  :P).

Toen ik even op de bestuurdersstoel zat en om me heen keek, kreeg ik toch wel een vreemd gevoel. Roetmobiel gaat donderdag echt weg.
Er staat wel een mooie vervanger voor de deur, maar in de twee en half jaar dat ik 'm heb gehad, heb ik toch wel 't één en ander met Roetmobiel meegemaakt. Leuke en minder leuke dingen.

Het zal toch vreemd zijn als-ie straks niet meer naast het huis staat..........  :-\

marcelV70R

ach als hij straks weg is dan staat alleen de T5 nog voor de deur
en na een poosje ben je roetmobiel echt wel vergeten!!
ik had hetzelfde gevoel toen ik de auto leeg haalde
ik zie mn oude R nog vrijwel wekelijks hier in de straat
en vind het nog steeds een pracht auto!!
maar als ik dan dat zwarte monster weer voor mijn deur zie staan
dan heb ik best wel een tevreden gevoel!!

Marcel

Chris

Citaat van: elianmars op 13-04-2010 22:39:30
Ik ben vanavond bezig geweest met Roetmobiel. Heb het derde bankje inclusief de gordels gedemonteerd en de bagageruimte schoon gemaakt.

Ook heb ik alle losse spullen uit de wagen gehaald en alvast alle papieren bij elkaar gezocht. Morgen krijgt de wagen een laatste schoonmaakbeurt (van mij, in ieder geval  :P).

Toen ik even op de bestuurdersstoel zat en om me heen keek, kreeg ik toch wel een vreemd gevoel. Roetmobiel gaat donderdag echt weg.
Er staat wel een mooie vervanger voor de deur, maar in de twee en half jaar dat ik 'm heb gehad, heb ik toch wel 't één en ander met Roetmobiel meegemaakt. Leuke en minder leuke dingen.

Het zal toch vreemd zijn als-ie straks niet meer naast het huis staat..........  :-\

Ik moet me aansluiten bij Marcel (V70R), ook ik vond het erg vreemd na 3 jaar de T-5 gehad de hebben om hem weg te doen. Zelfde verhaal, leuke en minder leuke dingen mee meegemaakt. Ik had nog een 2,5 uur durende afscheidsrit ermee.. alsof je hem naar het slachthuis brengt ;) maar ook ik mis hem niet. Ben al zo gewend aan de S60, alsof ik nooit iets anders heb gehad. Voor mij ook een flinke vooruitgang in comfort.. helemaal goed dus. Ten opzichte 850 moet ik dan wel eerlijk zijn dat de S60 in zijn geheel het karakter van een 850 wat mij betreft niet benaderd.

Gewoon lekker genieten van die T-5 Marcel :)

Walter

bekend gevoel... zag gister een foto van de 850 en toen kwam dat gevoel weer terug...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Vanmorgen heb ik Roetmobiel nog een keertje gewassen. Was wel weer nodig. Naast stuifmeel lag er ook veel vogelschijt op. Naast het huis staat een boom waar de gevederde vrienden graag zitten. Een paar takken hangen boven de auto, met alle gevolgen van dien.....

Oh nee, die paar takken hingen boven de auto. Ik heb er vanmorgen de zaag in gezet  :evil: Ik word er gek van om elke morgen de vogelstront van de auto af te moeten halen (ik laat het nooit lang liggen. Vindt de lak niet fijn).

)()()sT

Blijft ie een beetje in de buurt? Of gaat ie in een ander deel van het land roeten?
Als ik de bomen om moet zagen die onze auto's onderschijten, dan krijg ik ruzie met de VvE  ;D

Sbv

Ik heb nog wel wat liggen wat de wortels erg lekker vinden :evil: wat raar een bruine boom in het voorjaar  ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 14-04-2010 09:48:19
Blijft ie een beetje in de buurt? Of gaat ie in een ander deel van het land roeten?
Als ik de bomen om moet zagen die onze auto's onderschijten, dan krijg ik ruzie met de VvE  ;D

De wagen gaat naar Utrecht.

Hier zijn het de vogels die in de bomen zitten, die de auto onder schijten. Bij jullie de bomen zelf? :eusa_shifty:  ;D

marcelV70R

Citaat van: Sbv op 14-04-2010 09:49:49
Ik heb nog wel wat liggen wat de wortels erg lekker vinden :evil: wat raar een bruine boom in het voorjaar  ;D

doe mij een emmer van dat spul!! ;D

Marcel