Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Na een redelijk drukke periode had ik vandaag weer tijd om verder te gaan met het blok.

Er was geprobeerd om de ergste lekkage met kit te dichten  :eusa_doh:

Onderblok open gemaakt:

Carter had klein beetje rommel onderin liggen:

Ik vind een krukas zo'n mooi stukje techniek:

Krukaslagers:

En daar zijn de zuigers:

Drijfstanglagers, sommige zien er nog nieuw uit, sommige hebben wat kleine groefjes:

Oliesproeiers:

Drijfstangen en zuigers:

En dan de middelste zuiger......

Bovenste zuigerveer ligt gelijk met de zuiger

Bouwpakketje:

Verschil tussen bovenste en middelste zuigerveer:

De groef voor de zuigerveer en de bovenste zuigerveer lijken me niet zoals het hoort te zijn. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? En wat heeft dit voor gevolg voor de motor?

Sbv

Je hebt er echt een exploded view van gemaakt zo.
Blijft mooi om te zien hoe het in elkaar zit allemaal

BenC70ES

Zeer informatieve foto's!  :eusa_clap:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Ding heeft geen olie gehad lijkt wel.. Hoe is de cilinder? Dikke kraag er in of ovaal?

En zet die kappen weer even op de drijfstangen. Is een setje.

Ries van de Zilverschuit

Zo zie je weer eens wat, zeg! Kijk mijn ogen uit...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elianmars

Citaat van: Johann op 14-02-2013 20:42:48

Blok gaat toch niet meer in elkaar. Mocht het ooit nog in elkaar gaan, is het alleen voor mezelf. Niet om het te laten lopen  :)

elianmars

Ding heeft geen olie gehad lijkt wel.. Hoe is de cilinder? Dikke kraag er in of ovaal?

Ik zal morgen nog eens kijken naar de middelste cilinder. In eerste instantie geen vreemde dingen gezien.

Johann

Citaat van: elianmars op 14-02-2013 20:51:38

Blok gaat toch niet meer in elkaar. Mocht het ooit nog in elkaar gaan, is het alleen voor mezelf. Niet om het te laten lopen  :)

Nouja..  ;)

elianmars

Citaat van: Johann op 14-02-2013 21:37:50
Citaat van: elianmars op 14-02-2013 20:51:38

Nouja..  ;)

;D

Maar wel goed om te weten dat de kappen bij de drijfstangen horen. Ik heb de boel wel netjes gesorteerd, maar had er geen idee van dat het setjes zijn.

UserID6342

Ziet er idd uit als te heet gelopen door te weinig smering, net wat Johan zegt.  heb je een uitwendige micrometer, meet dan idd de cilinder eens op.  Met een digitale schuifmaat kan het ook aardig om een idee te krijgen.

elianmars

Ik moet ergens een digitale schuifmaat hebben liggen. Een tijdje geleden kwam ik 'm nog tegen, maar kan 'm nu nergens meer vinden  :eusa_shifty:

Binnenkort maar een nieuwe aanschaffen. Zul je zien dat ik die andere ook weer vind  :eusa_doh:

elianmars

Vandaag zijn mijn ouders 45 jaar getrouwd (hoe houden ze 't vol....  :o ;D ). We zijn uitgenodigd voor een middagje met de familie en straks lekker eten.
We zaten klaar in de auto, sleutel omdraaien, bbbbbh en niks...
Accu leeg.

De Fiat staat in de werkplaats, met vers geplakte spoiler, dus die kon ik niet gebruiken als starthulp. Daarom maar de Mazda er bij gezet.

Ik ben benieuwd of de accu aan z'n eindje is. Ik dacht dat ik een nieuwe had gehaald toen ik de wagen net had. Dat zal ik nog even nakijken.

Volgens Torque is de laadspanning 14,7 volt. Dynamo lijkt het me dan niet te zijn.

petrolhead

elianmars

Citaat van: petrolhead op 21-02-2013 17:51:43
Geen lekstroom?

Zou kunnen. Dat wordt dan wel zoeken  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Bakje eronder ;D

Gefeliciteerd met je ouders ;)

Hopelijk is het de accu, anders hebben jullie een zoek plaatje
Grolsch, het klinkt al lekkerder