Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Misschien werken ze ook niet...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elianmars

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-04-2013 09:41:44

Was dat maar waar  :eusa_shifty:

We moeten de volgende dag gewoon weer aan het werk, hoor. Ik ben niet van het vroeg naar bed gaan. Ik lig nooit voor 12 uur ('s nachts dus) op bed.
Ik heb niet echt veel slaap nodig, maar merk het wel als we 's avonds aan de klus zijn geweest. Doet toch meer met je dan gewoon suf op de bank zitten  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-04-2013 09:48:04

We moeten de volgende dag gewoon weer aan het werk, hoor. Ik ben niet van het vroeg naar bed gaan. Ik lig nooit voor 12 uur ('s nachts dus) op bed.
Ik heb niet echt veel slaap nodig, maar merk het wel als we 's avonds aan de klus zijn geweest. Doet toch meer met je dan gewoon suf op de bank zitten  ;D
Hier nog 1 die daar last van heeft

grijzev70tdi

Jullie worden oud  ;D

Brug zit niet helemaal zoals het hoort... Ff kijken hoe we dat gaan oplossen  ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

knoopie

Citaat van: Sbv op 12-04-2013 10:40:40
Citaat van: elianmars op 12-04-2013 09:48:04

Hier nog 1 die daar last van heeft

+ 1      :eusa_whistle:

CiteerMisschien werken ze ook niet...

ondanks alle lol en gezelligheid die we met elkaar hebben wordt er flink gebuffeld door die en gene op zo'n avond.

Mooi dat het weer gelukt is Marcel

;)

@®-

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-04-2013 07:24:40
Hoe kan zo'n brug nou effect hebben als er al een brug voor ligt? :eusa_think:

Mooi dat je auto aan de voorkant weer helemaal origineel is nu.  :eusa_liar: ;D

Waarom jij je xenon hebt verwijderd, daarom heb ik het niet geïnstalleerd. In de Classic is het geen gezicht, in de N wel, maar die kl*te lampen liggen altijd te eikelen.

Ewøut
De originele brug hangt in rubber blokken, het zal wel iets effect hebben maar lang niet zo veel als een brug die gewoon vast zit aan de veerpoten.

Toch heb ik geen problemen met mijn xenon in de S60. Behalve dat ze wat eerder op zijn doordat de lampen niet uit te zetten zijn. Ik doe gemiddeld 2,5 jaar met een setje lampen.

elianmars

Ja hoor, alweer een upgrade. En dat allemaal speciaal voor Tim  :D

Ik kreeg gisteren een berichtje van Sander dat er een actieve subwoofer voor de V70 op Marktplaats stond. Ik heb een (niet te hoog) bod gedaan via de mail en vandaag kreeg ik het bericht dat ik 'm mocht ophalen.

De rit naar Amstelhoek (nooit geweten dat dat bestaat.....) om 'm op te halen, heb ik gecombineerd met een ritje naar Lage Vuursche, om een fiets voor de jongens op te halen.
Uiteraard was t.h.v. Hilversum de weg afgesloten en liet de navigatie op mijn telefoon me ook nog eens in de steek, dus het was weer een leuke tour  ;D

Voor de subwoofer heb ik een kabel nodig die in de Momentum-modellen blijkbaar te duur was en dus achterwege is gebleven. Die moet ik nog zien te regelen, anders heb ik wel een sub, maar geen geluid  :eusa_shifty:

elianmars

Ik heb nog een vraagje over brandstof. Ik heb de laatste twee keren Blue One 95 in de tank gegooid. Zie http://www.blueone95.nl/

CiteerOm de uitstoot van broeikasgassen te verminderen heeft Europese milieuregelgeving voorgeschreven dat moderne motorbrandstoffen voor een deel uit biobrandstoffen bestaan. Blue One 95 bevat net als Euro 95 ethanol. De aan Blue One 95 toegevoegde ethanol is echter bijzonder. Het bevat een hogere concentratie water dan gewone ethanol en de productie ervan vergt veel minder energie.

Kan dit kwaad voor mijn (getunede) wagen? Kan ik beter de gewone benzine tanken?

Bij het tankstation hier op Zevenhuizen kan ik geen 98 meer krijgen. Daarvoor in de plaats is Blue One gekomen.

Taranis

Bij brandstof met een lager octaangetal regelt de motor zelf terug om pingelen te voorkomen. Rica adviseert om na chiptuning euro98 ipv 95 te tanken, dat zal voor jouw auto niet anders te zijn. De R en de V40 waren merkbaar trager op euro95.

Waarom je overigens water aan je benzine toe zou willen voegen is me een raadsel maar goed...

elianmars

Citaat van: Taranis op 16-04-2013 06:11:45
Bij brandstof met een lager octaangetal regelt de motor zelf terug om pingelen te voorkomen. Rica adviseert om na chiptuning euro98 ipv 95 te tanken, dat zal voor jouw auto niet anders te zijn. De R en de V40 waren merkbaar trager op euro95.

Waarom je overigens water aan je benzine toe zou willen voegen is me een raadsel maar goed...

http://www.coolisbetter.nl/uitleg.html

Ik heb het gevoel dat de wagen met deze brandstof iets feller is, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten (en daar zit niet echt veel  ;D ).

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 16-04-2013 00:37:14
Ja hoor, alweer een upgrade. En dat allemaal speciaal voor Tim  :D

:eusa_snooty:

Halve maatregelen zijn dit. Het werkt niet eens :0

Foto's en oplossingen wil ik zien!

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 16-04-2013 09:33:37
Citaat van: elianmars op 16-04-2013 00:37:14
Ja hoor, alweer een upgrade. En dat allemaal speciaal voor Tim  :D

:eusa_snooty:

Halve maatregelen zijn dit. Het werkt niet eens :0

Foto's en oplossingen wil ik zien!

Ja ja, niet te ongeduldig, hè.

Hopelijk gaat het beter werken dan de xenon  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 16-04-2013 09:38:58

Ja ja, niet te ongeduldig, hè.

Hopelijk gaat het beter werken dan de xenon  :eusa_shifty:

Tuurlijk gaat dit werken, dit is origineel Volvo. Die xenon-bende is dat niet, anders had dat ook wel gewerkt. :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Laguna-S60R

Fasttech raad ook altijd euro 98 aan...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

elianmars

Citaat van: Laguna-S60R op 16-04-2013 10:34:53
Fasttech raad ook altijd euro 98 aan...

Ik weet het. Maar ten eerste is 98 steeds moeilijker te verkrijgen en ten tweede is 95 al duur zat, tegenwoordig  :eusa_shifty: