Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citaat van: elianmars op 21-03-2014 08:51:35
Gisterenavond met hulp van Bouke, Sander en Stefan

Richard kwam wat later op de avond om ons van het werk te houden, maar het was als vanouds weer gezellig  ;D

Was inderdaad weer effe leuk....

:-*

Ewout Schalkwijk

Ik heb er helemaal genoeg van met die waterdruppeltjes op auto's. Wat een watjes. :eusa_snooty:

Zullen we dan nu weer terug naar vleesch, Volvo's en lekkere wijven met dikke tieten? :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Dan wordt dit blog ook weer interessant.... wilde me al uitschrijven  :eusa_shifty:

Overigens moet je met die lekkere wijven met dikke tieten beetje oppassen, sommige forummers nemen daar aanstoot aan :eusa_doh:

StefanCJ

Ik doe altijd een beetje volgens de manier uit het filmpje de auto in de wax zetten en dan mijn ogen dicht en laat mijn gedachten de vrije loop ...

https://www.youtube.com/watch?v=fULNUr0rvEc

elianmars

Volgens mij gaat het nu hard met de draagarm rechtsvoor. De tik wordt nijdiger en het begint te trillen met remmen.

Ik twijfel alleen wat te doen. Ik was van plan om er nieuwe bussen in te laten persen, maar heb e.e.a. zitten lezen over nieuwe rubbers. Ik heb al eerder andere rubbers in de voorzijde gemonteerd. Die heb ik er met flink geweld in gekregen.
Wat ik heb gelezen, is dat het aluminium van de draagarm wat ruimer kan worden, waardoor de bussen niet echt goed vast (meer) zitten. Dat schiet natuurlijk niet op.

Daarom morgen toch maar eens informeren bij Hooftman wat nieuwe draagarmen gaan kosten. Ik heb ook naar de draagarmen zitten Googelen, maar het valt niet mee om de juiste te vinden. Waarschijnlijk zijn de onderdeelnummers inmiddels veranderd (was bij de veerpootlagers en veerzittingen ook het geval).
Het zal wel even schrikken zijn wat het gaat kosten, maar ik wil geen imitatierommel (meer).

Ewout Schalkwijk

Volgens mij iets van 150 euro per kant. Was toen voor de XC, dus het kan zomaar zijn dat het voor een V iets goedkoper is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

prijs zal ook iets van rond de 150 zijn voor de V70. Neem eventueel ook fuseoegel mee als je je twijfels heb stuurkogels.
Laat maar weten dan duiken we wel onder de auto

elianmars

Citaat van: Sbv op 31-03-2014 23:34:36
prijs zal ook iets van rond de 150 zijn voor de V70. Neem eventueel ook fuseoegel mee als je je twijfels heb stuurkogels.

Fuseekogels sowieso en waarschijnlijk ook de buitenste stuurkogels.  

Ik had de etiketten met onderdeelnummers van de draagarmen van jouw (ex) V70N bewaard, maar dat zijn volgens Vadis niet de juiste voor mijn wagen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 01-04-2014 00:10:50
Citaat van: Sbv op 31-03-2014 23:34:36

Fuseekogels sowieso en waarschijnlijk ook de buitenste stuurkogels.  

Ik had de etiketten met onderdeelnummers van de draagarmen van jouw (ex) V70N bewaard, maar dat zijn volgens Vadis niet de juiste voor mijn wagen.
Als je nog een tijd met de auto door wilt rijden dan zou ik gelijk de binnenste kogels ook meenemen. De boel ligt dan toch los en dan kan je er weer tijd tegen. Dealer kan zo juist nummer opzoeken voor je

Taranis

Draagarmen zijn ongeveer 155 euro per kant, dit is wel een artikel met een flinke marge dus daar kan ook flink wat korting af  :angel:

elianmars

Nou, dat wordt een tijdje droog brood eten  :eusa_shifty:

Draagarmen, fuseekogels, stuurstops, stuurkogels binnen en buiten. Totaal € 863,94

En dan moet-ie nog worden uitgelijnd.

Daar koop je tegenwoordig twee 850's voor  :P  ;D

KIM

Citaat van: elianmars op 01-04-2014 09:08:53

Waar je de draagarmen dan ook van moet vervangen...  :P

Sbv

Citaat van: KIM op 01-04-2014 09:20:49
Citaat van: elianmars op 01-04-2014 09:08:53

Waar je de draagarmen dan ook van moet vervangen...  :P
en de rest

Ewout Schalkwijk

Evengoed is het een klap geld. Aan de andere kant: Ik pak m'n achteras aan voor 750 euro, dus toch best in verhouding.

Ewøut

elianmars

Het is inderdaad een klap centen, maar je kunt niet verwachten dat je niks hoeft te vervangen als er bijna 240k km op de teller staat.

Ik heb de wagen inmiddels 4 jaar (26 maart 2010 op naam gezet) en bevalt me nog altijd zeer goed. Heb ook totaal geen behoefte aan een andere, dus zal er nog wel een tijdje in blijven rijden.
En dan moet-ie wel onderhouden worden, anders valt-ie uit elkaar ;D