Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Logisch ook, je bent ook geen consultant in maatpak die die auto geen hol interesseert en die het alleen maar om de bijtelling gaat ;D

knoertS70

Citaat van: Vulk op 17-05-2015 10:50:10
Citaat van: elianmars op 17-05-2015 10:05:07
Citaat van: Marc O. op 17-05-2015 00:57:24
Och, op het Mitsubishi PHEV forum zitten vast ook heel aardige mensen ;D

Nou.... ik heb me drie dagen geleden op dat forum geregistreerd en ben nog altijd niet toegelaten  :eusa_snooty:  ;D

Zouden ze hier eerst even komen kijken zijn!? :P

Proest, is de moderator daar een kennis van je Thomas?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Marc O.

Ewout, je kunt die moderator vertellen dat ie de aanmelding van Mars nu wel kan accorderen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

martijn.

Wat Joost zegt. Is een vervoersmiddel voor personen die bijtelling veel belangrijker vinden dan de auto.

Zag gisteren een witte rijden. Had dit topic meegekregen.

En daarom viel de witte outlander me op.

Wees maar blij dat je in de Volvo kunt blijven rijden.

Zo onpersoonlijk en emotieloos voertuig kun je altijd nog gaan rijden als het ons verplicht wordt.

En tegen de tijd dat je v70 echt versleten is komt een gebuikte XC-90 t-8 weer in je prijsklasse :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: martijn. op 17-05-2015 14:09:14
En tegen de tijd dat je v70 echt versleten is komt een gebuikte XC-90 t-8 weer in je prijsklasse :eusa_dance:

Misschien kan ik dan die van mijn broer overnemen (mits hij er eentje toegedeeld krijgt)  ;D

Easterboy

Wat moet die Punto nog opleveren? Mijn vriendin zoekt nog een wagentje.

En wat moet die V70 nog opleveren? Ik zoek ook nog een wagentje. ;D

Robster480

Citaat van: Easterboy op 18-05-2015 00:13:23
Wat moet die Punto nog opleveren? Mijn vriendin zoekt nog een wagentje.

En wat moet die V70 nog opleveren? Ik zoek ook nog een wagentje. ;D

Is geen automaat Nigel ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Easterboy

Ohja, dan gaat het feest over.  :(

elianmars

Citaat van: Easterboy op 18-05-2015 13:27:57
Ohja, dan gaat het feest over.  :(

Ik verkoop 'm toch voorlopig niet ;D

)()()sT

Kun je hem niet privé rijden en de zakelijke km's declareren? Dit omdat jouw auto natuurlijk niet in de 15-jaar regeling valt en je dus de volle mep bijtelling voor je kiezen krijgt.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 18-05-2015 14:44:41
Kun je hem niet privé rijden en de zakelijke km's declareren? Dit omdat jouw auto natuurlijk niet in de 15-jaar regeling valt en je dus de volle mep bijtelling voor je kiezen krijgt.

Zakelijke kilometers? Dat zijn er misschien 100 in een jaar ;D

Taranis

Ben je dan onderaan de streep geen dief van je eigen portemonnee door het ding op de zaak te laten staan? Waarom niet de auto voor de dagwaarde aan privé verpatsen, geen bijtelling meer betalen over de cataloguswaarde en jezelf een kleine loonsverhoging kado doen (dat kan, de zaak heeft geen kosten meer voor de v70) om de brandstof en de wegenbelasting te compenseren?

elianmars

Citaat van: Taranis op 18-05-2015 21:10:34
Ben je dan onderaan de streep geen dief van je eigen portemonnee door het ding op de zaak te laten staan? Waarom niet de auto voor de dagwaarde aan privé verpatsen, geen bijtelling meer betalen over de cataloguswaarde en jezelf een kleine loonsverhoging kado doen (dat kan, de zaak heeft geen kosten meer voor de v70) om de brandstof en de wegenbelasting te compenseren?

Ik ging er vanuit dat ik inderdaad 25% over de cataloguswaarde betaalde, maar het kan blijkbaar anders:

CiteerZijn de werkelijke totale kosten van de auto lager dan 25% (20% voor zuinige auto's, 14% voor zeer zuinige auto's, 35% van de waarde in het economisch verkeer bij auto's ouder dan 15 jaar) van de cataloguswaarde dan kunt u de werkelijke totale kosten als fictieve bijtelling rekenen. Er blijft dan per saldo geen aftrekmogelijkheid meer over aangezien de aftrek dan gelijk is aan de fictieve bijtelling. Deze regeling is alleen van toepassing op een eenmanszaak, maatschap of vof.

Dat betekent dat het mij afgelopen jaar 225 euro per maand kostte om de V70 te rijden. Ik denk niet dat ik dat ga redden als ik 'm op mijn eigen naam ga zetten.

De Outlander zou trouwens de helft goedkoper zijn geweest per maand, maar het rijden in een echte auto is me toch ook wel wat waard  ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 18-05-2015 21:23:50
maar het rijden in een echte auto is me toch ook wel wat waard  ;D

En je kunt je vriendengroep behouden  :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

LOL ;D

€225,-... Dat ben ik momenteel alleen al kwijt aan wegenbelasting ::) ;D