Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

elianmars

Citaat van: MarcoV op 07-12-2015 00:05:38
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78263.0.html

En ff checken of je beide versterkers hebt.

Marco

Die link kreeg ik ook van Sander  :)

Enne.... Beide versterkers?

Ik weet trouwens niet of er wel een 901 in hoort. De 805 staat ook gewoon in het boekje. Onze C komt trouwens uit Duitsland (in 2003 ingevoerd).

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 07-12-2015 00:09:30
Citaat van: MarcoV op 07-12-2015 00:05:38
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78263.0.html

En ff checken of je beide versterkers hebt.

Marco

Die link kreeg ik ook van Sander  :)

Enne.... Beide versterkers?

Ik weet trouwens niet of er wel een 901 in hoort. De 805 staat ook gewoon in het boekje. Onze C komt trouwens uit Duitsland (in 2003 ingevoerd).

In de middenconsole, zeg maar onder de radio, hoort (=zit plek voor een) een Dobly pro-logic processor. Zonder dat ding is je 901 niet zo handig. Daarnaast heb je dus een 4x70 of 4x100 versterker in je kofferbak. Verder weet ik niet hoe de 805 werkt, maar de 900/901 heeft een 25 Watt versterker in de HU die alleen de center aandrijft.

elianmars

Op de 805 staat ook Dolby. Ik hoor het verschil niet als ik het knopje indruk, maar als dat ook een Dolby-geval is, zal er ook wel een processor in liggen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-12-2015 13:47:04
Op de 805 staat ook Dolby. Ik hoor het verschil niet als ik het knopje indruk, maar als dat ook een Dolby-geval is, zal er ook wel een processor in liggen.
Eerst maar eens kijken of die er echt zit

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-12-2015 13:49:41
Citaat van: elianmars op 07-12-2015 13:47:04
Eerst maar eens kijken of die er echt zit

Komt wel goed :)

Eerst de Peugeot verkoopklaar maken. Vanmorgen de achterwielen weggebracht voor balanceren en een nieuwe accu besteld. Huidige was voor de zoveelste keer leeg vanmorgen.
Ik krijg veel reactie op de advertentie, dus die wagen raak ik wel kwijt.

viking_in_shorts

Er is een giga verschil tussen Dolby (NR / Noise Reduction) en Dolby Pro Logic.
NR heeft bijna iedere cassette-speler en haalt zoals hij zegt de noise weg van de tape die langs de kop gaat (=ja - mechanische sjips) en in mijn beleving was dat gewoon het weghalen van de hoge tonen. Dolby Pro Logic zorgt voor "3D geluid" door stemmen naar de center te sturen en achtergrond geluid via de deuren of achterbank.

Volgens mij staat er op de 805 Dolby NR, en niet Dolby Pro Logic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-12-2015 14:29:47
NR heeft bijna iedere cassette-speler en haalt zoals hij zegt de noise weg van de tape die langs de kop gaat (=ja - mechanische sjips) en in mijn beleving was dat gewoon het weghalen van de hoge tonen. Dolby Pro Logic zorgt voor "3D geluid" door stemmen naar de center te sturen en achtergrond geluid via de deuren of achterbank.

+ 1

Er moet ProLogic op staan om ProLogic te zijn. NR is zoooooo jaren 80.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Een 805 kan de Dolby processor niet aansturen en bovendien is de ingebouwde versterker een stuk minder dan de versterker die achter een 901 hoort te hangen. Ik zou dus een 901 proberen te vinden. Je was toch al bezig met vervangen, dan kan dit er ook nog wel bij, toch? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Oh ja - niet dat ik er ervaring mee heb, maar gezien de verhalen die ik gelezen heb zou ik ten zeerste een 901 aanraden, niet een 900.

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 07-12-2015 14:29:47

Ah, op die fiets ;D

Maar dat houdt dus in dat ik behalve de 901 ook een processor nodig heb en misschien ook nog een (betere) versterker?
Pffff.... ik weet niet of ik daar op dit moment het geld voor over heb....  :eusa_think:

viking_in_shorts

Huh? Had je het idee dat het goedkoop was?

Deze zou je evt met kerst kunnen krijgen. Is hier redelijk in de buurt - als hij nog te koop is kan ik m wel voor je ophalen. Weet alleen niet of die SEK 900 goedkoop is of niet.
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_Stereo_Sc900_901_63858883.htm?ca=15&w=3

UserID25761

da's €97,10 hmm normale prijs  :eusa_think:
maar ja dan nog hierheen zien te krijgen  :eusa_shifty:

elianmars

Bedankt voor het aanbod, Tim :)

Ik was even vergeten dat Ewout, als het goed is, het complete spul in zijn V70 classic heeft zitten. Deze is op dit moment verhuurd. Het is de bedoeling dat komend voorjaar daar de sloophamer op neerdaalt. Dan kan/mag ik e.e.a. van hem overnemen.

Ik moet dus gewoon nog even geduld hebben, hoe moeilijk dat ook voor mij is  :eusa_shifty: ;D

san

Ik heb ook nog een C70 versterker liggen..ooit overgenomen van Vulk.Nooit ingebouwd,met kabelboom.