Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: elianmars op 06-03-2017 08:17:27
Citaat van: Walter op 06-03-2017 07:55:23
Marcel, geef nou maar toe dat de snelheidsbegrenzer op de passagiersstoel begon te mopperen

Die is niet zo moeilijk, hoor. Wat dat betreft heb ik het getroffen met mijn lieffie ;D

Laatst brulde je wel anders. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

mehn

Citaat van: elianmars op 06-03-2017 08:27:46
Ik dacht dat V-Power RON 97 had  :eusa_think:  :eusa_shifty:

Op de site van Shell is daar niks over te vinden, behalve dat er gezegd wordt dat het octaangehalte hoger dan normaal is.

Op een andere site vond ik dit:
CiteerShell V-Power heeft RON 95 met een werkelijk octaangetal van 97.

Eh ja, wat is het nou??

97. Daar "adverteren" ze alleen niet mee omdat de consument het dan "niet meer snapt".

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: leons850 op 06-03-2017 09:00:27
Citaat van: elianmars op 06-03-2017 08:17:27
Citaat van: Walter op 06-03-2017 07:55:23
Marcel, geef nou maar toe dat de snelheidsbegrenzer op de passagiersstoel begon te mopperen

Die is niet zo moeilijk, hoor. Wat dat betreft heb ik het getroffen met mijn lieffie ;D

Laatst brulde je wel anders. ;)

Dat komt omdat we bijna de afslag misten ;D

elianmars

elianmars

Citaat van: mehn op 06-03-2017 09:08:01
Citaat van: elianmars op 06-03-2017 08:27:46
Ik dacht dat V-Power RON 97 had  :eusa_think:  :eusa_shifty:

Op de site van Shell is daar niks over te vinden, behalve dat er gezegd wordt dat het octaangehalte hoger dan normaal is.

Op een andere site vond ik dit:
CiteerShell V-Power heeft RON 95 met een werkelijk octaangetal van 97.

Eh ja, wat is het nou??

97. Daar "adverteren" ze alleen niet mee omdat de consument het dan "niet meer snapt".

Dus toch :)

maruska

combineer je reacties nou eens man... zo kan ik ook wel 30k posts creeeren ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hans Duiven op 05-03-2017 22:40:49
Mijn zwager woont met zijn gezin al 15 jaar in Valais, Zwitserland en ziet met lede ogen de sneeuwmassa jaarlijks verminderen.

Mijn vader woonde in de jaren '80 in Brig/Naters, Wallis. Ik heb daar ook nog een poosje vertoeft. Is het daar ook zo erg? Ben er sinds 2001 niet meer geweest.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: maruska op 06-03-2017 10:18:33
combineer je reacties nou eens man... zo kan ik ook wel 30k posts creeeren ;D

Gaat niet zo makkelijk op de telefoon, Mark. Ik heb de laptop bijna nooit meer aan staan.

Hans Duiven

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2017 11:30:27
Citaat van: Hans Duiven op 05-03-2017 22:40:49
Mijn zwager woont met zijn gezin al 15 jaar in Valais, Zwitserland en ziet met lede ogen de sneeuwmassa jaarlijks verminderen.

Mijn vader woonde in de jaren '80 in Brig/Naters, Wallis. Ik heb daar ook nog een poosje vertoeft. Is het daar ook zo erg? Ben er sinds 2001 niet meer geweest.

Hij woont in wat hogerop, boven Leuk in Brunen

UserID6342

Als het goed is kun je er weer 160 dkm tegen met de N qua distributie ;D. Maar hoe ze de waterpomp hadden gemonteerd was niet leuk :(. Enfin, je was erbij dus zag het zelf ;D.

maruska

bijkomend voordeel : laadt de accu ook weer eens goed op ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2017 17:33:28
Als het goed is kun je er weer 160 dkm tegen met de N qua distributie ;D. Maar hoe ze de waterpomp hadden gemonteerd was niet leuk :(. Enfin, je was erbij dus zag het zelf ;D.

Ik meen dat het voor mijn wagen zelfs 180k km is. Dat zal ik nog even opzoeken.
Ik ga er in elk geval vanuit dat het nu meer dan 100k km gaat worden, zoals nu het geval was.

En het was, helaas, wel nodig. De krukaskeerring was beschadigd. Dat is dus 7 jaar en 100k km geleden gebeurd. Laatste twee keer kreeg ik er een opmerking over bij de apk. Omdat ik het geen fijn idee vond dat het bij de distributie is, toch maar besloten om de boel opnieuw te laten vervangen.
Er zit nu ook weer origineel Volvo spul op, wat ik ook fijn vind.
Span- en geleiderol waren van Ina, waterpomp en riem zelf stond niks op.
Bovendien was de waterpomp met vloeibare pakking vast gezet. Hoewel, vast.... Dirk draaide de bouten zeer gemakkelijk los. Die zaten niet echt goed vast.

Het was leuk om te zien hoe zo'n wissel gedaan wordt. Ik heb nog een klein beetje mogen en kunnen helpen.

Dirk, dank voor de werkzaamheden, worstenbroodjes (of waren het nou saucijzenbroodjes?) en de gezelligheid! :)

In het bekende poortje:

Vieze boel door lekke keerring:

Bekende (helaas zieke) forumauto:

BBS

Als ik hem zo zie, gaat het mij nog wel sneu af ook eigenlijk... :-\

Maar mooi dat je weer een goede en verse distributie er op hebt zitten Marcel. Hoef je je daar niet meer druk om te maken de eerste tig aantal jaren. ;) :D
En wat is dat toch iedere keer voor een kaaiwerk met die waterpompen steeds  ???
Volvoloos....

UserID6342

Was idd even gezellig, vond Lummel ook wel volgens mij ;D

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2017 20:24:22
Was idd even gezellig, vond Lummel ook wel volgens mij ;D

Inderdaad. Wilde bij me op schoot kruipen, maar dat hield ik maar een beetje af. Beestje is beetje erg groot  :eusa_shifty: ;D