Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2018 15:51:59
Heb je dan wel astma, of zijn het de littekens in je longen die je ademhaling minder effectief maken? :eusa_think:

Astma heb ik al mijn hele leven last van. Kasper helaas ook.

Marc O.

Zelf ook astma gehad maar daar gelukkig in mijn latere tienerjaren overheen gegroeid. Weet dus uit ervaring dat dat geen pretje is. Nogmaals beterschap!
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Ik lees dit nu pas.
Succes Marcel!

elianmars

Even een update (die ik schaamteloos van mijn Facebook heb gekopieerd  :P ;D )

Maandagmorgen ben ik opnieuw naar het ziekenhuis geweest. Nu voor een longfunctietest en een gesprek met de longarts.
En ik heb goed bericht gekregen 😃
De sarcoïdose is wel in mijn longen aanwezig, maar niet actief.
De reden dat ik me zo lang beroerd heb gevoeld is dat ik een dubbele longontsteking heb gehad. Dit is te zien op de scan die afgelopen donderdag is gemaakt.
De ontsteking is nog niet volledig verdwenen, maar mijn lichaam is druk bezig om het op te ruimen.
De longarts adviseert me zelfs om volledig te stoppen met de medicijnen, die ik gebruik voor mijn astma, om te kijken hoe het dan gaat. Blijkbaar is mijn lichaam sterk genoeg om zelf te herstellen. Ook is mijn longinhoud ruim voldoende en zuurstofgehalte in mijn bloed perfect.
Blijft enkel de, nog niet verklaarbare, vermoeidheid over. Daarom gaan we proberen om e.e.a. te veranderen. Eerder naar bed en voor het slapen gaan een stuk gaan wandelen om een frisse neus te halen. Eens kijken of dat verandering brengt. Goed slapen is heel belangrijk. En goed slapen lukt me vaak niet.
We gaan het zien.
In elk geval ben ik heel blij met wat ik maandag te horen heb gekregen 🙂

Dit is dag 5 zonder mijn astma medicijnen en het gaat best wel goed. Af en toe heb ik het benauwd, maar dat gaat vanzelf weer over. Ook hoest ik wat meer dan normaal, maar met twee snotterende pubers in huis is dat waarschijnlijk onvermijdelijk ;D

Ik heb het idee dat het de goede kant op gaat :D

V70geRwin

Snellebaksteen

Goed nieuws!
Even naar buiten voor het slapen gaan is inderdaad erg bevorderlijk voor de nachtrust.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

T5-4life

Dat moet een lekker gevoel geven. Succes met je verdere herstel!
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

BBS

Volvoloos....

knoertS70

Goed te horen Marcel. Als je een paar honden wil lenen voor je avond wandeling, hoor ik het wel.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

elianmars

Citaat van: knoertS70 op 30-03-2018 10:06:22
Goed te horen Marcel. Als je een paar honden wil lenen voor je avond wandeling, hoor ik het wel.

Ik ga het nog druk krijgen. Er zijn er meer die dat aangeboden hebben ;D

knoertS70

Citaat van: elianmars op 30-03-2018 10:46:31

Niet te gek maken hoor, anders val je nog tijdens je wandeling in slaap.  ;)

elianmars

Citaat van: knoertS70 op 30-03-2018 11:20:07
Citaat van: elianmars op 30-03-2018 10:46:31

Niet te gek maken hoor, anders val je nog tijdens je wandeling in slaap.  ;)

;D

Van de week slechts een keer een lekker stuk gelopen. Maar in de nacht daarna maar één keer wakker geweest, terwijl dat anders twee, drie keer is.
Kan toeval zijn, maar het gaf wel een goed gevoel :)

knoertS70

Volhouden, misschien dat na verloop van tijd die ene keer wakker je vaste ritme wordt.

elianmars

Citaat van: knoertS70 op 30-03-2018 12:28:06
Volhouden, misschien dat na verloop van tijd die ene keer wakker je vaste ritme wordt.

Ik hoop het!

Vanmiddag naar de camping in Renesse gereden. Onderweg klein ongelukje gehad  ::)

Er klapte een vogel op de voorruit, waardoor de strip aan de zijkant los schoot. Die bleef bovenin hangen, maar waaide wel dubbel. Ook sloeg daardoor de afdekkap van de roofrail weg.
Er zitten ook wat krassen aan de zijkant, boven de deur. Die kan ik wel weg poetsen, denk ik.

Ik moet maar eens gaan zoeken of dat spul los verkrijgbaar is.....  :eusa_think:

Ries van de Zilverschuit

Dat een vogel dat voor elkaar krijgt! Had blijkbaar sleutelervaring...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue