Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

knoertS70

Ik vind het een mooie auto. Het is dat we hier nauwelijks mogelijkheden hebben om te laden. Anders was het zeker een kandidaat geweest.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 04-12-2019 18:09:13
;D

Afgelopen zaterdag met deze auto gereden en was al erg snel om. Rijdt gewoon erg goed. Ziet er goed uit (vind ík dan :P ) en is betaalbaar.
Bovendien kan ik nu nog profiteren van 5 jaar 4% bijtelling en nog wat voordeeltjes.

Ik kan niet wachten tot ik 'm heb. Ik heb er echt zin in :D

Veel veilige km's toegewenst en ik hoop dat je de T5 niet gaat missen.
Begrijp me goed, het laden lijkt mij een afknapper. Er zijn zoveel mensen die geen LPG willen rijden vanwege het frequenter tanken door de beperkte actieradius en hele groepen stappen nu over op EV's
waarbij de actieradius nog kleiner is terwijl het bijtanken ook nog eens significant langer duurt.

Ik begrijp de Early Adapters absoluut en in dat opzicht zou ik kiezen voor een Tesla 3 maar dat kost mij teveel geld qua investering

Walter

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2019 16:29:54
Er zijn zoveel mensen die geen LPG willen rijden vanwege het frequenter tanken door de beperkte actieradius en hele groepen stappen nu over op EV's waarbij de actieradius nog kleiner is terwijl het bijtanken ook nog eens significant langer duurt.

Gooi op LPG ook 4% bijtelling en iedereen stapt over op LPG. Zelfs als je maar een tankje van 30l mag hebben. Het zijn allemaal fiscale vluchtelingen :) *gaat bukken doen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2019 16:29:54
Begrijp me goed, het laden lijkt mij een afknapper.

Het hangt natuurlijk erg van de auto en je reisplannen af, maar ik kan 99% van de dagen gewoon thuis op de oprit 'tanken'. Het kost me dus juist veel minder tijd dan voorheen. Die enkele keer dat ik langere afstanden rijd combineer ik het laden met een lunch of kopje koffie. Mensen doen vaak zo overdreven (niet vervelend bedoeld) over dat laden terwijl het in de praktijk erg mee valt. Althans, in mijn situatie. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik waarschijnlijk (nog) niet electrisch was gaan rijden (althans niet in een auto met zo'n kleine accu als die van mij) als ik niet thuis op de oprit zou kunnen laden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Citaat van: Marc O. op 06-12-2019 17:19:48
Het hangt natuurlijk erg van de auto en je reisplannen af, maar ik kan 99% van de dagen gewoon thuis op de oprit 'tanken'. Het kost me dus juist veel minder tijd dan voorheen. Die enkele keer dat ik langere afstanden rijd combineer ik het laden met een lunch of kopje koffie. Mensen doen vaak zo overdreven (niet vervelend bedoeld) over dat laden terwijl het in de praktijk erg mee valt. Althans, in mijn situatie. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik waarschijnlijk (nog) niet electrisch was gaan rijden (althans niet in een auto met zo'n kleine accu als die van mij) als ik niet thuis op de oprit zou kunnen laden.

Dat bedacht ik me eigenlijk ook. Je "tankt" gewoon altijd als je kan. Thuis, winkel, werk, ... Je "moet" veel minder gaan "tanken", wat met LPG zeker het geval is.

)()()sT

Precies, nog een paar paneeltjes erbij en gaan ;D
Ik zou best al willen hoor.. maar welke auto weet ik niet. Als Volvo-mens zou je dan XC40 zeggen, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n leuke auto ::)

Jans Duiven

Citaat van: Walter op 06-12-2019 16:44:15
Gooi op LPG ook 4% bijtelling en iedereen stapt over op LPG. Zelfs als je maar een tankje van 30l mag hebben. Het zijn allemaal fiscale vluchtelingen :) *gaat bukken doen


;D

Dekking!

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2019 16:29:54
Veel veilige km's toegewenst en ik hoop dat je de T5 niet gaat missen.
Begrijp me goed, het laden lijkt mij een afknapper. Er zijn zoveel mensen die geen LPG willen rijden vanwege het frequenter tanken door de beperkte actieradius en hele groepen stappen nu over op EV's
waarbij de actieradius nog kleiner is terwijl het bijtanken ook nog eens significant langer duurt.

Ik begrijp de Early Adapters absoluut en in dat opzicht zou ik kiezen voor een Tesla 3 maar dat kost mij teveel geld qua investering

De T5 zal ik zeker gaan missen, Hans. Maar ik heb ook heel erg zin om met dit elektrahok te gaan rijden ;D

Zoals Marc al zegt, normaal gesproken hangt de auto thuis of op de zaak aan de lader (lader op de zaak hangt al een poosje klaar. Mijn pa mag over een dikke week zijn e-Niro ophalen ;D )
Het zal enkel in de vakantie een ander verhaal gaan worden. Inmiddels al heel wat routes bekeken, die zonder problemen te rijden zijn. Er zijn laders genoeg en er komen er alleen maar meer bij.
De tijd zal het leren ;D

Snellebaksteen

#9533
Ik ben er ook al over aan het nadenken.
Zeker nu de extra fijnstoftaks de D5 wel heel erg duur maakt.
Electrisch rijdt gewoon heel fijn. Het laden valt normaal erg mee, zeker als je dat op je oprit kan doen. Ik heb 380 in m'n garage, daar zou zo een zware oplader aan kunnen.
Net wat je zegt, het opladen tijdens vakanties is een dingetje maar op vakantie moet je geen haast hebben.
Ik ben heel benieuwd hoe de chinees gaat bevallen. Ik heb in veel lokale automerken gereden in China maar niet in deze. Ik hoop dat er een Europeaanse of Japanse kwaliteitscontrole in de fabriek aanwezig is, dan komt het wel goed.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Claudia

Leuk vooruitzicht! Wanneer komt ie?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Citaat van: Claudia op 07-12-2019 16:05:42
Leuk vooruitzicht! Wanneer komt ie?

Ik had gehoopt 'm komende kerstvakantie te kunnen testen, richting de Ardennen, maar het ziet er naar uit dat dat toch nog met de V70 gaat gebeuren (ook geen straf :) )
Er zijn er blijkbaar zóveel besteld, dat de dealer het afleveren niet aankan.
Het kenteken komt sowieso op 2019 te staan, maar ze kunnen me niet garanderen dat ik 'm ook daadwerkelijk krijg in 2019.
We wachten het maar (on)geduldig af ;D

Sbv

Het is nog geen kerst, kan nog prima voor die tijd

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: Walter op 18-12-2019 10:26:55
valt niet tegen Marcel >> https://www.euroncap.com/en/results/MG/ZS-EV/39678

Beter dan de niet-elektrische. Die kreeg slechts drie sterren  :eusa_shifty:


Vandaag te horen gekregen dat ik de MG zondag mag gaan ophalen  :D
We zouden zaterdag voor een paar dagen naar de Ardennen gaan, maar dat stellen we dan maar een dagje uit.
Mocht het allemaal lukken (beetje kort dag voor de bank om alles te regelen), dan ga ik gelijk het diepe in en ga met het elektrohok naar de Ardennen  ;D

Claudia

Leuk! Heb je de V al verkocht?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"