Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mooie en goede tip Marcel !

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

Vanmorgen ook in een punto gereden, reed best lekker
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Ik heb het alarm vandaag ontvangen. Werkt dus super, die Huifkar-service  :eusa_clap:

Ook de dakspoiler is vandaag aangekomen. Nog even sparen voor de spuiter  :eusa_shifty:

elianmars

Gisterenavond had ik in eerste instantie geen zin om aan de Fiat te klooien, maar om 22 uur ging het toch kriebelen. Dus ik ben naar de zaak gereden en heb het alarm ingebouwd  ;D

Ik heb er ruim drie uur over gedaan, dus ik lag weer niet vroeg op bed  :eusa_shifty:

Het alarm werkt prima. Er zat een goede beschrijving bij, dus de montage viel niet tegen. Als het goed is, krijg ik binnenkort nog een schoksensor binnen, die moet ik dan nog monteren. Hopelijk gaat het alarm dan in werking als er weer een stel onverlaten de wagen als drumstel wil gebruiken.

Vanmorgen weer met de jongens naar het voetballen geweest. Helaas hebben ze verloren, voor de beker liggen ze er nu uit. Nu maar concentreren op de competitie, waar ze op de tweede plaats staan (2 punten verschil met het team dat op de eerste plaats staat).

Na de wedstrijd, op weg naar huis, mocht de V70 weer even aan het werk, aangezien de overbuurman (zijn zoon zit bij de jongens in het team) opnieuw een poging deed om me voorbij te komen met zijn BMW. Sorry, buurman  :eusa_whistle: :evil:

Sbv

Mooi dat het gelukt is met het alarm. Op naar de achterspoiler dan maar. Straks eens testen of het werkt  :evil:

elianmars

Citaat van: Sbv op 18-02-2012 11:59:15
Mooi dat het gelukt is met het alarm. Op naar de achterspoiler dan maar. Straks eens testen of het werkt  :evil:

Ik heb het vannacht al getest. Ik had wel een handdoek over de sirene gelegd om het geluid wat te verminderen, maar ik schrok er nog van hoe hard de sirene klinkt  :eusa_shifty:

maruska

waren de buren er ook zo blij mee ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 18-02-2012 13:47:42

Ik hoop dat ze het niet gehoord hebben  :-[

Bouke

UserID6342

Citaat van: elianmars op 18-02-2012 14:00:14
Citaat van: maruska op 18-02-2012 13:47:42

Ik hoop dat ze het niet gehoord hebben  :-[
Dan heb je ook weinig aan dat alarm ;D ;D

elianmars

Vanmiddag weer even wat gerommeld aan de Fiat. De deurvangers knerpen behoorlijk (het blijft toch een Fiat), dus een poging gedaan om de boel te smeren. Deurpanelen los gehaald om er bij te kunnen komen. Helaas heeft het weinig geholpen, dus ik denk dat ik maar voor vier nieuwe deurvangers ga.

Ik zat wat met de boordcomputer te spelen en zag dat dat stomme ding gewoon 1 op 15 loopt, terwijl er eigenlijk alleen maar korte ritjes mee worden gereden. Da's toch wat anders dan het verbruik van de V70  :eusa_shifty:

Vertigo

Citaat van: elianmars op 19-02-2012 21:46:44
Vanmiddag weer even wat gerommeld aan de Fiat. De deurvangers knerpen behoorlijk (het blijft toch een Fiat), dus een poging gedaan om de boel te smeren. Deurpanelen los gehaald om er bij te kunnen komen. Helaas heeft het weinig geholpen, dus ik denk dat ik maar voor vier nieuwe deurvangers ga.

Ik zat wat met de boordcomputer te spelen en zag dat dat stomme ding gewoon 1 op 15 loopt, terwijl er eigenlijk alleen maar korte ritjes mee worden gereden. Da's toch wat anders dan het verbruik van de V70  :eusa_shifty:

Marcel,
Je weet toch ook wel van de Volvo hoe nauwkeurig zo'n boordcomputer is.
De Alto van mijn vrouw heeft geen boordcomputer, maar rijdt van pomp tot pomp gemeten 1:13 (Fabrieksopgave ruim 1:23).
Ook daar worden alleen stadsritjes mee gereden.

Meet maar eens van pomp tot pomp, dan valt het verbruik van de Volvo (op lange afstanden) behoorlijk mee ;)

Gr.

Jens

elianmars

Citaat van: Vertigo op 20-02-2012 07:40:00
Citaat van: elianmars op 19-02-2012 21:46:44

Marcel,
Je weet toch ook wel van de Volvo hoe nauwkeurig zo'n boordcomputer is.
De Alto van mijn vrouw heeft geen boordcomputer, maar rijdt van pomp tot pomp gemeten 1:13 (Fabrieksopgave ruim 1:23).
Ook daar worden alleen stadsritjes mee gereden.

Meet maar eens van pomp tot pomp, dan valt het verbruik van de Volvo (op lange afstanden) behoorlijk mee ;)

Gr.

Jens

Ik ga het verbruik van de Fiat inderdaad bekijken als er weer getankt moet worden. De Volvo loopt 1 op 9, wat me eerlijk gezegd reuze meevalt, aangezien ik 'm goed gebruik  ;D

viking_in_shorts

Vorige week een gesprek gehad met een collega (=heeft een nieuwe S60 en ik vroeg 'm naar zijn ervaringen) en hij baalde een beetje dat hij 6 l/100 km verbruikte met stadsverkeer. Hij had eigenlijk 4,5 l/100 km verwacht.

Samen met (weer) een andere collega hebben we rollend op de grond gelegen. 6 l/100 km -> daar draai ik met een beetje mazzel stationair op :o