Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 14-07-2014 22:16:56
Idd. knap dat het Mitch gelukt is zonder de boel te demonteren. Turbo eraf is toch veel makkelijkerderder?

Ik ben al bijna zover dat de turbo los ligt (koelvloeistof afgetapt, leidingen op de turbo los), maar ik kan niet bij de slangklem van de turboslang. Ik ben in staat de reciprozaag erin te zetten, maar daar schiet ik niks mee op  :P

Bouke

Citaat van: elianmars op 14-07-2014 22:18:20
Citaat van: )()()sT op 14-07-2014 22:16:56
Idd. knap dat het Mitch gelukt is zonder de boel te demonteren. Turbo eraf is toch veel makkelijkerderder?

Ik ben al bijna zover dat de turbo los ligt (koelvloeistof afgetapt, leidingen op de turbo los), maar ik kan niet bij de slangklem van de turboslang. Ik ben in staat de reciprozaag erin te zetten, maar daar schiet ik niks mee op  :P
Je mag ook hulp vragen hoor ;)

elianmars

Citaat van: Bouke op 14-07-2014 22:25:31
Citaat van: elianmars op 14-07-2014 22:18:20
Citaat van: )()()sT op 14-07-2014 22:16:56
Idd. knap dat het Mitch gelukt is zonder de boel te demonteren. Turbo eraf is toch veel makkelijkerderder?

Ik ben al bijna zover dat de turbo los ligt (koelvloeistof afgetapt, leidingen op de turbo los), maar ik kan niet bij de slangklem van de turboslang. Ik ben in staat de reciprozaag erin te zetten, maar daar schiet ik niks mee op  :P
Je mag ook hulp vragen hoor ;)

Ik weet het Bouk. Maar ik denk niet dat dat veel had uitgemaakt.

Ik ga zo nog even een poging wagen. Lukt het niet, dan morgenavond maar verder.

Bouke


Sbv

Citaat van: Bouke op 14-07-2014 22:29:01
Samen gaat makkelijker :eusa_think: ;D
idd, ik kan morgen of woensdag wel dan doen we dat met elkaar

maruska

idd, het wordt al zo saai nu andre een beetje aan het bos verkennen is
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Zo, de aanhouder wint  :evil:

En nu douchen en naar bed  :eusa_shifty:

StefanCJ


triton

Professioneel raddraaier

elianmars

#6774
Ja, uiteindelijk toch wel  :)


Nadat ik thuis een bakkie koffie heb gedronken weer met wat meer moed naar de zaak gegaan. Daar met veel moeite toch de slangenklem van de turbobuis los gekregen en de turbo zo veel mogelijk in een hoekje gedrukt (eruit ging niet makkelijk en ik wilde niks forceren). '
Toen kreeg ik het spruitstuk eraf en heb eerst geprobeerd om achterstevoren te werken. De pakkingen aan het spruitstuk gehangen, maar ook dat werd niks. Eer dat ik het op de plek had, lagen de pakkingen op de grond.

Dus toen maar aan de slag gegaan met de draadeindjes en de moeren. Draadeindjes tussen twee blokjes hout in de bankschroef geklemd en met veel kruipolie en voorzichtig draaien alle moeren eraf gekregen.
Met een stalen moer alle draadeindjes schoon gedraaid en ze in het blok gedraaid. Zo kon ik eindelijk de pakkingen op de plek hangen.

Zo stond het beestje urenlang:



Moeren los:



Pakkingen waar ze horen:



Toen kon het opbouwen weer beginnen. Ondanks dat het al laat was, ben ik op mijn gemakje doorgegaan. Ik wilde geen fouten maken.
Nadat alles weer gemonteerd was, koelvloeistof terug gegoten en de motor gestart. En dat ging zonder problemen, godzijdank.

Na een tijdje draaien kon ik bijna alle koelvloeistof erin doen en ben een stukje gaan rijden om te zien of alles goed ging. En dat was zo  :D

Toen ik thuis was heb ik eerst mijn armen eens schoon geboend. Die zaten behoorlijk onder de zwarte zooi.
En krassen...........




Maar goed, ook dit is weer gelukt. Ik geef niet snel op, maar gisteren kwam het toch heel dichtbij  :eusa_shifty:

triton

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
De aanhouder wint.

Maar hou wel je rust in de gaten :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

)()()sT


Sbv

Mooi werk weer Marcel. Probleem nu opgelost en klaar voor vakantie

Ries van de Zilverschuit

Je draaide de tapeinden met moer en al uit het blok, Marcel? Ik moet deze klus op termijn ook nog eens klaren en ik zou het fijn vinden als ik die moeren eraf kon draaien zonder de tapeinden mee te nemen ;). Lijkt me wel wat werk schelen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elianmars

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-07-2014 09:53:59
Je draaide de tapeinden met moer en al uit het blok, Marcel? Ik moet deze klus op termijn ook nog eens klaren en ik zou het fijn vinden als ik die moeren eraf kon draaien zonder de tapeinden mee te nemen ;). Lijkt me wel wat werk schelen.

Alle tapeinden (dat is inderdaad het juiste woord ;D ) kwamen er uit. De moeren zitten zo vast, die krijg je niet los. Ik heb zelfs moeite gehad om ze in de bankschroef los te krijgen.