Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Euh... Bert-Jan, niet om het een of ander, maar waarom schrijf je dit niet gewoon in je eigen Blog? :eusa_think: Je hebt hem alweer van slot gehaald, dus je wilt er blijkbaar toch mee verder gaan. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BBS

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-08-2015 17:45:05
Euh... Bert-Jan, niet om het een of ander, maar waarom schrijf je dit niet gewoon in je eigen Blog? :eusa_think: Je hebt hem alweer van slot gehaald, dus je wilt er blijkbaar toch mee verder gaan. :eusa_whistle:
Op slot, van slot het staat vrij om er wat in te zetten.
Ik geef hier een antwoord op een vraag, niks meer en niks minder. In mijn eigen blog de boel bijhouden doe ik niet meer Ewøut...
Volvoloos....

UserID6342

En toch BJ, en dat is niet bedoeld om je af te zeiken, is dit niet de plek er voor.  Ga zo wel even verder en je eigen Blog.

elianmars

Citaat van: Sbv op 13-08-2015 17:25:06
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-08-2015 16:41:41
Kosten die kl#te dingen zoveel? :o
In Zweden wel. In Nederland 55 euro dacht ik met wat korting

Er gaan langere bougies in mijn blok. Die zijn volgens mij sowieso  wat duurder.

elianmars

#7099
Zo, we zijn weer thuis. Helaas....  :-\ :P

Heerlijke vakantie in Zweden gehad. We hadden een huisje geboekt aan een meer (Grassjön). Daar aangekomen lag het huisje helaas wat verder bij het meer vandaan en dichter bij een doorgaande weg dan gedacht, maar goed, we moesten het er maar mee doen  ;D
We hebben volop genoten, ondanks dat het weer de eerste dagen wat minder was. Veel gewandeld, gezwommen en van alles bezocht (steden, parken, musea).
Ook nog twee dagen naar Noorwegen geweest, alwaar we een bezoek hebben gebracht aan mijn ouders, die daar vakantie vierden en natuurlijk  aan de familie Schalkwijk. Het was jammer dat ze zelf pas net terug waren van vakantie, anders hadden we daar wat langer kunnen blijven dan een nachtje.

Het is jammer dat het alweer voorbij is. Scandinavië trekt ons heel erg. Wij vonden het een nadeel dat we telkens redelijk wat uren in de auto moesten zitten om ergens naartoe te gaan en daarna weer terug naar het huisje te moeten gaan. Daardoor zullen we waarschijnlijk een volgende keer dat we die kant op gaan met een camper gaan. Dan kunnen we nog veel meer van al het moois zien  8)

Paar plaatjes bij de praatjes  :)


Het huisje



We genoten echt volop van al het natuurschoon
















En uiteraard ging de barbecue aan bij Ewout  ;D





De karretjes van Ewout en ondergetekende (Ik heb stiekem het kalkvrije Noorse water van Ewout gebruikt om mijn wagen af te spuiten) :D




En dan is je pa zo slim om niet goed te kijken terwijl hij achteruit rijdt. Raakt net de boom niet, maar komt wel muurvast te zitten met het linker voorwiel, dat wegzakt tussen twee dikke boomwortels  :eusa_doh:
Dan merk je toch wel hoe erg je verwend bent met een garagekrik. Nu ben ik een hele tijd bezig geweest met het standaard krikje van de auto om de boel omhoog te krijgen. De bodem was zo zacht dat in eerste instantie de wagen vrolijk bleef staan en de krik de grond in ging. Na veel draaien en stempelen kregen we het wiel uit het gat en hebben we het gat dicht gegooid met stenen, zodat de wagen weer weg te rijden was.....




De wagen weer volgepakt voor de reis naar huis. Lang leve de nivomats  ;D



Ik heb de nacht voor de terugreis nauwelijks kunnen slapen, dus op een gegeven moment werd ik erg moe. Toen mocht mijn vrouw een poosje genieten van de Volvo



De reis hebben we in twee dagen gedaan. Op de heenweg overnacht in Lund in Zweden, op de terugweg in Middelfart in Denemarken.
In Middelfart was het ook erg mooi. Het lag aan het water, waar we ook nog bruinvissen hebben gezien. Helaas hebben we daar geen foto's van....




Morgen weer hard aan de slag om centen te verdienen voor de volgende vakantie  :eusa_shifty:  ;D

Oh ja, de V70 heeft (op het euvel met de bougies na) perfect gedaan. Totaal 5500 kilometer gereden. Gemiddeld verbruik 1 op 12  :eusa_clap:

Sbv

welkom thuis. Ik had al verslag gehad van jullie vakantie. Blijft wel mooi dat Zweden hoor.

De V70 mag nu weer even rusten. Arme auto is niet gewend zoveel te rijden

Taranis

Mooie foto's Marcel. Fijn dat jullie een goede vakantie hadden uiteindelijk, de eerste paar dagen leek het wat minder te worden dankzij het weer.

Waarom een camper trouwens en geen sleurhut?

elianmars

#7102
Citaat van: Taranis op 16-08-2015 22:03:48
Mooie foto's Marcel. Fijn dat jullie een goede vakantie hadden uiteindelijk, de eerste paar dagen leek het wat minder te worden dankzij het weer.

Waarom een camper trouwens en geen sleurhut?



Het is niet de bedoeling om lang op 1 plaats te zijn. Maximaal twee dagen en dan weer door. Dat lijkt me veel handiger met camper dan caravan.

Bovendien heb ik altijd al eens met zo'n ding op vakantie willen gaan  ;D

elianmars

Citaat van: NickGR op 16-08-2015 22:35:41
Er is wel een nadeel aan een camper!  als je even boodschappen wil doen moet je dat hele ding weer van zijn plaats afhalen.
tenzij je er eentje hebt met ingebouwde garage voor een of andere sportwagen  ;D

Ik heb mijn post hierboven aangepast. Boodschappen doen doe je onderweg. Zoals ik al zei, het is niet de bedoeling om lang op 1 plaats te blijven.

)()()sT

Gewoon zo'n systeem waarbij je van de V70 (of de cabrio ;D) een aanhanger maakt 8)
Leuk te lezen dat het goed bevallen is!

viking_in_shorts

Hier had je ook mogen logeren hoor ...

elianmars

#7106
Citaat van: viking_in_shorts op 16-08-2015 22:44:43
Hier had je ook mogen logeren hoor ...

Ik weet het, Tim. Maar jullie waren nog niet thuis toen wij heen gingen. En terug werd het allemaal erg kort dag  :eusa_shifty:

Wie weet staat de volgende keer een camper bij jullie op de oprit  ;D

Edit: Of toch een caravan....... Ewout (met een T) brengt me weer aan het twijfelen  ;D

Ach, we zien wel.....  :P

viking_in_shorts

Geen probleem hoor. Gedacht aan huren?

elianmars


viking_in_shorts

Is natuurlijk ook wel makkelijk. Je boekt een vlucht ergens naar. "t noorden" en zakt langzaam af. Weekje of 6 voor uitnemen uiteraard