Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Zojuist op de post gedaan. :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Had alleen je postcode niet. Ik gok dat die leuke postbezorger bij jou in de wijk wel weet wie jij bent. ;D

StefanCJ

Zojuist nog even de C70 gezien met heldere achterlichten; daar knapt 'ie van op zeg!

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 14-04-2016 21:50:59
Zojuist nog even de C70 gezien met heldere achterlichten; daar knapt 'ie van op zeg!

Het doet inderdaad veel meer dan ik had verwacht. Je weet dus waar je naar op zoek kunt :P

Ik heb het op de terugweg net niet droog kunnen houden. Dikke regendruppels landden op mijn koppie ;D  Gelukkig reed ik net de snelweg af en heb ik snel de kap dicht kunnen doen.

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2016 18:39:45
Had alleen je postcode niet. Ik gok dat die leuke postbezorger bij jou in de wijk wel weet wie jij bent. ;D

Die pakketbezorger komt hier nooooooit  :eusa_liar: ;D

)()()sT

:eusa_naughty:

;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 14-04-2016 22:00:45

:eusa_naughty:

;D

Ik had die van jou beter niet bij Stefan kunnen afgeven, geloof ik.... :eusa_shifty:

elianmars

Vanmiddag even met de C bezig geweest. Deurpanelen en achterbank verwijderd om de speakers te bekijken. In het audiotopic had ik al e.e.a. vermeld over het ietwat tegenvallende geluid. Het blijkt dat alle speakers gewoon in orde zijn en doen wat ze moeten doen. Bij de deuren heb ik diverse dingen, die meetrilden, vast gezet en wat bitumen geplakt. Ook bij de subwoofers trilde het nog. Dat bleek crossover netwerk nummer twee te zijn. Ook daar bitumen achter geplakt en weer vast gezet. Zelfs achter de nummerplaat achter heb ik bitumen geplakt, omdat deze trilde ;D

Het geluid is nu redelijk naar mijn zin. Het vervormen als de volumeknop verder open gaat ligt volgens mij niet aan de speakers, maar aan de radio of versterker die gewoon niet meer aan kan.
Ik laat het dus maar hierbij. Ik wilde eigenlijk andere speakers monteren, maar daar zal ik niks mee opschieten. Andere HU en versterker gaat me weer te ver.....

elianmars

En dan nog wat anders. Af en toe gaat toch weer het motorlampje branden. Na uitlezen komt lambdasensor naar boven. De voorste is nieuw. Kan de achterste ook foutmelding geven? Liggen dan de gemeten waarden tussen voor en achter teveel uit elkaar?

(Klikbaar)

Als het inderdaad de achterste is, weet iemand het onderdeelnummer van deze sensor?

KIM

Gaat toch echt om de voorste.
Is de massa ok?

elianmars

Ik kreeg van Dirk een sms met een link naar een Matthewsvolvosite met een soortgelijk probleem.

CiteerDiagnostic Trouble Code (DTC) ECM-280A is stored if there is a fault in the front Heated Oxygen Sensor (HO2S) or its wiring causing the signal to deviate from its permitted range

The control module registers four different types of fault:

Signal too high The control module compares the front and rear adaptation values. A Diagnostic Trouble Code (DTC) is stored when the values deviate by more than 3%.

NOTE: The fault may be in the front or rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) circuit.

Als ik de laatste regel lees, hoeft de fout dus niet perse in de voorste sensor te zitten. Er is teveel verschil in de metingen tussen voor en achter.
Dan ga ik er vanuit dat het toch de achterste is, die niet goed meer meet.

Achterste vervangen lijkt me sowieso niet overbodig na ruim 260K km.

elianmars

Citaat van: KIM op 30-04-2016 20:08:44
Gaat toch echt om de voorste.
Is de massa ok?

Massa waarvan, Kor?

elianmars

Nou, we gaan het in elk geval proberen met een nieuwe lambdasonde. Ik heb er twee besteld bij www.autoteile-supermarkt.de, waar ik ook de voorste sonde besteld heb.
En ja, ik heb er twee besteld. Niet twee dezelfde, maar eentje voor de C en eentje voor de N. De voorste van de N is inmiddels ook 260k km oud, dus ook daar geen overbodige luxe. Ik heb geen idee of de achterste nog werkt, eigenlijk. Voor zover ik weet is deze door Fasttech weg geschreven i.v.m. foutmelding vanwege de sportkat.