Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Jah, uiteraard wil ik dat zien (en leren) :)

elianmars

Afgelopen weekend met de V70 op pad geweest, met de nieuwe lambdasensor. Ik heb het idee dat de motor iets lekkerder loopt en ook dat-ie zuiniger is.

Het verbruik over 313 kilometer:



Niet verkeerd, toch? :)

Taranis

Wat is dat voor lelijke kabel linksonder?

Erg net verbruik: mijn diesel verbruikt meer  ;D

elianmars

Citaat van: Taranis op 16-05-2016 22:11:03
Wat is dat voor lelijke kabel linksonder?

Erg net verbruik: mijn diesel verbruikt meer  ;D

Oplaadkabeltje voor mijn telefoon. Die zit in een houder in het linker rooster.

Easterboy

Marcel, is dit niks voor jou?
Ik meende dat hiermee, maar dat is nu natuurlijk nergens meer terug te vinden, ook diverse temperaturen zichtbaar werden in je standaard display.
Kan zijn dat olietemperatuur hier ook onder valt.

Chris

Citaat van: elianmars op 16-05-2016 21:58:52
Afgelopen weekend met de V70 op pad geweest, met de nieuwe lambdasensor. Ik heb het idee dat de motor iets lekkerder loopt en ook dat-ie zuiniger is.

Het verbruik over 313 kilometer:

http://myalbum.com/photo/fy8VKOnil2o5/360.jpg

Niet verkeerd, toch? :)

Dit haal ik echt niet met mijn T5. Nou is dit van jou niet helemaal standaard meer, en ik heb een automaat, maar toch.

Wellicht zou de sensor wisselen geen slecht idee zijn. Meestal zo'n 10 a 11L op 100KM bij deel stad en deel snelwegkilometers.

leons850

Citaat van: Chris op 17-05-2016 14:45:06
Citaat van: elianmars op 16-05-2016 21:58:52
Afgelopen weekend met de V70 op pad geweest, met de nieuwe lambdasensor. Ik heb het idee dat de motor iets lekkerder loopt en ook dat-ie zuiniger is.

Het verbruik over 313 kilometer:

http://myalbum.com/photo/fy8VKOnil2o5/360.jpg

Niet verkeerd, toch? :)

Dit haal ik echt niet met mijn T5. Nou is dit van jou niet helemaal standaard meer, en ik heb een automaat, maar toch.

Wellicht zou de sensor wisselen geen slecht idee zijn. Meestal zo'n 10 a 11L op 100KM bij deel stad en deel snelwegkilometers.

Mijn V70N T5 haalt dit net niet.



Gemeten over 2000km ongeveer.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Meestal staat er 8.8 op de bc van de t5 gt
Vanmiddag even 8.6 maar toen kwam er gelukkig al snel een file. Nu weer 8.8
Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Je C is bij de raamstijlen wel erg aan het roesten, dan viel het bij die van mij nog reuze mee. Mooi dat de spuiter ermee aan de gang is.

elianmars

Citaat van: Easterboy op 17-05-2016 13:31:16
Marcel, is dit niks voor jou?
Ik meende dat hiermee, maar dat is nu natuurlijk nergens meer terug te vinden, ook diverse temperaturen zichtbaar werden in je standaard display.
Kan zijn dat olietemperatuur hier ook onder valt.

Ik zit hier al een tijdje aan te denken, Nigel. Zitten sowieso leuke opties bij.
Toch maar eens bestellen :)

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 17-05-2016 21:32:35
Je C is bij de raamstijlen wel erg aan het roesten, dan viel het bij die van mij nog reuze mee. Mooi dat de spuiter ermee aan de gang is.

Ik ben inderdaad blij dat het aangepakt wordt. Vind het zo zonde van de wagen...

Sbv

Citaat van: elianmars op 17-05-2016 22:54:18
Citaat van: Easterboy op 17-05-2016 13:31:16
Marcel, is dit niks voor jou?
Ik meende dat hiermee, maar dat is nu natuurlijk nergens meer terug te vinden, ook diverse temperaturen zichtbaar werden in je standaard display.
Kan zijn dat olietemperatuur hier ook onder valt.

Ik zit hier al een tijdje aan te denken, Nigel. Zitten sowieso leuke opties bij.
Toch maar eens bestellen :)
Groot deel van de functies gebruik je denk ik niet eens. Vindt het redelijk veel geld voor wat je krijgt

Walter

Mijn N staat op 10,2l/100km geloof ik

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: Sbv op 18-05-2016 08:38:01
Citaat van: elianmars op 17-05-2016 22:54:18
Citaat van: Easterboy op 17-05-2016 13:31:16
Marcel, is dit niks voor jou?
Ik meende dat hiermee, maar dat is nu natuurlijk nergens meer terug te vinden, ook diverse temperaturen zichtbaar werden in je standaard display.
Kan zijn dat olietemperatuur hier ook onder valt.

Ik zit hier al een tijdje aan te denken, Nigel. Zitten sowieso leuke opties bij.
Toch maar eens bestellen :)
Groot deel van de functies gebruik je denk ik niet eens. Vindt het redelijk veel geld voor wat je krijgt


Het is vanwege het hoge bedrag dat ik zo'n ding nog niet heb.

Paar dingen die ik wel handig vind, zijn o.a. ramen die dicht gaan als auto op slot gaat, spiegels die inklappen als auto op slot gaat en deuren die op slot gaan als er gereden wordt.
Geen idee of dit er allemaal op zit. Ik kan vanaf mijn mobiel niet zo 1-2-3 het lijstje vinden

elianmars

Citaat van: Walter op 18-05-2016 08:57:06
Mijn N staat op 10,2l/100km geloof ik

Mijne is normaal gesproken ook niet zo zuinig, hoor  :eusa_shhh:

Voordat de nieuwe lambdasonde erin ging, stond de meter op 10,4l/100 km.
Ik heb de sonde erin geschroefd, accupool tijdje los gehad om ecu te resetten (al weet ik niet of dat überhaupt zin heeft bij MY '05....) en de verbruiksmeter gereset. Daarna normaal met het verkeer mee gereden. Wel normaal opgetrokken, niet als een opa en een paar keer het gaspedaal wat dieper ingetrapt, gewoon omdat ik daarvan geniet 8) ;D