Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-05-2016 16:13:39
Ah, jij post ook weer eens wat in mijn topic?  :P ;D

Jij brengt je wagen toch ook altijd bij Olov en niet bij Kwikfit of zo? Mijn vaste garage vertrouw ik voor 100%. Zodra ik 'm ergens anders breng, moet ik maar afwachten hoe het gaat.

Misschien dat Hooftman er tijd voor heeft, al ben ik bang van niet. Hooftman vertrouw ik ook volledig.

Ik lees vaak wel mee hoor maar forum gewoon iets minder vaak dan jullie ;)

Ik breng de auto niet altijd bij Olov, voor de APK zelfs juist niet naar Olov. Meestal breng ik 'm voor dat soort dingen naar de dorpsgarage. De APK kost er de helft, ze vertellen me duidelijk wat ik voor volgend jaar beter een keertje kan vervangen en ze weten dat ik 't toch zelf doe dus ze verdienen er niets meer aan door 'm af te keuren.

En ze vragen telkens wanneer ze weer eens een oude TDI voor Noorwegen door de APK mogen loodsen :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-05-2016 16:27:38
IK vind, dat je 'vaste' garage wel even z'n best mag doen om jou er op tijd tussen te zetten voor een keuring. Wat een gezeur dat je twee weken lang geen gaatje hebt voor je vaste klanten. :eusa_wall:

MIJN vaste garage heeft zelfs gewoon tussendoor even tijd om een compleet nieuw uitlaat systeem onder m'n auto te schroeven, en terloops m'n trekhaak weer gangbaar te maken. Je moet ze af en toe natuurlijk ook wat centjes gunnen. dat smeert het systeem heel goed. ;D

Hangt er ook vanaf wie je het vraagt hoor. Pa kreeg 1 of andere Truus aan de lijn die pa vertelde dat ie over 3 weken terecht kon voor een onderhoudsbeurt. Toen heeft ie netjes uitgelegd dat het niet meer nodig was en dat ie later die week z'n auto in ging ruilen bij de Lexus-dealer waar ze wel weten wat service is. Een uur later werd er terug gebeld en kon ie binnen een week terecht. Wat je zegt: af en toe een donatie in de fooienpot betaalt zich altijd dubbel en dwars terug.

)()()sT

Wat een gedoe ???
Ik rij gewoon naar een plaatselijk apk-station waar ik al jaren kom. Gewoon, zonder afspraak en apk erop zwengelen en klaar. En dan zeggen dat Limburg achtergesteld gebied is?

;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: )()()sT op 24-05-2016 22:41:53
En dan zeggen dat Limburg achtergesteld gebied is?

;D

Da's een hele andere discussie Joost. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: )()()sT op 24-05-2016 22:41:53
Wat een gedoe ???
Ik rij gewoon naar een plaatselijk apk-station waar ik al jaren kom. Gewoon, zonder afspraak en apk erop zwengelen en klaar. En dan zeggen dat Limburg achtergesteld gebied is?

;D

Het is hier maar een klein durpje, Joost. Er zijn twee garagebedrijven, maar daar kan ik niet zomaar zonder afspraak naar binnen rijden :P
Bovendien heb ik overdag geen tijd om erop te wachten. Ik moet de wagen 's ochtends brengen en 's avonds weer ophalen.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 24-05-2016 13:26:58
Kwikfit is wel het laatste waar ik mijn wagen zal brengen. Ook niet voor APK.
Moet je ook niet willen in mijn ogen....  Een goude uitspraak van Marrrcel, die ik hier zeer veel gebruik, is pennywise poundfoolish als je naar de Kwikshit gaat ;D.  Marcel had ook eens een keer zijn R daar laten keuren voor maar 19 euro en kreeg onderhand 3 A4-tjes mee terug met afkeurpunten volgens hun.  Ik heb die lijst eens doorgekeken, er heel hartelijk om gelachen want waren toevallig net allemaal afkeurpunten van artikelen die hun erg graag verkopen.  Ben daarop met Marcel in de auto gestapt en naar het keurstation gereden waar ik altijd kom, 35 euro afgetikt en auto was in 1x goed zonder maar een AC punt.....

Walter

IK vind, dat je 'vaste' garage wel even z'n best mag doen om jou er op tijd tussen te zetten voor een keuring. Wat een gezeur dat je twee weken lang geen gaatje hebt voor je vaste klanten. :eusa_wall:
Stel dat je dat doet voor alle vaste klanten... Je hebt gelijk, maar er mag wel wat nuance in. Er is gewoon soms geen ruimte in de planning door allerlei binnen vallende problemen, los van het reguliere geplande werk. Daar probeer je al wat ruimte in te houden, zonder dat je een mannetje hebt wat alleen maar staat te vegen. Dus je probeert altijd wat te organiseren, maar wat niet gaat, gaat niet.

Citaat van: elianmars op 24-05-2016 16:13:39Misschien dat Hooftman er tijd voor heeft, al ben ik bang van niet. Hooftman vertrouw ik ook volledig.
Goed om te horen :) APK kost all in 25eu, dus niet nog afmeldkosten etc Het is wel erg druk door pechgevallen etc. Maar een belletje kan altijd. Zal ik het voor je vragen? Heb je de auto nagekeken? Verwacht je reparaties voor de apk?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Lunadust

Citaat van: Walter op 25-05-2016 09:34:46
Stel dat je dat doet voor alle vaste klanten... Je hebt gelijk, maar er mag wel wat nuance in. Er is gewoon soms geen ruimte in de planning door allerlei binnen vallende problemen, los van het reguliere geplande werk. Daar probeer je al wat ruimte in te houden, zonder dat je een mannetje hebt wat alleen maar staat te vegen. Dus je probeert altijd wat te organiseren, maar wat niet gaat, gaat niet.

Citaat van: elianmars op 24-05-2016 16:13:39Misschien dat Hooftman er tijd voor heeft, al ben ik bang van niet. Hooftman vertrouw ik ook volledig.
Goed om te horen :) APK kost all in 25eu, dus niet nog afmeldkosten etc Het is wel erg druk door pechgevallen etc. Maar een belletje kan altijd. Zal ik het voor je vragen? Heb je de auto nagekeken? Verwacht je reparaties voor de apk?

Held
Techneut, geen dichter.

V70geRwin

Dat soort excuses van dealers over de planning en vegen zakt mijn broek altijd vanaf. Jij wilde een garage beginnen maar blijkbaar geen klanten.

Als er iets te plannen is dan is het de APK, zet je telefoniste erop en bel je klanten om de afspraak tijdig in te plannen, service van de zaak en je klanten blij en je planning rond. Man man man....

Sbv

en dan heb je een steekproef... je zult dan dus max 1,5 uur moeten wachten of er iemand van de rdw langs komt. In die tijd kan je de desbetreffende brug niet gebruiken en kan de monteur wel aan wat anders beginnen maar zal bij controle wel het werk moeten laten liggen waar hij op dat moment mee bezig was

The Volvoboy

Citaat van: V70geRwin op 25-05-2016 11:07:46

Dat soort excuses van dealers over de planning en vegen zakt mijn broek altijd vanaf. Jij wilde een garage beginnen maar blijkbaar geen klanten.

Als er iets te plannen is dan is het de APK, zet je telefoniste erop en bel je klanten om de afspraak tijdig in te plannen, service van de zaak en je klanten blij en je planning rond. Man man man....

Mwah, ook bij ons op de zaak zit de planning voor de komende 2 weken gewoon vol. In drukke periodes is dat soms zelfs 3 weken. De drukte in de werkplaats kan heel erg fluctueren. Er zijn gewoon momenten dat je als dealer zijnde gewoon écht geen tijd hebt om 'even' een APK tussendoor te doen (kost al gauw een half uur, als je geen steekproef hebt). Ook ik, als collega zijnde, moet in drukke periodes gewoon een 'afspraak plannen' als ik een APK of aircobeurt wil laten uitvoeren. Natuurlijk zijn er ook periodes dat het wat minder druk is en er best wel het e.e.a. tussendoor kan, echter is dit lang niet vanzelfsprekend.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Ik heb juist vanmorgen bij de plaatselijke garage een afspraak gemaakt via het net. Nog geen bevestiging gekregen, trouwens.
Dat moet ik dus nog even afwachten.
Afspraak gemaakt voor morgenochtend.

Is voor mij iets makkelijker om de wagen 'even snel' weg te brengen en op te halen.

Maar dank voor het aanbod! :)

elianmars

Eh, Walter?

CiteerGoedemorgen,

Wij kunnen helaas uw auto niet meer morgen inplannen vanwege de drukte in de werkplaats.
Vanaf maandag 6 juni is het mogelijk een afspraak te maken voor de APK.
Graag hoor ik wat voor u het beste uitkomt.

Met vriendelijke groeten,

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: Walter op 25-05-2016 12:25:09
Citaat van: elianmars op 25-05-2016 11:32:39
Eh, Walter?

u riep?  ;D :eusa_dance: :eusa_clap:

En geregeld, waarvoor dank! :)

Het wordt nu 8 juni bij Hooftman.

Tot zover APK gezeik ;D

Sbv

nee hoor. Nu nog hopen op goedkeur zonder problemen  ;D