Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 06-06-2017 11:02:57
Citaat van: Vulk op 06-06-2017 10:56:29
Waar ga je heen in Italië? Als je het in 2x wil rijden heb ik nog een geweldig adres voor een eventuele tussenstop.

Gardameer. Met de vouwwagen, dus we rijden het sowieso in twee keer.
Ik heb een hotel bij de Brennerpas gereserveerd, maar ben toch wel benieuwd naar jouw geweldige adres :)
Wij gaan vaak op naar Italië naar dit adres aan de voet van de Brenner https://www.booking.com/hotel/at/aldranser-hof.nl.html
heerlijk hotel met 4 personen slechts 110 euro per nacht ideaal voor onderweg vanuit Nederland.

elianmars

#8986
We zijn inmiddels al bijna weer thuis van drie weken vakantie  :eusa_shifty:
Vanmiddag van de camping bij het Gardameer vertrokken en nu zijn we een dagje bij mijn ouders in Oostenrijk, vlak bij de Großglockner. Zaterdag overnachten in Stuttgart en zondag hopen we weer thuis te zijn.

Misschien dat ik nog een verslagje met foto's maak als ik thuis ben. Een aantal van jullie heeft al e.e.a. aan foto's gezien op Facebook ;D

Het kamperen met onze 19 jaar oude vouwwagen is zeer goed bevallen en de V70 heeft het (tot nu toe...) probleemloos gedaan. De airco werkt perfect, koelvloeistoftemperatuur loopt niet meer hoog op. Ik ben blij dat ik dat in orde heb laten maken (en zelf een beetje heb gedaan :) ).

widebody

Geniet nog maar even. Voor je het weet sta je weer met een hamer in je handjes ;D. Mooi dat het zo goed bevallen is :eusa_dance:

)()()sT

Ik dacht al; al lang niks meer van Marcel gehoord!


;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

#8990
Citaat van: )()()sT op 27-07-2017 22:11:10
Ik dacht al; al lang niks meer van Marcel gehoord!


;D

Pffff.... je hebt elke dag wel wat van me gehoord, mattie :-*


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2017 22:22:40
600 pagina's ;D

Op naar de 1000 :D

UserID25761


elianmars


vincen tdi

Maar hij heeft ook nog een classic  :eusa_shifty: :eusa_shifty: ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID6342

Citaat van: elianmars op 27-07-2017 22:00:54

Het kamperen met onze 19 jaar oude vouwwagen is zeer goed bevallen en de V70 heeft het (tot nu toe...) probleemloos gedaan. De airco werkt perfect, koelvloeistoftemperatuur loopt niet meer hoog op. Ik ben blij dat ik dat in orde heb laten maken (en zelf een beetje heb gedaan :) ).
Mooi zo :eusa_clap: :eusa_clap:

StefanCJ

Geniet nog even van de laatste dag en reis terug!

elianmars

#8996
Citaat van: elianmars yymlink=topic=41378.msg1736009#msg1736009 date=1501185654
de V70 heeft het (tot nu toe...) probleemloos gedaan.

Tja, dan vraag je er dus om.....  Vandaag beetje op het gas gaan staan om een vrachtwagen in te halen op de snelweg in Duitsland, POEF, geen vermogen meer.
Zonder turbodruk doorgereden naar een parkeerplaats en daar gekeken wat er loos was.
Slangklem van buis onder gasklep kapot los geraakt. (Foto uploaden lukt even  niet, internet is hier in hotel in Stuttgart is rete-traag.).
Zie maar ergens een slangklem vandaan te halen op zaterdagmiddag. Op de TomTom naar garagebedrijven gezocht, naar toe gereden, geen een open.... Nog eens zoeken, Bosch garage gevonden en op weg daar naartoe reed ik langs een garagebedrijfje waar nog wat mensen aanwezig waren. Gevraagd of ze een klem voor me hadden. Na een minuut of tien kwam een mannetje terug met een slangklem, opgebouwd uit twee kleinere slangklemmen. Ja, dat kan ook ;D

Tussendoor al geappt met m'n Volvovriendjes. Sander zei dat ik eventueel ook een slangklem van het luchtfilter had kunnen gebruiken (als deze pastte).

Na veel gekloot (kon er slecht bij en alles was nog loeiheet) uiteindelijk de slang weer vast en konden we weer op pad, met anderhalf uur vertraging.

Al met al valt de schade mee (slangklemmen voor niks meegekregen  :eusa_clap: ), alleen de melding 'minder motorvermogen' staat nog steeds in beeld. Ik had gehoopt dat die vanzelf zou verdwijnen, maar tot nu toe dus niet.

Morgen het laatste stuk naar huis. Ik hoop dat het nu wel goed gaat :P

elianmars

Na lang proberen toch de foto online gekregen.
Wie weet hoe dit zit? Wat mist hier?? :eusa_shifty:  :eusa_think:


KIM

De eigenlijke slangklem. Dit is het stukje dat de slang beschermt tegen insnijden.

elianmars

Citaat van: KIM op 29-07-2017 23:16:50
De eigenlijke slangklem. Dit is het stukje dat de slang beschermt tegen insnijden.

Ah... nu valt het kwartje...  :eusa_shifty:  :eusa_doh:

Ik vond dit al zo'n vreemde klem. Begreep niet hoe dat ooit vast had kunnen zitten.... ;D

Thuis deze er maar weer tussen frotten dan.