Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: ed op 23-06-2010 14:11:41
Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo. In R'dam zie je elke zwarte Golf met Xenon rijden, maar of dat nu zo'n goed teken is... Vind het meer iets van "kijk mij nou eens", maar vind het, met al die 10+ jarige auto's met xenon look, meer iets voor de petjes inmiddels.

Bovendien gaat het regelmatig stuk!
Mwuh, ik heb zelf ook xenon er in en met een blauwe tint (8000K), dit om 2 redenen, a) de lichtopbrengst van de zwarte aftermarketlampen vond ik zwaar tegenvallen en b) gewoon omdat ik het mooier vind staan.  De belangrijkste reden was omdat ik gewoon meer licht op de auto wilde hebben en dat heb ik nu.  In die 2,5 jaar dat het er nu inzit pas 2 lampjes of ballasten kapot gehad, omdat ik zelf nogal vrij radicaal te werk ga, en niet ga lopen mutsen maar meteen alles vervangen dus en nieuwe lampen en nieuwe ballasten erin gezet.  Maar nodig was dit natuurlijk niet.

henry classic v70

Citaat van: ed op 23-06-2010 14:11:41
Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo.

Dat kun je pas snappen als je er 's avonds zelf mee rijdt, 6000K mooi spierwit licht en vele malen meer licht dan halogeen of iets dergelijks
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BOV

Citaat van: henry classic v70 op 24-06-2010 19:22:47
Citaat van: ed op 23-06-2010 14:11:41
Ik snap de meerwaarde van Xenon niet zo.

Dat kun je pas snappen als je er 's avonds zelf mee rijdt, 6000K mooi spierwit licht en vele malen meer licht dan halogeen of iets dergelijks

Of het hele gele licht.
Dit is 's nachts ook erg fijn om mee te rijden!

Maar Xenon is idd. heerlijk, 'k heb het zelf ook ;)
I take pictures and build stuff...

appie

Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

elianmars

Citaat van: appie op 25-06-2010 18:16:18
Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

Jep.


Dat apparaat is trouwens ook voor ongeveer de helft te vinden op www.ebay.co.uk  :eusa_doh:

elianmars

Over ebay gesproken, ik heb vandaag een trekhaakkogel gevonden in Duitsland. Als het goed is, is-ie al onderweg.

Heb ik dan toch eindelijk een complete trekhaak. Kan ik weer eens wat fietsen meenemen  :)

Sbv

Citaat van: elianmars op 25-06-2010 19:25:58
Over ebay gesproken, ik heb vandaag een trekhaakkogel gevonden in Duitsland. Als het goed is, is-ie al onderweg.

Heb ik dan toch eindelijk een complete trekhaak. Kan ik weer eens wat fietsen meenemen  :)

Volgens mij is het toch niet de juiste haak.................. :evil:





fietsenrek staat niet bij de auto

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-06-2010 19:54:35
Citaat van: elianmars op 25-06-2010 19:25:58
Over ebay gesproken, ik heb vandaag een trekhaakkogel gevonden in Duitsland. Als het goed is, is-ie al onderweg.

Heb ik dan toch eindelijk een complete trekhaak. Kan ik weer eens wat fietsen meenemen  :)

Volgens mij is het toch niet de juiste haak.................. :evil:





fietsenrek staat niet bij de auto


Af en toe is 't toch wel handig. En als de haak maar in het gaatje past, vind ik het best. Er schijnen verschillende hoogten te zijn voor met nivomats en zonder nivomats. Het zal allemaal wel  ;D

appie

Citaat van: elianmars op 25-06-2010 19:24:36
Citaat van: appie op 25-06-2010 18:16:18
Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

Jep.


Dat apparaat is trouwens ook voor ongeveer de helft te vinden op www.ebay.co.uk  :eusa_doh:

sjeesus, da's geen geld dan! Mijn ' emissies service vereist' lampje gaat ook elke maand wel een keertje aan door de lampda en voor deze prijs op ebay heb je er na 2x de storing resetten door de dealer al uit!

ed

Maar ja, het probleem is dat er zoveel verschillende uitleestools zijn. Hoe heb je deze geselecteerd?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Beetje Googlen en een beetje mazzel dat-ie 't doet  ;D

elianmars

Citaat van: appie op 26-06-2010 13:52:09
Citaat van: elianmars op 25-06-2010 19:24:36
Citaat van: appie op 25-06-2010 18:16:18
Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Doe je dat met dat ODBII-apparaat van pak em beet 120,- van een paar pagina's terug?

Jep.


Dat apparaat is trouwens ook voor ongeveer de helft te vinden op www.ebay.co.uk  :eusa_doh:

sjeesus, da's geen geld dan! Mijn ' emissies service vereist' lampje gaat ook elke maand wel een keertje aan door de lampda en voor deze prijs op ebay heb je er na 2x de storing resetten door de dealer al uit!


Ik heb 'm vandaag voor de vijfde keer gereset, dus ik heb 'm er ook uit, ook al heb ik 'm "te duur" gekocht  ;D

razorx

Leuk tooltje,
De ODB 1 en 1.5 ondersteuning lijkt twijfelachtig. Maar misschien zit ik er naast.
Ik denk dat het de beste keuze is voor een moderne auto qua prijs/kwaliteit.

Hoe bevalt het gemis aan delta-link aan de achterkant?

elianmars

Citaat van: razorx op 27-06-2010 23:29:26
Leuk tooltje,
De ODB 1 en 1.5 ondersteuning lijkt twijfelachtig. Maar misschien zit ik er naast.
Ik denk dat het de beste keuze is voor een moderne auto qua prijs/kwaliteit.

Hoe bevalt het gemis aan delta-link aan de achterkant?

OBD 1 en 1.5 gaat-ie het niet op doen. Dirk had ook interesse voor de tool en heeft het bedrijf een mail gestuurd.

De delta-link as heb ik nog niet gemist  :eusa_think:

elianmars

#1199
Vanavond drie uur in de auto gezeten om een douchedeur voor de caravan op te halen. Halverwege de rit even getankt. Na het tanken gestart en jawel, daar was het lampje weer.


Ik heb het opnieuw gereset, maar ik word er nu toch wel moe van. Ik hoop echt dat Fasttech het voor elkaar krijgt dat ik geen foutmelding meer krijg  :eusa_pray:

Volgens de scanner geeft de tweede lambda (die achter de kat zit) een waarde van 0,710 bij stationair aan. Als ik het gaspedaal induw, zakt de waarde. Dan loopt de wagen in ieder geval rijk genoeg, als ik het goed begrijp?