Minimale dikte EBC Sport Rotors

Gestart door thuur, 06-04-2010 02:14:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Remfanaten,


Wie weet de minimale dikte van de EBC sport rotors in 302mm?
Op de site van de fabrikant kan ik het niet vinden..

Turbobiker kreeg ze niet krom, maar ik heb ze nu toch aan het trillen bij 100km/u :-[


Gr ???

Domaso

ff 'n comeback.

Heb je hier iets aan:
NOTE:  Brake rotors are wear items and as such, should also be inspected regularly and replaced as necessary.  Rotors should be replaced when their "Worn Rotor Minimum Thickness" (expressed in millimeters) has reached the prescribed limit engraved on the edge of the brake disc.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Daar had ik al gekeken, maar niets gezien. We gaan met de staalborstel aan de slag!

Bedankt!


Gr :D

Domaso

24 mm?

edit: google op "EBC sport rotors minimal thickness Volvo V70"
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

EBC Brakes Volvo V70 2.3 Turbo T5 EBC Turbo Groove Front Brake Discs - GD961
12% OFF RRP
You Save £24.78!
£181.74
Delivery: £6.99
Seen this cheaper, tell us

Details

Part Number: GD961

Volvo V70

2.3 Turbo T5

This is a Vented brake disc

Years: 96 > 2000
Tell me more about these EBC Brakes brake discs

Number of studs: 5

Disc Diameter: 302mm
Disc Height: 50mm
Disc Thickness (new): 26mm
Minimum Disc Thickness: 24mm

Bron: http://www.dcperformance.co.uk/cheap/268230/volvo/ebc-turbo-grooved-front-brake-discs/gd961.html
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

25 mm... Is het nog de moeite waard om ze te laten afdraaien?


Gr :eusa_think:

Ludo

Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:41:43
25 mm... Is het nog de moeite waard om ze te laten afdraaien?


Gr :eusa_think:

Afdraaien naar 24mm, om ze dan in de container te kiepen?.  ;D
Ik zou voor nieuwe gaan...

thuur

Citaat van: Ludo op 07-04-2010 23:44:20
Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:41:43
25 mm... Is het nog de moeite waard om ze te laten afdraaien?


Gr :eusa_think:

Afdraaien naar 24mm, om ze dan in de container te kiepen?.  ;D
Ik zou voor nieuwe gaan...

Zou er dan een millimeter kromming in zitten?


Gr ???

Ludo

Nee een milimeter zou wel érg veel zijn. Er stond ook een  ;D achter.
Maar waarom die kosten nog doen, ze zijn zo goed als rijp voor de container.
;)

thuur

Citaat van: Ludo op 07-04-2010 23:48:04
Nee een milimeter zou wel érg veel zijn. Er stond ook een  ;D achter.
Maar waarom die kosten nog doen, ze zijn zo goed als rijp voor de container.
;)

Andersom geredeneerd: als ze nieuw 26 zijn zitten ze nu pas op de helft?

En mijn blokken zijn ook nog lang niet versleten (>75%). En ik heb al nieuwe draagarmen, moet weer nieuwe banden, klepsteelrubbers, af en toe een hikje, ... Ach ja, de 4 ton is in zicht. ::)


Gr :-\

Ludo

Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:51:26
Andersom geredeneerd: als ze nieuw 26 zijn zitten ze nu pas op de helft?

Ja heb je helemaal gelijk in.
Maar als je ze al krom hebt bij 25mm, hoe snel is dat terug, met nóg minder materiaal?.  :eusa_doh:

thuur

Citaat van: Ludo op 07-04-2010 23:56:37
Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:51:26
Andersom geredeneerd: als ze nieuw 26 zijn zitten ze nu pas op de helft?

Ja heb je helemaal gelijk in.
Maar als je ze al krom hebt bij 25mm, hoe snel is dat terug, met nóg minder materiaal?.  :eusa_doh:


Ik heb er toch goede ervaringen mee. Ik heb ooit kromme Volvo schijven laten afdraaien en die zijn tot ca. 1,5 mm onder het minimum recht gebleven. (APK eisen in NL zijn veranderd: ze kijken nu naar de remkracht ipv schijfdikte). De EBC schijven schijnen van een nog hardere samenstelling gemaakt te zijn.

Het is echt niet zo dat ik tot op de laatste cent wil besparen, en zeker niet ten koste van de veiligheid. Maar vooralsnog is dit een comfort-probleem in mijn ogen. Plus dat ik al genoeg kosten heb aan dat hok dit jaar ;D


Gr :eusa_think:

thuur

Citaat van: Ludo op 07-04-2010 23:56:37
Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:51:26
Andersom geredeneerd: als ze nieuw 26 zijn zitten ze nu pas op de helft?

Ja heb je helemaal gelijk in.
Maar als je ze al krom hebt bij 25mm, hoe snel is dat terug, met nóg minder materiaal?.  :eusa_doh:


Het antwoord is uiteindelijk nog makkelijker. De zaak waar ik altijd kom hiervoor zegt dat gegroefde schijven niet afgedraaid kunnen worden. De beitel van de draaibank gaat dan hakken in de groeven.

Dat wordt een setje Volvo schijven, of misschien Brembo's..
Suggesties welkom, maar ik wil zeker geen groefjes of gaatjes meer.


Gr :eusa_think:

KUKO (Rob)

Vraag eens een offerte bij G-B carparts in Delft. Die doet Brembo.