klapperend geluid

Gestart door marwou, 01-05-2010 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

marwou

Hallo,

Mijn volvo 850 maakt bij slecht wegdek een klapperend geluid aan de achterkant, de schokbrekers en vering/rubbers lijken allemaal goed,
Wie kent dit probleem en weet hoe dit op te lossen.

elianmars

Grote kans dat de silentblocks de boosdoener(s) is/zijn. Is een kwaaltje van de 850/x70 .

Het rubber dat je ziet, is geperst in een stalen huls. Deze huls gaat roesten en uitzetten. Daardoor breekt het lichtmetaal van het blok, waarin de huls met het rubber zit.

marwou

Zijn die gemakkelijk te vervangen, prijs?

elianmars

De blokken zelf ('t zijn er twee) kosten ca 30 euro per stuk. Zelf vervangen is te doen, maar een behoorlijk karwei. Bovendien zou de boel opnieuw moeten worden uitgelijnd, aangezien de achteras los gehaald moet worden voor deze klus.

Maar goed, eerst maar zien of het de silentblocks daadwerkelijk zijn, die het gebonk veroorzaken. Ze horen er uit te zien zoals op de foto. Als er een stuk van de blokken ontbreekt, moet het vervangen worden. De wagen kan er ook op worden afgekeurd, als de blokken kapot/gescheurd zijn.

marwou

Bedankt voor je info, de auto is donderdag jl net apk goedgekeurd, volgende week gaat de auto op de brug en gaan we van alles vervangen.

A3GLT

Ik heb ook regelmatig een rammelend geluid achterin, maar da's gewoon van alle troep die rondzwerft in de kofferbak...  ;D(krik, reservewiel etc.)

850 Ra$ing

Citaat van: marwou op 01-05-2010 17:54:45
Bedankt voor je info, de auto is donderdag jl net apk goedgekeurd, volgende week gaat de auto op de brug en gaan we van alles vervangen.

Dan zij het niet je achteras bussen, want die zijn als ze stuk zijn APK afkeur.
Denk dat het je bovenste schokdemper rubbers zijn, rubber scheurt regelmatig los en geeft dan een klapperend geluid.

-D©©©L-

Citaat van: marwou op 01-05-2010 14:53:36
Hallo,

Mijn volvo 850 maakt bij slecht wegdek een klapperend geluid aan de achterkant, de schokbrekers en vering/rubbers lijken allemaal goed,
Wie kent dit probleem en weet hoe dit op te lossen.

Dat probleem heb ik ook tegenwoordig. Oorzaak: Het boutje waarmee de bumper aan het rechter achterspatbord vast zit, is ietsje losgelopen. Echt een vreselijke pokkeherrie.