N I E L S stelt zich voor met zijn Zwarte S70 T5 [FOTO UPDATE 18-07-2010]

Gestart door N I E L S, 02-05-2010 20:51:54

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Citaat van: henry classic v70 op 19-07-2010 14:02:33
Deze lampjes geven wel degelijk oranje licht, het zijn eigenlijk de normale oranje lampjes maar dan met een heel dun zilverkleurig laagje waar het oranje licht gewoon doorheen schijnt

Das dan wel weer een leuke tip! Gewoon bij automaterialen??
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

haasje

Bovendien mag een raw aan de voorzijde amber of wit knipperen (achter of amber of rood).

)()()sT

innocenti

Voor de snelle jongens kan je het oranje lampje met wielzilver ook snel zilver spuiten. Ben je de oranje gloed in je reflector ook kwijt en blijft toch oranje als het lampje brand.

Heb ik ook gedaan omdat op zondag de winkels gesloten waren en werkt nog steeds.

henry classic v70

Citaat van: Eric op 19-07-2010 14:03:55
Das dan wel weer een leuke tip! Gewoon bij automaterialen??

Ja, denk bij Halfords of de automaterialenzaak die wat meer interieur en exterieur spullen verkoopt. Kijk wel even welke bajonetsluiting je er nu in hebt zitten!
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

N I E L S

Maar mijn stadslichten zitten ook in de knipperlichtunits dus de lamp heeft 2 functies.
Deze brandt als stadslicht zwak ook oranje en als je knippert is hij feller.
Dit is een duplo lamp.

)()()sT

Ow?
Maar is die fitting dan anders? Bij mij zit het stadspitje in het dimlichtgedeelte.

Ik heb recentelijk al eens zoiets gelezen, maar ik kon me daar niks bij voorstellen; zit er dus verschil in knippers?
Feitelijk sluit je toch alleen die pinker-unit aan op de bestaande stekker? En op die bestaande stekker van een Nederlandse *70 zit alleen het knipperlicht.

:eusa_think:

haasje

Ook in de us-lamp zou je dus gewoon een wit lampje kunnen plaatsen, heb je misschien ook minder gezeur over de permanente oranje lampjes (die volgens mij weer niet toegestaan zijn)

Eric Kubbe

Mee eens, zie het topic over heldere koplampen. Ik weet niet zeker of het verschil in de stekker zit, of de uitvoering van de auto (Europa of VS). Maar is het verboden om je knippers oranje te laten oplichten? Zilvere lampen staan zeker zo netjes ipv die oranje bollen en als ze licht mee branden is het het wat denk ik. Heeft er iemand foto's van?

N I E L S

Bij de originele bedrading van mijn s70 zitten er 3 draden in de stekker van het knipperlicht,je kunt bij de dealer gewoon een fitting kopen met 3 aansluitingen i.p.v. de 2 aansluitingen van de originele en daarbij een duplo volgens mij 21/4 Watt in het oranje.
Als je dat aansluit brandt het stadslicht in je knipperlicht,je moet dan alleen het stadslichtlampje uit je koplamp halen en dan mag dit gewoon.
Stadslichten moeten 1 kleur hebben en mag wit of ambergeel aan de voorzijde zijn.

5T058

Sem

Zeg Niels....   het wordt voor jou eens tijd voor een Poetsmeeting.... dan kunnen we met z'n allen eens even die enorm lekker S70 T-5 van je bekijken. Wat een beest!

Auk

Auke
Volvo. for life

RampantBUnny

Mooie auto.;D

In mijn c30 zitten ook van die zilveren knipperlichten (stealthlights noemen ze die toch ook? ), maakt alles een stuk strakker dan die ommeletjes die je anders ziet vind ik :)

Sem

Citaat van: N I E L S op 20-07-2010 20:34:30
Bij de originele bedrading van mijn s70 zitten er 3 draden in de stekker van het knipperlicht,je kunt bij de dealer gewoon een fitting kopen met 3 aansluitingen i.p.v. de 2 aansluitingen van de originele en daarbij een duplo volgens mij 21/4 Watt in het oranje.
Als je dat aansluit brandt het stadslicht in je knipperlicht,je moet dan alleen het stadslichtlampje uit je koplamp halen en dan mag dit gewoon.
Stadslichten moeten 1 kleur hebben en mag wit of ambergeel aan de voorzijde zijn.

Klopt inderdaad. In feite is je stekker al voorbereid voor de USA markt.... de EU fitting heeft maar twee pootjes en het derde pootje uit je stekker heeft gewoon geen functie als je een EU fitting hebt. Koop je een USA fitting die wel drie pootjes heeft dan hoort daar ook een oranje dublolamp in die er voor zorgt dat ene dunnere draad gaat branden als je (stads)verlichting voert en zodra je gaat knipperen gaat de dikkere draad gloeien voor het knippersignaal en zal de dunne telkens doven als de dikke oplicht...  snappen we het nog?

Afijn.. Ik bestel bij de USA knippers ook altijd de bijhorende fittingen. En dat gaat het verhaal met die witte/oranje schijnende lampjes niet meer op.  Nou hou ik wel van een beetje oranje dus ik heb er geen problemen mee.