orgineel schijven beter dan brembo sportmax

Gestart door capri, 03-05-2010 21:51:35

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Om hard te rijden heb je geen remmen nodig anders. :eusa_doh:

Ik snap je opmerking 'Wat wil je met maar 1 zuiger' niet zo goed. Waarom zouden meerdere per definitie beter zijn ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Met meer zuigers is de remkrachtverdeling beter, ook wordt de hitte beter verdeeld.
Voor remkracht (puur KG's remdruk) maakt het geen fuck uit.
Blijkt wel want in je ouwe Amerikaan die 2x zoveel weegt als je 850 kon je makkelijk de wielen laten blokkeren, dus de kracht die nodig was om die roterende kracht met al die massa te stoppen was voldoende met die ene zuiger, dus daar zit het punt niet.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 05-05-2010 12:09:22
Met meer zuigers is de remkrachtverdeling beter, ook wordt de hitte beter verdeeld.
Blijkt wel want in je ouwe Amerikaan die 2x zoveel weegt als je 850 kon je makkelijk de wielen laten blokkeren, dus de kracht die nodig was om die roterende kracht met al die massa te stoppen was voldoende met die ene zuiger, dus daar zit het punt niet.

Thx, my point exactly.

V70geRwin

dan deinde de amerikaan zeker net achterover  :eusa_whistle:

Turbo-Geek

Ik denk dat je het het beste kan zien als de menselijk hand.
Met een vuist kan je een blok net zo hard duwen als met een open hand. Met de open hand verdeel je de krachten over de vingers en wordt de kracht beter verdeelt en kan je het blok echt helemaal recht wegduwen en nog net iets beter doseren. Met een vuist zal hij altijd iets schuin gaan en is het doseren minder nauwkeurig.

Met name bij lange remblokken zijn meerdere zuigers dus een pre.

Turbo-Geek

Citaat van: spekkie99 op 05-05-2010 12:29:39

?

V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 05-05-2010 12:42:40
Citaat van: spekkie99 op 05-05-2010 12:29:39

?

minder druk op de voorwielen door het deinen, blokkeert dan makkelijker...

p.s. niet alles te serieus nemen..

UserID6342

Ik zal ook eens iets zeggen al is het om het ff aan te wakkeren :)  Luistert en huivert;

Er komen hier zowel mensen met een BBK set, als met de originele remmen en alles hiervan hangt en staat met de ervaring van de gebruiker.  Wat bedoel ik hier nu mee, heel simpel.  Als er ook maar iemand op deze aardkloot is die gelooft dat Volvo auto's aflevert die origineel niet goed remmen moet die persoon echt met zijn plasje naar de dokter toe, want helemaal wijs is tie dan niet meer.  Of dit nu met een 280 of 302 mm set is doet er totaal niet toe.

De auto's remmen origineel gewoon goed.  Dat het beter KAN is natuurlijk een feit.  Zoals ik al zei komen hier mensen met alle types 850 (N/A, R, T5, T-5R) en er is er maar eentje (1 hele auto dus) van al die auto's waarbij ik het nut inzie van de BBK, de rest allemaal bullshit en onzinnig gelul van optisch mooi.

Nogmaals origineel remt het gewoon goed anders had Volvo geen enkel 850 verkocht, of was geen enkele 850 door de tests heen gekomen.  Zeer zeker al niet in de States.  Ook niet de origineel snellere (lees turbo versies).  Ga je een auto echt serieus tunen en pas je daarop je remmenset aan, ja dan heb je gelijk.  Maar voor het standaard gebruik zijn de originele remmen gewoon goed.  Dan kom je op het punt van de gebruiker, wanneer (buiten noodsituaties om natuurlijk) spreek je je remmen zodanig hard aan dat je die immense vertraging nodig hebt ?  Dat heeft dus met anticiperen, etc. te maken en niets, maar dan ook helemaal niets met je al dan niet BBK set.  Nogmaals noodsituaties even er buiten gelaten.

Of je nu met een N/A of turbo blok rijd, als je van 200 terug naar 0 moet is gewoon een immense vertraging, daar veranderd je motortje al helemaal geen ruk an.  Ja, ook ik rij altijd hard (een hoop van jullie weten dat intussen ook wel) en ik rij met een gewoon normaal motortje (heeft ook helemaal niets met hard rijden te maken een N/A blokkie zit ook zo op de 200) en ik heb me standaard, 280 mm, remmetjes nog.  Vertraagd meer als zat, zelfs in noodsituaties !!  

Nogmaals, anticiperen is hierin het toverwoord !!

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70geRwin

Goed = subjectief en dus idd persoonlijk.

Tuurlijk kan je er mee rijden maar er zijn wel situaties, vooral door anderen veroorzaakt, waarbij ik toch graag iets meer pit in de remmen zou hebben.

Maar OT, zijn de brembo's nou wel of niet beter als origineel?

UserID6342

OT: laat ik het zo zeggen dan, ik monteer altijd het liefst origineel want ik heb daar de minste problemen mee ervaren.  Zowel bij montage als achteraf (lees kromtrekken etc.).  Dus originele schijven al dan niet 302 mm met originele blokken.

Misha

In mijn ervaring zijn de Brembo MAX beter. Maar dit ligt vooral in de bestendigheid tegen kromtrekken en de groeven werken wat mee om fading te voorkomen, en om de kosten hoef je het ook niet te laten.

De blokken die ik altijd gebruik (Mevius) zijn erg fijn omdat ze goed tegen hitte kunnen maar het ook koud gewoon doen, weinig stof afgeven en redelijk lang meegaan.

Die zijn echter wel een tik duurder dan de originele.

Turbo-Geek

Net als met Olie, banden, onderstel, radio, navigatie, verlichting, kleur, en verbruik zijn ook de meningen mbt remmen HEEL ERG persoons afhankelijk.

Bouke

Citaat van: Turbo-Geek op 05-05-2010 14:04:35
Net als met Olie, banden, onderstel, radio, navigatie, verlichting, kleur, en verbruik zijn ook de meningen mbt remmen HEEL ERG persoons afhankelijk.
:eusa_clap: :eusa_clap:

UserID6342

+ 1 Sergio, ook wat Misha zegt over de Mevius blokken, die zijn ook gewoon top.  Net zoals die van Pagid.  Maar de reden waarom ik eigenlijk specifiek voor origineel kies altijd is om 2 zaken; a) het remt gewoon goed en b) mocht een schijf kromtrekken dan heb ik er nog nooit gezeur mee gehad. Bel van te voren even naar de Volvo toe, als de auto binnenkomt trek ik beide schijven eraf, rij er naar toe en worden meteen omgeruild voor 2 gloednieuwe, zonder gezeik, gezeur whatever.  De auto rijd bij wijze van met een uur weer.

Met andere merken schijven heb ik dat wel eens helaas anders meegemaakt.....  werd gewoon gezegd, stuur ze maar op dan kijken we wel even, ja, euhhh en wat moet ik met die auto zonder remschijven, duw die maar ff in een hoekie werd er doodleuk gezegd.  Toen werd Dirkie toch lichtelijk eventjes ongesteld.  Dat was dus ook meteen de laatste keer dat ik er andere schijven erop heb geschroefd.  Bovendien is mijn ervaring met originele schijven en kromtrekken eigenlijk verwaarloosbaar te noemen, ik heb het gelukkig nog niet veel mee gemaakt en dat kan ik van de andere merken schijven helaas al helemaal niet zeggen.