Even voorstellen: T5RNico

Gestart door T5RNico, 23-01-2010 20:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Volvo850 93

Kali-Integrali

Citaat van: T5RNico op 14-02-2010 12:17:45

Mijn stickerleverancier is STICKER FRITZ, Damsterdiep 269 in Groningen, sickerfritz@home.nl.
Hij kan veel maken, ook meerkleuren en is niet duur. De grote stickers op mijn dakkoffer hebben me nog geen 10 Euro gekost.

Niet dat ik nu stickers nodig heb, maar voor het geval ik er binnenkort gebruik van wil maken.... Ik neem aan dat je een T vergeten bent in het adres ;)

T5RNico

Heb je goed gezien Kali, het e-mailadres van de stickerman moet uiteraard zijn ´Stickerfritz@home.nl´.

Heb opeens startproblemen; kon eerst nog wel starten met veel gas erbij, maar hij ging steeds uit bij stationair draaien. Dat lukt opeens niet meer.
Samen met technische kameraad op storingzoektocht, tot nu toe zonder resultaat.
Accu is goed, bobine ook, injektoren doen het, boegies vonken goed; we gaan morgen nog de compressie meten en daarna moet ie waarschijnlijk toch in de garage uitgelezen worden.
Atlijd vervelend om een automaat naar de garage te slepen, het is wel dichtbij - Westerbroek (Gr.) - maar eigenlijk mag het niet en ik vind het nooit prettig voelen.

Ben benieuwd.

T5RNico

Inmiddels compressie gemeten en geen druk in 1e cilinder . . . . .
Mogelijke diagnose was: w.s. lekke koppakking of kleppenprobleem.
Gisteravond samen met mijn (zeer) technische vriend de kop eraf gehaald, wat bleek; 2 kleppen lek.
De koppakking was niet stuk, maar we kwamen wel allerlei poreuse, lekke en losse slangentjes tegen.
Ook waren de verdelerkap en rotor totaal versleten!
Het is dan verbazingwekkend dat hij nog zo goed liep, ik rijd er regelmatig dik over de 200 mee.
Maar goed, hij kan hier alleen maar beter van worden.

Ik heb maar weinig sleutelervaring, dus dit was gelijk wel een heeeeeele klus, dik 6 uur.

Binnenkort gaan we de kleppen schuren, kop laten vlakken, onderdelen bestellen en hem weer in elkaar zetten.

Jullie horen het vervolg.

willem169

Zo dat is een aardige klus! Succes er mee. En post af en toe een plaatje ;)

T5RNico

Nou, mijn ´Black Scorpion´ (hij is wel CY, maar als eerbetoon aan fiat-tuner Abarth heb ik voor en achter op mijn auto een zwarte schorpioen geplakt) doet het weer, en hoe.

Alle pakkingen van kop en omstreken vervangen, nieuwe keerringen om de nokkenassen, kleppen schoongemaakt en gepolijst, nieuwe stroomverdeler met rotor, nieuwe bougies, nieuw oliefilter, nieuwe vacuumslangen naar de turbo en uiteraard nieuwe olie en koelvloeistof toegevoegd.
Hij startte in één keer en het blok rookte als een gek, dat was normaal volgens mijn vriend en inderdaad na zo´n 5 minuten was de rook verdwenen.
Ook komt er geen rook meer uit de uitlaat!
Hij draait als nooi tevoren - ik heb hem nu 6 jaar - en de turbo fluit en sist als nieuw.

Al met al zo´n 20 uur sleutelen en in totaal € 400,- uitgegeven (via de groothandel met korting)

Ik heb er even in gereden, maar omdat hij nog geschorst is voelde dat niet goed.
Morgen ga ik de schorsing opheffen en even de snelweg op; wordt vast een feestje.

Het was een beste klus, maar met de juiste hulp en goed gereedschap goed te doen.

Groetjes, Nico

T5RNico

Eureka!
Vorige week toch ook maar de resterende klusjes aangepakt.
Lekkende radiator vervangen - nieuwe kostte me (met korting) € 174,- en dat viel me heel erg mee! - en het alom bekende tandwieltje en lampjes in de kilometertellerunit vervangen.
De hele operatie is gemakkelijk door ieder leek uit te voeren.
En wat een genot, alles doet het weer, heb in het donker weer een egaal verlicht dashboard en mijn temperatuurmeter staat steeds een beetje lager dan hij altijd stond, dus de nieuwe radiator werkt goed.
Ook mijn turbometer werkt nu goed en gebruikt de hele uitslagmogelijkheid van de meter (vroeger begon hij in het midden)

Ik vind het een heerlijk gevoel dat de auto nu weer helemaal klaar is én dat ik er zelf bij ben geweest en ook heb meegesleuteld.
De duidelijke en volledige informatie welke ik via dit forum heb gekregen was daarbij een enorme hulp.
Bedankt hiervoor!!!!!!!

Nu ga ik me maar eens storten op de carosserieproblemen, de roestproblemen dienen zich opeens overduidelijk aan op beide voorspatborden - zijkant boven de bumper - en de achterklep.

Binnenkort gaat eerst de voorbumper eraf, zodat ik kan zien wat de schade is en dan maar kijken of ik ga  repareren of vervangen.

Jullie horen het t.z.t.

Volvo850 93

Welkom en veel leesplezier hiero

V70R-obert

Hoi Nico, daar ben je dan eindelijk.. Ik heb je auto al een paar keer mogen bewonderen in Engelbert. In topic 'Wie ben jij' ben je ook een aantal keren voorbij gekomen. Mijn schoonouders wonen in Middelbert vandaar dat ik je auto vaker gezien heb. Succes met het opknappen en we komen elkaar vast eens tegen in Engelbert/Middelbert.

JayJ

Leuk nog een Groninger er bij! Misschien zie ik je wel eens rondkarren in de provincie?
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Misha

Citaat van: V70R-obert op 05-05-2010 21:53:01
Hoi Nico, daar ben je dan eindelijk.. Ik heb je auto al een paar keer mogen bewonderen in Engelbert. In topic 'Wie ben jij' ben je ook een aantal keren voorbij gekomen. Mijn schoonouders wonen in Middelbert vandaar dat ik je auto vaker gezien heb. Succes met het opknappen en we komen elkaar vast eens tegen in Engelbert/Middelbert.

Bert ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70R-obert

Citaat van: Misha op 06-05-2010 06:44:20
Citaat van: V70R-obert op 05-05-2010 21:53:01

Bert ?

Ik snap hem niet. Bedoel je of mijn schoonpa Bert heet of bedoel je Engelbert/Middelbert?

Laserblue

Fröhlig zei dat ook vaak, Bert............  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*