T-5R [ zijn deze auto,s slecht te verkopen ]

Gestart door capri, 05-05-2010 18:50:11

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: Rob850turbo op 07-05-2010 20:29:32
Is het niet zo dat je specifiek een R of T5R koopt , aankoopprijs daargelaten , alle dingen die je er aan verandert en/of  onderhouds kosten aan deze auto is voor de lol , je wilt graag een R oid rijden dus neem je dat op de koop toe.

En feitelijk weet je al dat je van deze investering een minimaal rendement hebt als je de auto weer verkoopt.

Precies, jij slaat de spijker op zijn kop !  :eusa_clap:
Die groep noem je liefhebbers ..... De rest zijn eigenaren.

Als je goedkoop uit wilt zijn zit je bij Volvo sowieso verkeerd, ongeacht het type/bouwjaar/model.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

Een T-5R kun je lekker goedkoop aanschaffen en laten voor wat het is.
Gaat er wat kapot dan pas vervangen.
Rij je wel in een T-5R maar vraag niet hoe.

:eusa_shifty:

Rob850turbo

als ik nu weer zie dat ik aan mijn eigen auto 2,5 dagen heb gesleuteld , motor/bak en subframe er uit ,nieuwe koppeling er in , gaffel , druklager , plaat . achterste krukas keering , nieuwe keeringen voor nokkenassen , en krukas ,waterpomp  en distriebutie set vervangen.

Alles goed afgesteld (nokkenassen). nieuwe slangen op de carter ventilatie , alle vacuum slangen vervangen. enz enz enz , rekeningen van de volvo dealer voor alle onderdelen totaal 795 euro (incl mijn kortingen)

gelukkig heb ik zelf alles gedaan, het motortje waar al meer dan 275.000 km op staat loopt weer als een zonnetje , koppeling weer super noem maar op.

het staat allemaal in geen verhouding tot de dagwaarde , maar het is wel erg leuk dat de 850 weer heel erg goed loopt.

Volvo Felipe

Je moet het zo bekijken het zijn auto's voor liefhebbers, en de meeste willen er eentje met een lage km stand

Rob850turbo

persoonlijk vind ik km stand niet relevant , onderhouds geschiedenis , uiterlijk en uitvoering vind ik belangrijker.
(mijn mening)
gr rob

Sem

Citaat van: Rob850turbo op 07-05-2010 21:27:45
persoonlijk vind ik km stand niet relevant , onderhouds geschiedenis , uiterlijk en uitvoering vind ik belangrijker.
(mijn mening)
gr rob

Dan ben jij de juiste man voor mijn auto..!! Die heeft het allemaal...  ;D  :eusa_shifty:

reneetje

Citaat van: Sem op 07-05-2010 22:14:10
(mijn mening)
gr rob

Dan ben jij de juiste man voor mijn auto..!! Die heeft het allemaal...  ;D  :eusa_shifty:

Je bent me net voor ....... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

mijn auto..!! Die heeft het allemaal...  ;D  :eusa_shifty:

Daar begint het probleem ook doorgaans.
Ze zeggen dat allemaal.  ;D

sander2

(mijn mening)
gr rob

Maar niet voor €7000,-   :-

johan283

Citaat van: joebar op 07-05-2010 17:59:50

mijn buurman wilde voor zijn vrouw perse een ford KA kopen, daar was ze helemaal weg van....
Ondanks mijn negatief advies, ging hij naar Helmond, daar stond een hele mooie , met onderhoudshistorie....
Komt ie er mee thuis, kijk eens buurman  mooi he alles er op en aan, en net een servicebeurt gehad met distributiewissel... en alle optie's, stuurbekrachteging, airco, alleen geen elec.ramen...

Dus ik (moet) een blik onder de motorkap werpen, zit er een oud fiesta blok in ZONDER distributie, geen stuurbekrachtging en airco, en ik til de deurrubbers op ( het zwakke punt) en beide kanten van voor tot achter doorgerot....
Toen trok hij wel even wit weg, en na drie maanden reed ze in een 207

Reed dat ding dan wel?
Dit zie je toch binnen een seconde?

Sem

Citaat van: johan283 op 09-05-2010 16:54:27

mijn buurman wilde voor zijn vrouw perse een ford KA kopen, daar was ze helemaal weg van....
Ondanks mijn negatief advies, ging hij naar Helmond, daar stond een hele mooie , met onderhoudshistorie....
Komt ie er mee thuis, kijk eens buurman  mooi he alles er op en aan, en net een servicebeurt gehad met distributiewissel... en alle optie's, stuurbekrachteging, airco, alleen geen elec.ramen...

Dus ik (moet) een blik onder de motorkap werpen, zit er een oud fiesta blok in ZONDER distributie, geen stuurbekrachtging en airco, en ik til de deurrubbers op ( het zwakke punt) en beide kanten van voor tot achter doorgerot....

Reed dat ding dan wel?

Ik neem aan dat hij bedoeld dat er geen db.riem in zit... oud Fiesta blok heeft volgens mij een tandwielaandrijving.
Bij verkoper zie dat de db.riem vervangen was.... dat kan dus helemaal niet...

Daar komt bij dat er ook airco/stuurbekrachtiging op zou moeten zitten, maar dat heeft deze Ka dus niet....

Ik weet uit ervaring dat een Ka zonder stuurbekrachtiging echt mega zwaar stuurt! Veel zwaarder dan een Volvo 240 zonder stuurbekrachiging!!

arjenT5R

Citaat van: Sem op 09-05-2010 22:03:34
Citaat van: johan283 op 09-05-2010 16:54:27

Komt ie er mee thuis, kijk eens buurman  mooi he alles er op en aan, en net een servicebeurt gehad met distributiewissel... en alle optie's, stuurbekrachteging, airco, alleen geen elec.ramen...

Reed dat ding dan wel?

Ik neem aan dat hij bedoeld dat er geen db.riem in zit... oud Fiesta blok heeft volgens mij een tandwielaandrijving.
Bij verkoper zie dat de db.riem vervangen was.... dat kan dus helemaal niet...

Daar komt bij dat er ook airco/stuurbekrachtiging op zou moeten zitten, maar dat heeft deze Ka dus niet....

Ik weet uit ervaring dat een Ka zonder stuurbekrachtiging echt maga zwaar stuurt! Veel zwaarder dan een Volvo 240 zonder stuurbekrachiging!!

Is idd onderliggende nokkenas en stoterstangen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beezz

Hmm :eusa_think:

Ik vind deze discussie nogal discutabel. We vinden allemaal dat we zelf de mooiste en beste Roffel hebben, maar neigen ernaar om te koop staande exemplaren af te serveren vanwege dubieuze kmstanden, leeftijd , prijs, uitvoering enz.
Zelf heb ik in 2008 onze Roffel te koop gehad omdat mijn vrouw graag een nieuwe Fiat 500 wilde en ik net een nieuwe Citroen C5 mocht gaan leasen.
Daarnaast hebben we nog een Engels wagenpark en met pijn in mijn hart won de ratio het van het gevoel.
Onze Roffel komt uit Duitsland en heb ik in 2004 na lang zoeken gekocht omdat ik de prijzen in NL echt belachelijk vond.
Bovendien mag er in Duitsland wettelijk niet geknoeid worden met km-standen en wordt als een misdrijf gekwalificeerd.
Na één dag hingen er al mensen aan de telefoon waarom ik m in Godsnaam voor zo weinig wilde verkopen. het was volgens deze "kenners" een liefhebbersauto en ik verkocht m echt voor de verkeerde prijs.
Hoewel ik toen ook al regelmatig op dit forum rondhing las ik later pas hoe mijn auto en de reden waarom ik m wilde verkopen ter discussie werd gesteld door de heren forummers die allemaal wel een mening hadden.
Zal wel uit Duitsland komen, dubieuze foto's enz. enz.
Vond het toch moeilijk om m te verkopen onder de prijs en roffelde rustig verder. Fiat moest wachten en bovendien is het een erg praktische wagen waar veel zelf aan kan worden gedaan.
Ik ben verliefd op mijn Roffel en zie heus wel dat-ie niet perfect is.
Zo goedkoop als mijn MG's zal-ie nooit worden, maarals ik zie wat het onderhoud aan een nieuwe auto kost, lijkt me een Roffel nog steeds economisch een beter alternatief.
Bovendien is het geen eenheidsworst en een hobby mag wat kosten

Pfff, wat een verhaal is dit geworden zeg

Hoop dat ik jullie niet heb verveeld

T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Henk855

Of je nou in een GLE, GLT, NA, Turbo of TDI rijdt alleen de liefhebbers van het model weten de wagens te waarderen en op waarde te schatten. Iemand die 5000 + euro moet neertellen voor een auto van meer dan 10 jaar oud en die onze wagens alleen maar ziet als een auto en niet meer, vindt dat duur en koopt het niet.
Een echte liefhebber koopt toch zijn droom wagen wel.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

rogerV701998

En Volvorijders blijken goede beleggers te zijn
Citaat van: sjors855 op 12-05-2010 09:18:14
Of je nou in een GLE, GLT, NA, Turbo of TDI rijdt alleen de liefhebbers van het model weten de wagens te waarderen en op waarde te schatten. Iemand die 5000 + euro moet neertellen voor een auto van meer dan 10 jaar oud en die onze wagens alleen maar ziet als een auto en niet meer, vindt dat duur en koopt het niet.
Een echte liefhebber koopt toch zijn droom wagen wel.
Sjors

En Volvorijders blijken goede beleggers te zijn. ;D