cruise control

Gestart door PeterM, 04-05-2010 15:54:10

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Ik was net op een autodemontagebedrijf (sloperij dus) waar nog een vrij complete V70 tdi stond. Cruise control zat er ook nog op, maar zou deze ook op een V70 T passen?

Peter

rpakuypers

Volgens mijn beperkte kennis kan het niet want de cc van een diesel is electronisch gestuurd en die van een benzine versie werkt met vacuĆ¼m.

Groet,
Roger

UserID6342

Je hebt goede kennis Roger, want het past inderdaad niet !

rpakuypers

Dank je. Het is dat ik onlangs zelf cc heb ingebouwd in mijn TDI voor de somma van 55 euro en ik sprak even later met iemand met een V70 T die zei dat hij een probleem had met het balgje. Ik weet verder niet of de benzine-versie niet ook al (en in welk jaar dan) is overgestapt op een electronische cc en vandaar de beperkte kennis.

Groet,
Roger

UserID6342

Uit mijn hoofd dacht ik na 2000.  Maar helemaal zeker ben ik er niet van.  Het zou ook al kunnen zijn met de komst van de ETM modules dat ze zijn overgestapt op de electronische CC modules.

rpakuypers

Kijk, mijn kennis is al minder beperkt ....  ;D

Groet,
Roger

Misha

Citaat van: Dirk342 op 04-05-2010 16:22:01
Uit mijn hoofd dacht ik na 2000.  Maar helemaal zeker ben ik er niet van.  Het zou ook al kunnen zijn met de komst van de ETM modules dat ze zijn overgestapt op de electronische CC modules.

Klopt Dirk, als je een ETM hebt gaat CC via ETM.
Dan heb je eindelijk een fatsoenlijke en snelle CC, da's dan weer een voordeel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Helemaal met je eens Misha, de 'oude' CC werkt leuk, maar het is een traag en mukkig ding.

Easterboy

Is het bij voorbaat zo? Heb je een ETM, dan heb je elektronische CC?

UserID6342

Ik dacht van wel ja, maar weet zeker dat andere mensen daar een definitief antwoord op kunnen geven.

EVV

Bij een ETM heb je geen gaskabel meer die je kunt bedienen, dus moet het wel elektronisch. Dat is natuurlijk ook goedkoper, geen extra componenten meer nodig, alleen maar een schakelaar aan het stuur.

Ludo

Citaat van: EVV op 06-05-2010 13:16:54
Bij een ETM heb je geen gaskabel meer die je kunt bedienen, dus moet het wel elektronisch. Dat is natuurlijk ook goedkoper, geen extra componenten meer nodig, alleen maar een schakelaar aan het stuur.

Nee geen extra componenten, maar wel software, die meer dan het dubbele kost als een complete mechanische cruise controle.
Dus goedkoper, nee echt niet.  ;D

Rob850turbo

V70 van 1998 , motor type  B5254T    heeft al een elctr gaspedaal

de 2,5 V70 1998 heeft nog een kabel