RAW unit aan bestuurderskant scheef

Gestart door Superskunkie, 09-03-2010 22:07:03

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

Hallo, het is mij opgevallen dat het zogeheten RAW unitje (knipperlichtunit) aan de bestuurderskant niet mooi aansluit. Hij zit naar mijn gevoel schreef, terwijl die aan de passagierskant wel netjes aansluit.
Voordererst zit hij wel goed geklikt met die veer, en steken die poten in de juiste gaatjes, maar hij zit gewoon niet lekker.

Ne hebben de knipperlichtunitjes van m'n ouders hun 850 daar geen last van en zitten wel mooi recht.

Nu was ik gisteren bij de estateservice en daar stonden een aantal occations, en die hadden allemaal hetzelfde eufel als mijn knipperlichtunit, en allemaal aan de bestuurderskant.

Kan dit te maken hebben dat het chassis en de loop der jaren misschien wat vervormt is
(scherpe bochten e.d. veerpootbrug tegen effect zegtmaar) De koplampen zitten op een lang plastic unit voor op de neus gemonteerd, zou deze een beetje vervormt zijn in de loopt der jaren en is deze misschien af te stellen zodat het rawunitje weer mooi op z'n plekje valt.

Wie o wie kent het probleem??? Zodra ik effe wat tijd heb en het is warm en mooi weer buiten ga ik zelf even kijken voor een oplossing, maar ik hoop dat iemand het hier al weet, zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden ;)
bedankt alvast!!
Tonnie

mehn

Ik heb sinds afgelopen weekend nieuwe koplampunits. Bij de linker koplamp sloot het knipperlicht niet mooi aan. Dus de lamp er maar weer uitgehaald.
Bleek dat 1 van de 3 "moeren" waar de bouten in vastdraaien een milimeter of 3 buiten de koplampunit wat waardoor de koplamp op 1 punt niet helemaal tegen het front aan drukte en de lamp scheef in de auto zat. Hierdoor pastte het knipperlicht niet 100%.

Nadat we de moer met een rubber hamer in de koplampunit getikt hadden was het probleem opgelost.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

had hetzelfde met die van mij. maar na demontage van het front en alles terugzetten, kwam ik erachter dat ik dit kon afstellen door de bouten waarmee je de koplamp zelf (3x) bij de 1 wat meer dan de ander vastdraaien. van mij zit weer helemaal netjes.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Superskunkie

Bedankt voor de reacties, ik zal binnenkort effe kijken, en mijn ervaring delen  ;)
Ik denk dat ik ook meteen alle metalen beugeltjes effe meepak van het onderstripje onder de koplamp, deze zijn erg roestig...
Tonnie

Superskunkie

Jaja ik heb effe gesleuteld... :)

>Koplamp los gedraait, zat helaas nagenoeg geen speling in, wel klein beetje.

>Daarna effe het beugeltje los gehaald waar de koplampruitewisser op zat/leunt en een beetje verbogen dat die weer strak tegen de koplamp aan zat, want die duwde de strip onder de koplamp wat naar benenden.

>Daarna viel me op dat je het zijspatboard ook los kon halen (verstellen) in die gleuf waar de motorkap in valt, de eerste 2 bouten ietsjes los gedraait en het zijspatboard wat naar buiten verschoven.

Resultaat: Dit mij mekaar zorgde ervoor dat mijn sweedse tankje geen loensende zijknipper meer had aan de bestuurderskant en de zijknippers weer mooi strak aan het chassis aansloten ;)
De voornamelijke boosdoener was denk het zijspatboard.

Tonnie

Henk855

Citaat van: foeksiefoeks op 05-05-2010 12:29:51

>Daarna effe het beugeltje los gehaald waar de koplampruitewisser op zat/leunt en een beetje verbogen dat die weer strak tegen de koplamp aan zat, want die duwde de strip onder de koplamp wat naar benenden.

>Daarna viel me op dat je het zijspatboard ook los kon halen (verstellen) in die gleuf waar de motorkap in valt, de eerste 2 bouten ietsjes los gedraait en het zijspatboard wat naar buiten verschoven.

Resultaat: Dit mij mekaar zorgde ervoor dat mijn sweedse tankje geen loensende zijknipper meer had aan de bestuurderskant en de zijknippers weer mooi strak aan het chassis aansloten ;)

Was toch best een leuk klusje, de een voor de wagen en de ander onder de motorkap ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

Haha ja idd een trio-tje met de volvo  ;D ::) :evil:
Citaat van: sjors855 op 05-05-2010 16:05:17
Citaat van: foeksiefoeks op 05-05-2010 12:29:51

Was toch best een leuk klusje, de een voor de wagen en de ander onder de motorkap ;D
Tonnie