TRACS/ABS maar wat nog meer????

Gestart door Joost23, 07-05-2010 09:29:04

Vorige topic - Volgende topic

Joost23

eigenlijk ook wel weer een punt. Mijn gedachte was dat ik het via jullie sneller zou hebben dan bij de dealer.....

Vanmiddag maar even langs rijden. Nieuw heeft toch wel voorkeur....

Rob850turbo

volgens mij binnen 24 uur bij de dealer.

Gr rob

jopie850

Had hetzelfde probleem ABS / Tracs lampje ging op de meest gekke tijden aan

vandaag bij Thuur geweest en de boel vervangen laten

alles werkt weer

Thuur bedankt voor de snelle service

groetjes Joop

;D ;D ;D ;D ;D

Klippy

Komt dit ook voor bij de C70?

Ik heb namelijk dezelfde rij problemen.
Begon een 2 maanden geleden met ABS en STC lampje, dat was na wat rammelen met zekeringen weer weg, dus dat vond ik ook al vreemd. Zal geluk zijn geweest. Daarna nooit meer gezien.
Paar weken terug geen knipperlichten meer, ik hier gelezen dat het de contacten van de aanhanger kunnen zijn en aangezien ik 2 weken op vakantie was geweest denk ik rammel daar eens aan, knipperlicht werkte weer.
Vanavond gingen weer het ABS en traction control lampje branden. Tot zover krijg ik deze ook niet uit.

Alleen lees ik contactslot verhalen alleen bij de 850 of heb ik gewoon nog niet genoeg gelezen?

[edit]
Ah ik lees het al in de lnik van joost23
Citeerhowever the same procedures apply to the S/V/70

Eens probeen of ik kan rammelen...

)()()sT

Ik zou even bij Thuur langsrijden; je komt er dagelijks vlak langs :)
En voortaan wel eens zwaaien; kom je meerdere keren tegen 's morgens (en 's avonds op de A79 :D)

cas

Citaat van: mehn op 25-05-2010 10:34:17
Citaat van: Joost23 op 25-05-2010 10:32:30
Is het slechts een kwestie van die zwarte schijf vervangen?

Ja, kwartiertje werk als je het de eerste keer doet. Je zoekt je namelijk waarschijnlijk rot naar de torx schroeven 3 en 4 ;)

ZO MOOI !!!  :eusa_wall:

partnummer 9447803  startschakelaar.  zwarte ring met allemaal pikkies....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Klippy

Citaat van: )()()sT op 11-10-2010 20:44:48
Ik zou even bij Thuur langsrijden; je komt er dagelijks vlak langs :)
En voortaan wel eens zwaaien; kom je meerdere keren tegen 's morgens (en 's avonds op de A79 :D)

Haha, ik wil best zwaaien, ik weet alleen niet naar wie :D
Ik zal NOG eens wat beter opletten in het vervolg, jij hebt het makkelijker met mij spotten in elk geval, ik kan slecht naar elke V70 gaan zwaaien ;)
En ik carpool meestal nu, dus dan let ik minder op Volvo's of ik zit niet in mijn auto.

De lampjes gaan voorlopig nog even niet uit, ook niet na voorzichtig maar driftig rammelen met de sleutel.
Ik neem in elk geval aan dat het contactslot voor 90% zeker de oorzaak is van genoemde problemen. Dat slaapt ook wat geruster :P
Tenzij iemand anders een geniale ingeving heeft.

razorx

Als het een kontakt probleem is bij het slot moet je niet rammelen, maar de sleutel wat draaien. Voor en achterwaarts.
Meestal gaat het dimlicht dan ook uit en aan.

Verder hebben de nieuwe (in plastic behuizing) ABS controllers problemen met het soldeerwerk, dat wordt minder met de jaren.
Doorsolderen is dan de remedie. Het openmaken is zeker de eerste keer geen feest by the way.

In het zuiden des lands zit je goed bij Thuur.

Klippy

Ohja het dimlicht bleef overigens gewoon werken zover ik zag. Alleen die knipperlichten vond ik ook al vreemd toen dus denk ik toch die kant op.

Ik had bij IPD ook al info en instructies gevonden.
http://www.ipdusa.com/Volvo-C70-1998-2005/Electrical/Engine-Electrical/Ignition-Switch/p-75-531-565-2222/

Ik laat het wel weten, voor vandaag heb ik genoeg gedaan, bedankt voor de info weer heren.

[update]
Ben weer in Heerlen gekomen zonder gekke dingen dus het lijkt weer goed.
Ik wacht het eens af...