Slecht starten op LPG, schommeld stationair draaien

Gestart door Borniet, 10-05-2010 14:53:44

Vorige topic - Volgende topic

Borniet

Het betreft een 855 2.0 20v uit '94 (MY95).
Probleem: de motor start zeer goed wanneer de schakelaar op benzine staat, maar start slecht wanneer hij op LPG staat (ook al start hij dan toch ook op benzine dacht ik?). Hoe slecht starten? Bij de eerste keer proberen start hij bijna direct, maar dan toch net niet. Bij de 2e poging moet ik vrij lang blijven proberen, maar start hij zelden of nooit. Bij de 3e poging moet ik terug vrij lang proberen, maar dan is hij steevast weg.

Het schommelend stationair draaien: op stationair LPG draait hij op 1000 a 1200 toeren, en zakt hij regelmatig af naar 600 toeren, om dan terug te klimmen (1 & 2 & zak & 1 & 2 & zak...)
Op stationair benzine draait hij op 1300 a 1500 toeren, en zakt hij regelmatig af naar 300 toeren (meestal net niet stilvallend, soms net wel), om dan terug te klimmen naar 2000 en direct terug te zakken naar 1300.
Tijdens het uitlezen van de OBD merkte ik dat hij tijdens het zakken een zuigend geluid maakt ter hoogte van de dikke geribbelde buis van luchtfilter naar motorblok (niet zeker of het die buis is, maar daar ergens hoor ik het).
De OBD geeft me volgende fouten:
5-1-1 Adaptive oxygen sensor control-lean mixture at idle.
5-1-2 Oxygen integrator at max lean running limit.
1-1-3 Fuel injectors.

Ik heb de bougiekabels en contacten naar bobine al nagekeken, relais 103 (zag er nog goed uit), zekering 33 vervangen (benzinesysteem), en de LMM gereinigd met contactspray, maar het probleem blijft. Ook heb ik bij draaiende motor de LMM eens uitgetrokken, maar dit veranderd niets.

Alvast bedankt voor alle tips!

Ludo

Citaat van: Borniet op 10-05-2010 14:53:44
Probleem: de motor start zeer goed wanneer de schakelaar op benzine staat, maar start slecht wanneer hij op LPG staat (ook al start hij dan toch ook op benzine dacht ik?).

In principe kan dat geen verschil maken.
Heb je de benzinedrukregelaar ook al eens gecontroleerd op lekkage?.

Borniet

Nee, nog niet gecontroleerd. Waar zit die precies?

Ludo