Auto ruilen?

Gestart door The Saint, 08-05-2010 17:08:32

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Veel forummers willen af en toe van auto veranderen. Natuurlijk heb je de bekende verhalen van mensen die hun auto liever op sterk water zetten en nooit meer weg doen, maar de meesten willen af en toe iets anders. En veel forummers kopen in hun '850 periode' meerdere 850's of X70's. Rij zelf inmiddels in mijn 4e.
Dan kun je kopen/verkopen, maar je zou óók kunnen ruilen onder elkaar. Zeker als je binnen hetzelfde merk en type blijft (je ruilt je sedan voor een estate, je automaat voor een handgeschakelde bak, je rode voor een zwarte etc. etc. Dan heb je elk jaar (of i.d.) wat anders, zonder het vervelende verkopen (kopen gaat de meesten van ons wat makkelijker af  ;)).
Bij waardeverschil kun je uiteraard een bijbetaling afspreken.

De aantallen binnen ons forum rechtvaardigen waarschijnlijk geen aparte rubriek op het advertentieboard, maar bij voldoende belangstelling zou het 'Te Koop' gedeelte kunnen worden gewijzigd in "Te Koop/Te Ruil"?
No shirt no shoes, no pinball

Ben

UserID6342

Ik heb ja ingevuld en wel om het volgende, niet dat ik ieder jaar een andere auto wil/hoef.  Als je het onderling overeen kunt komen qua prijs, etc. is er toch helemaal niets mis mee.  Want je krijgt dan gewoon een 'zakelijke' transactie, ik koop jouw auto, ruil mijn auto in en leg zoveel toe / krijg nog zoveel erbij.

Andersom is het qua puur omruilen zonder evt. bijbetaling, net zoals Ben al aangeeft, altijd voor 1 iemand een huilproject.  Dat zou ik dus nooit doen.

sander2

Ook ja ingevuld maar ben het met Dirk eens dat er wel wat haken&ogen aanzitten. Denk dat het alleen zou werken als de twee partijen een keuring laten doen van de auto's om zo een goed vergelijk te hebben.  De ene auto is misschien technisch top maar optisch wat minder en vice versa. Oftewel, allebei naar Thuur en na de keuring kijken of je tot overeenstemming kunt komen. 

rifwachter

ach, voor een CY sedan mag het wel.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Ruilen zou moeten kunnen, maar dan wel afspreken dat er achteraf niet gezeurd mag worden.

Turbo-Geek

Het is vreselijk moeilijk een auto te vinden die qua ruilwaarde indentiek is, dus krijg je vaak ruilen met bij betalen en dergelijke of de ander met dat niet boeien.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jrkalf

Zoals hierboven gemeld.... Als forummers onderling een auto willen wisselen en daarbij gewoon de gebruikelijke financiele transacties hanteren, lijkt me daar zeker geen probleem mee.

Onderling niet gaan zeuren over onderhoudspuntjes. Er is op het forum genoeg te vinden aan checklists voor de ver- en aankoop van auto's. Waar nodig wil ik daarbij nog wel een duit in het zakje doen. Voor de aankoop van mijn T-5R had ik met DCCCL een complete aankoop checkpunten lijst gemaakt. Deze zal natuurlijk niet compleet zijn, maar is wel redelijk uitgebreid.

Als DCCCL er geen moeite mee heeft, zal ik hem publiceren.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

arjenT5R

Tsja ik denk niet dat ik het zou kunnen
een lampje dat kapot gaat
of een koelvloeistof dop of zoiets stoms is allemaal wel te overzien

maar wat al na een maand na ruilen het blok in de poeier loopt
of de versnellingsbak... en de andere tuft vrolijk door met jou auto

dan maar beter verkopen denk ik...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Douwe

Ik heb ja ingevuld, maar denk achteraf dat de onderlinge verstandhouding na het opduiken van een probleem wel beschadicht is
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

henry classic v70

Ik zou dat nooit doen ook al lijkt het best (financieel) aantrekkelijk....
Wat je krijgt, zoals al een aantal keren naar voren is gebracht, is een flink minder gemoedelijke verstandhouding onderling en met modder gooien over en weer.
En ruilen is inderdaad nog steeds huilen, uiteindelijk zal er altijd een "verliezende" partij ontstaan...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Ik zeg nee :evil: ik wil helemaal niet ruilen ;D

henry classic v70

Tja, maar iedereen wil wel met jou ruilen.......... :eusa_drool:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 08-05-2010 20:37:25
Tja, maar iedereen wil wel met jou ruilen.......... :eusa_drool:

Op de mini meeeting ruilen we van koffie.. dat kan toch wel ;D