Passen koplampwissers 850 alter 2 op v70

Gestart door jgvdv, 18-01-2010 18:49:36

Vorige topic - Volgende topic

jgvdv

Ik ben benieuwd of koplampwissers van een 850 alter 2 passen op een v70 classic....
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

bastiaan arissen

cas

ik heb de koplampwissers van een V70 op mijn t-5r gezet.... beantwoordt dat de vraag ook? hebben het hier dan puur over de armpjes wissers  die op het asje gemonteerd moeten worden.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Op mijn S70 zit een complete motor van een 850 alter II.
Enige wat omgezet moest worden was het montagebeugeltje,
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jgvdv

omhoog wil het nu wel eens weten volgens hans duiven past het niet...

Misha

Citaat van: jgvdv op 22-03-2010 22:07:45
omhoog wil het nu wel eens weten volgens hans duiven past het niet...
???

Ik schrijf het toch precies hiervoor ? Het past, alleen het beugeltje moet omgeschroefd worden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Ja past gewoon, geen enkel probleem.

Been there, seen it, done it, got the t-shirt

jgvdv

wat moet je aanpassen aan het beugeltje?

Hans Duiven

Ik heb begrepen dat de stekkers ook aangepast moesten worden als de set op een x70 wordt aangesloten.

Maar het kan dus 1 op 1 worden aangesloten begrijp ik?

Hans

UserID6342

Yep, tenminste bij degene die ik heb gedaan wel, wel idd het steuntje even aanpassen, moet de andere kant opkomen, maar zie je vanzelf.

Superskunkie

Ik heb het klusje ook gedaan samen met sjors855

We hadden het passagierskant 850 altar 2 koplampwissermotortje op de bestuurderskant van de V70 classic proberen te plaatsen.

De volgende (verschillende) punten kwamen we tegen:

-motor draaide de verkeerde kant op
-Asjes was te lang
-Beugeltje was anders

Uiteindelijk hebben we het behuizinkje uit mekaar gehaald en alleen het kale motortje van de 850 in zijn v70 behuizinkje gezet, daarna alles weer in mekaar en voila hij deed het...

IK WEET ALLEEN NIET OF JE DEZE PROBLEMEN OOK TEGEN KOMT WANNEER JE 850 LINKS NETJES OP V70 LINKS PLAATST!!! EN 850 RECHTS NETJES OP V70 RECHTS PLAATST

WIE VULT DIT AAN??  8)

Tonnie

Henk855

Plaats je een rechter motor van een 850 op de rechterkant van een X70 dan hoef je alleen de beugel maar over te zetten, zelfde voor de linker kant. De complete motortjes van de 850 en de X70 zijn identiek. Wil je echter met een rechter motor een linker repareren dan moet je de behuizing openen en alleen het motortje over zetten, motortjes zijn identiek alleen de tandwielen in de behuizing worden anders aangestuurd door het motortje. Helaas geen foto's van het open maken van de behuizing maar het is erg simpel, ding zit gewoon dicht geklikt en met een kleine schroevendraaier tussen de behuizing klik je hem zo open.

Beugeltje zit met 4 boutjes, kruiskop uit mijn hoofd vast aan de behuizing van de wisser unit, kan niet fout gaan ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com