Flitsmelders

Gestart door Dave T5, 11-05-2010 01:05:13

Vorige topic - Volgende topic

Dave T5

verburgh

Mogen die dingen in belgie  ??? ik had vorig jaar een boete van 200 euro en was dat ding kwijt,

verburgh

Ik heb nu deze Beltronics RX55 Pro,Weer,En ben er zeer blij mee,PS deze kan de politie niet detecteren.

westerweeltje

Citaat van: verburgh op 11-05-2010 01:08:10
Mogen die dingen in belgie  ??? ik had vorig jaar een boete van 200 euro en was dat ding kwijt,

voor zover ik weet mag het daar niet.
iemand die ik ken is er ook mee gepakt,
maar kan zijn dat het weer eens veranderd is, of een bepaalt typ is dat wel mag..

verburgh

Citaat van: westerweeltje op 11-05-2010 01:28:55
Citaat van: verburgh op 11-05-2010 01:08:10

voor zover ik weet mag het daar niet.
iemand die ik ken is er ook mee gepakt,
maar kan zijn dat het weer eens veranderd is, of een bepaalt typ is dat wel mag..

In belgie is de politie strenger als in nederland,Maar blijft gek tomtom bied ook zo´n service aan.

Rudy-M

De flitsmelders plukken informatie van het internet en koppelen dat aan je gps-positie. TomTom werkt ook volgens dat principe (i.c.m. TMC). Vaste flitspalen staan in de database natuurlijk. Volkomen legaal, behalve in Zwitserland.

Is heel wat anders dan radardetectors, die wel verboden zijn.

En kan best zijn dat sommige agenten het verschil niet (willen) zien tussen een flitsmelder en een radardetector.

Dave T5

Deze melders zijn geen detectoren en zijn volkomen legaal  behalve naar ik gehoord heb in Duitsland, Zwitserland en oostenrijk.
Vorige week was er nog een reportage van de coyote op het nieuws dat deze volledig legaal is.
Wou even weten of er hier mensen zijn die deze hebben en hun ervaringen hierover

mehn

Citaat van: Dave T5 op 11-05-2010 04:41:17
volkomen legaal  behalve naar ik gehoord heb in Duitsland, Zwitserland en oostenrijk.

Klopt helemaal. In deze 3 landen is het niet toegestaan flitspaalmeldingen op je TomTom of een ander apparaat te hebben,

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 11-05-2010 06:44:29
volkomen legaal  behalve naar ik gehoord heb in Duitsland, Zwitserland en oostenrijk.

Klopt helemaal. In deze 3 landen is het niet toegestaan flitspaalmeldingen op je TomTom of een ander apparaat te hebben,

Mag je in die landen wel rondrijden met een TomTom waarop bijvoorbeeld alleen Nederlandse en Belgische flitspalen staan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Citaat van: Marc O. op 11-05-2010 07:11:57
volkomen legaal  behalve naar ik gehoord heb in Duitsland, Zwitserland en oostenrijk.

Mag je in die landen wel rondrijden met een TomTom waarop bijvoorbeeld alleen Nederlandse en Belgische flitspalen staan?

Ik denk niet dat ze je wat kunnen maken als je dat hebt. Alleen bewijs maar eens aan een Polizist die er geen verstand van heeft dat die van Duitsland er niet op staan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mevita

Citaat van: mehn op 11-05-2010 07:41:08
Citaat van: Marc O. op 11-05-2010 07:11:57
volkomen legaal  behalve naar ik gehoord heb in Duitsland, Zwitserland en oostenrijk.

Ik denk niet dat ze je wat kunnen maken als je dat hebt. Alleen bewijs maar eens aan een Polizist die er geen verstand van heeft dat die van Duitsland er niet op staan ;)
Dan doe je gewoon een route in simulatiemodus waar ergens een flitspaal staat op een straat in duitsland , geeft hij de paal niet aan heb je toch bewijs ;)
gr mevita

Rudy-M

Oe, goed te weten dat het ook verboden is in D en A :-\