Piepende remmen

Gestart door Glitz, 11-06-2012 20:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Glitz

Hallo,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Die piepende remmen ( voor ) blijven maar terugkomen. Nieuwe blokken, kopervet schijven afdraaien.. shims.. kan iemand mij niet gewoon een kant en klare oplossing geven tegen dat enorme gepiep?
En ja ik heb tot in den treure de zoekfunctie gebruikt.
Het betreft even voor de volledigheid een 2.5 20 v glt automaat.

Glitz

beunmaat

anti-piep-plaatjes!

Staat mij iets van bij dat die bij de dealer te bestellen zijn, Arjen heeft die ook een keertje voor zijn hok gekocht.

Jack v

wat voor blokken gebruik je?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Glitz

Hallo,

De anti piep plaatjes zijn die niet alleen voor de achterrremmen? de piep zit voor. De blokken heb ik naar laten kijken. En deze zijn van ABS. dus niet volvo eigen. Na zoeken op het forum zie ik dat de volvo remblokken ook niet veel helpen. Ja bij de een wel en de ander weer niet dus er valt geen peil op te trekken. Tuurlijk is volvoblokjes beter maar of het mijn piep verminderd?

UserID6342

Wie niet waagt, wie niet wint.....

Als jij gewoon origineel Volvo spul monteert en dit op de goede wijze doet, met op de juiste plekken vet, zal het niet of nauwelijks piepen.

beunmaat

Precies, verse blokjes erop scheelt al een hoop.
Alles eerst goed schoonmaken met remmen reiniger, en daarna kopervet op de vlakken die van belang zijn.

Ben

Toen ik mijn Blackbird kocht zat er niet alleen een imitatie uitlaat onder maar ook piepende namaak remblokjes.
De uitlaat was een jaar na montage doorgeroest en toen de blokjes vervangen waren was het piepen ook weg.
Dus. . .  beter origineel dan namaak

volvobug

Zit de "veer" op de buitenzijde klauw wel gemonteerd cq goed gemonteerd?

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Glitz

Ik heb de remmen na laten kijken, laten schoonmaken en kopervet etc. Ik ga mee met het advies om de volvo blokken erop te monteren in de hoop dat het gaat werken. Ik zal mijn ervaring posten als het gepiept is. ;-)

Glitz

resytech

Hallo allemaal,

Mijn 850 T5 heeft nieuwe grote (302mm) schijven in combinatie met ferodo DS2500 blokken.
Het geheel is dus nieuw, tevens nieuwe zadels van european tuning ivm de grotere schijven.................................maar en nu komt het.................PIEPEN PIEPEN en je raad het al vrezelijk piepen. met kopervet gemonteerd, schrepe randen van de blokken af geslepen etc etc, niets lijkt te helpen.

Wellicht heeft iemand nog een tip om er vanaf te komen.
Ps geen grappen als doe eens wat olie op je blokjes of verkop de auto............die heb ik allemaal al een keer gehoord.

Groetjes en Sylvia vanuit het zonnige Italie (helaas morgen weer naar huis)

Ren

Ludo

Heb je al eens andere/zachtere blokken geprobeerd?.

resytech

met nieuwe originele volvoblokken piepen ze ook

UserID6342

Citaat van: resytech op 16-06-2012 08:31:29
met nieuwe originele volvoblokken piepen ze ook
Niet per definitie hoor !

Maarten84

Sommige typen remblokjes piepen puur door het type materiaal. Vooral DS2500 of bijvoorbeeld DS3000 die specifiek zijn ontworpen voor sportief gebruik ipv 'comfort' kunnen een enorme hoeveelheid kabaal maken. Deze blokken moeten bijvoorbeeld ook opgewarmt zijn voordat ze optimaal remmen (beetje afhankelijk van het type auto in hoeverre je dit merkt).

In mijn ervaring was het piepen vrijwel altijd opgelost met originele goede kwaliteit remvoering en evt anti-piepplaatjes