beste allemaal

Gestart door willem61, 20-05-2010 14:28:00

Vorige topic - Volgende topic

willem61

vraagje ? we hebben er weer eenn en dan bedoel ik volvov 850 10 klepper lpg g 3. zal me weer voorstellen met foto's .
Nu een vraagje wie heeft er gordelverlengers  mijn vrouw past niet in de gordel te kort en om moederlief te laten thuis blijven is ook geen optie . zij sponsert de 850 ook.

FRANQ

lukt het net niet, of heb je echt een flink aantal cm nodig?
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

willem61

hoi hier ben ik weer , denk een ongeveeer 15 a 20 cm

gr willem

FRANQ

Omdat de gordelverlenger niet veilig is, zou ik zelf kiezen om met een strip van 5mm dik staal de bevestiging van de gordel aan de stoel/vloer (weet uit mn hoofd even niet hoe het zit) 10cm op te hogen. dit ook bij de sluiting doen. Dan heb je in totaal 20cm meer gordel, maar geen zwakte in het systeem.  Dus dan heb je voor 2 stoelen  4 strippen en 4 boutjes+ moertjes nodig.
Mocht dit nog niet genoeg zijn, kun je misschien het oprolmechanisme ook nog een 5tal cm verplaatsen.

5mm dik staal is wat heftig misschien, maar het is wel veilig.

Durf je het zelf niet aan, dan zou ik eens kijken of een autoaanpassingsbedrijf (voor rolstoelgebruikers) misschien de aanpassing wilt doen.

Zelf heb ik bij biermann in nieuw-vennep gewerkt, en voor rolstoelgebruikers of mensen met een handicap werd daar veel verzonnen om het autorijden een prettige ervaring te laten zijn.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

willem61

harstikke bedankt voor de tip , ik heb gehoord bij de dealer dat de gordelverlengers niet meer mogen worden verkocht.
Ga nog even kijken of de gordel van een v70 langer is. Ik ben bang dat je van de staalstrips last krijg met het instappen.
weet ook niet of dit zo maar mag.

gr wim

daytonawim

Mm, vaag ik heb hier verder niets over gehoord.

Pielen met je gordelbevestiging lijkt helemaal een slecht idee.

Ergens moet ik nog een verlenger (van Volvo) hebben liggen.

willem61

Hoi Wim

als je daar eens naar wil kijken heel graag dat maakt onze Volvo helemaal compleet

gr Willem