Alleen voor export

Gestart door volvoTon, 15-02-2004 14:43:09

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Bij het bekijken van Volvo's op de buitenlandse pagina's o.a. duitse(mobile de) viel het mij op dat de prijzen en km standen vaak laag zijn.
Ze worden aangeboden door garage's en particulieren met onderhoud historie of eerste eigenaar.
Maar waarom staat er dan zovaak bij ALLEEN VOOR EXPORT? ??? ???

volvoTon :)

petrus

Dat komt omdat in Duitsland sinds ca. een jaar in hoge mate aansprakelijk zijn voor mogelijke defecten aan de aangeboden auto aan duitse ingezetenen. Om dit te voorkomen staat die clausule: alleen voor export, dan zijn ze van die aansprakelijkheid verlost.
Dit hoeft overigens helemaal niet te betekenen dat de betreffende auto slecht is...

Groet,
Petrus

Guido_Smit

Alleen voor export, staat er ook nog vaak bij als het om nog vrij jonge auto's gaat.  Dan behoeven ze dus nog niet versleten te zijn.
Alleeen vreemd dat bepaalde auto's bij dezelfde handelaar zo worden aangeboden.  Waarom dan enkele wel en niet alle tot die mogelijkheid behoren is voor mij soms een vraag.

Guido.

j.middel

Ik heb wel begrepen dat in Duitsland de schade auto's veelal geexporteerd worden. Maar er staan ook veel goede auto's tussen. Een andere reden is dat ze dan de prijs zonder BTW kunnen vermelden.
Goed kijken, in Duitsland kopen kan veel geld besparen. Ik rij net twee weken in een uit Duitsland geimporteerde D5.

Guido_Smit

Als ze de prijs zonder BTW kunnen vermelden, is dit dan de prijs die je moet betalen of rekenen ze dan toch nog uiteindelijk de BTW erbij?
Als je hier een grijskenteken-auto koopt staat ook de prijs zonder BTW vermeld, maar je moet ze als particulier uiteindelijk dit toch nog erbij betalen aan de verkoper!

Guido.

j.middel

Klopt, je hebt gelijk. Je moet dus als particulier als nog BTW betalen, in Duitsland of in Nederland. Dus sommige prijzen zijn dan niet zo interessant als ze lijken. Over het algemeen scheelt het wel, vooral bij jonge auto's (tussen 1 en 4 jaar) en daarnaast is het aanbod veel groter dan NL.