Startprobleem? V70 classic 1999

Gestart door Goudlokje, 16-12-2009 10:44:43

Vorige topic - Volgende topic

Goudlokje

Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat de auto moeilijk start. Ik denk dat het aan de startonderbreker ligt. De auto opent gewoon prima met de AB, maar als ik dan de auto start dan springt hij niet aan. De startmotor draait op volle toeren en de accu is nog in juli vervangen en de bougies nog maar pas. Ik heb wel laatst een Parrot CK 3100 ingebouwd en een SC-805, maar tussen de originele bedrading en de radio heb ik een KRAM ISO2CAR kabel gebruikt. Toen ik de auto kocht zat er al een kleine antenne achter op het dak en ik wist dat dit niet origineel was. Nu vond ik tijdens het inbouwen de bijbehorende kabel die los onder die kap onder het stuur lag. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toen de FME(??) stekker er af heb geknipt om te kijken of ik die kabel ergens anders voor kon gebruiken... :-[ :-[ Kan dit een probleem veroorzaken? Die antenne heb ik nooit aangesloten gehad.
Alvast bedankt.

Goudlokje

Een collega van mij heeft ook een V70 uit 1999 en heeft een soortgelijk startprobleem gehad. Ze hebben bij hem toen iets aan het stuurconsole of contactslot gedaan. Zou iets bekends zijn en vrij simpel op te lossen maar hij weet niet meer precies wat ze hebben gedaan. Misschien dat er bij een monteur een lampje begint te branden??

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elmarconi

Zoek: antennering.

Maar dan start hij meestal wel om na een of twee seconden weer af te slaan...

Hoe is de staat of laatste vervangdatum van de verdelerkap/rotor/bougiekabels?

LPG? Nalekkende LPi injectoren?

Je moet meer gegevens geven, en dan bedoel ik uiteraard niet de kleur van de bekleding...
--
Autogas Inside . . .

Goudlokje

Citaat van: elmarconi op 16-12-2009 13:54:53
Zoek: antennering.

Maar dan start hij meestal wel om na een of twee seconden weer af te slaan...

Hoe is de staat of laatste vervangdatum van de verdelerkap/rotor/bougiekabels?

LPG? Nalekkende LPi injectoren?

Je moet meer gegevens geven, en dan bedoel ik uiteraard niet de kleur van de bekleding...

Ik ga even wat meer proberen/uitzoeken/nakijken.
Staat of vervangdatum verdelerkap/rotor/bougiekabels weet ik niet, moet ik even in het weekend nakijken. Het is zo snel donker...
Geen LPG.

forestav70

Hoor je ook een soort tik als je startcyclus onderbroken wordt? Is het een automaat?

grts Marcel (ook V70 99 met vergelijkbaar probleem)

Goudlokje

Nee hoor geen tik, is wel een automaat.
Hij slaat niet eens bijna aan zeg maar, is gewoon doelloos aan het doorstarten. Alsof inderdaad er geen vonk is ofzo. Maar loopt de auto eenmaal, dan is alles prima. Niet stoten of inhouden ofzo.
Zou misschien toch die antennering kunnen zijn bij het contactslot?

V70R-obert

Ik heb het ook gehad. Het was bij mij de antennering. Dit onderdeel (bovenste gedeelte contactslot) kost bij de dealer €46,- ex btw. Ik kon de auto wel gewoon starten door de sleutel iets naar binnen te drukken en dan met gevoel te starten.

forestav70

OK ben benieuwd wat je eruit krijgt, lijkt heel veel op mijn probleem!

Goudlokje

Zal je natuurlijk altijd zien dat ie sinds ik het probleem hier heb gepost de auto alleen maar perfect start...
Ik hou het in de gaten.

Goudlokje

De laatste tijd doet hij wel weer eens moeilijk met starten, maar als ik de auto nogmaals "unlock" met de AB dan doet hij het wel. Toch maar eens gaan proberen om zo'n nieuwe antennering te plaatsen.
Moet hij dan ook weer aan de computer om de sleutel in te lezen?

thuur

Citaat van: Goudlokje op 16-05-2010 22:06:22
De laatste tijd doet hij wel weer eens moeilijk met starten, maar als ik de auto nogmaals "unlock" met de AB dan doet hij het wel. Toch maar eens gaan proberen om zo'n nieuwe antennering te plaatsen.
Moet hij dan ook weer aan de computer om de sleutel in te lezen?

Nee.

Gr :D

Goudlokje

Ik heb vanavond de antenne ring vervangen, fluitje van een cent. Gelukkig startte de auto ook weer haha. Ik zal nu in de gaten houden of de problemen weg zijn.. fingers crossed  ;D