motor heeft geen vermogen loopt niet stationair

Gestart door Winegum01, 29-06-2011 22:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Winegum01

Hallo forumers,

Ik heb een waazig probleem met mijn 850 2.5i 20V Estate uit '93 Km stand 455000

De motor wil ineens niet meer stationair lopen op benzine maar wel op gas, starten doet 'ie al een tijd wat lastig, ik moet bij koude motor meestal twee a drie keer doorstarten en dan slaat 'ie aan bij warme motor duurt het nog langer.
Wanneer ik nu het toerental opvoer (op gas) gaat dat goed tot zo'n 2500 toeren en dan zakt het toerental ineens weg en gaat 'ie "pulseren" qua toerental. Wanneer ik overschakel op benzine trekt 'ie wel door maar schokt de motor regelmatig alsof er af en toe ineens heel even wel vermogen is. Bij een stoplicht of afslag o.i.d. slaat de motor direct af!

Ik heb een week geleden de bougies, verdelerkap en rotor vervangen en alle foutcodes gereset! echter blijft het service lampje continu branden.

Ik heb vandaag het gasklephuis gedemonteerd en schoon gemaakt, verder heb ik alle vacuüm slangen vervangen en het hele inlaat gedeelte geheel lekvrij gemaakt.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? ik hoor het graag!

greetz,
Marcel

Misha

Temperatuursensor  ? Indicatie op het dash zegt niet zoveel.
heeft hij ook rook ? zwart / blauw ?

Lambdasensor ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Een lekke benzinedrukregelaar.

Het servicelampje resetten is een andere procedure, dan foutcodes uitlezen en resetten.
Hier staat het allemaal beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Jack v

Citaat van: Ludo op 29-06-2011 22:16:27

Het servicelampje resetten is een andere procedure, dan foutcodes uitlezen en resetten.
Hier staat het allemaal beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Dan zou hij op gas toch wel door moeten gaan Ludo?
Ik verdenk de nokkenassensor.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Winegum01

Hij rookt niet, niet zwart, blauw of wit.
Zou het zinvol zijn de bougi-kabelset te vervangen?

Jack v

hoe oud zijn ze? Ze zijn vrij prijzig, dus weet wel wat je doet. Misschien een gebruikt setje van iemand proberen.

Winegum01

geen idee hoe oud ze zijn, ze zaten er in toen ik hem kocht. Ik lees hier op het forum nog al eens dat dat toch wel veel uit kan maken

Jack v

er staat een datum op. Bekijjk ze anders eens 1 voor 1 op doorbrandplekken.

Misha

Bij onstekingsproblemen verwacht ik veel meer ellende op gas dan op benzine.

Wat voor gas zit er in?

LMM wellicht ? Is makkelijk te wisselen om te proberen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:37:27
hoe oud zijn ze? Ze zijn vrij prijzig, dus weet wel wat je doet. Misschien een gebruikt setje van iemand proberen.

Oud voor oud wisselen heeft weinig nut...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:23:39
Citaat van: Ludo op 29-06-2011 22:16:27

Dan zou hij op gas toch wel door moeten gaan Ludo?

Als de drukregelaar lek is, draait de motor op dubbele brandstof.
Dan ga je zelf ook schokken en moeilijk doen...  ;D
Als éérste controleren dus.

Jack v

Citaat van: M a r c op 29-06-2011 22:51:22
Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:37:27

Oud voor oud wisselen heeft weinig nut...

hoeft niet persee oud te zijn Marc, even van de auto aftrekken en op de van hem zetten.

thuur

Zijn we weer aan het quizzen? :evil:

Welke foutcodes heb/had je?

Servicelampje moet je wel vertellen dat je een beurt hebt gegeven (waar olie en oliefilter altijd onder vallen overigens..).

Gr ;)

Winegum01

even een update, na jullie reacties ( :eusa_clap: waarvoor mijn enorme dank  :eusa_clap:) alles nog 'ns onder de loep genomen en wederom codes uitgelezen.
omdat het een 2.5 zonder turbo betreft, zowel A2 als A6 uitgelezen. Hieruit kwamen de volgende codes A2 1-2-1 en 1-1-3 en A6 3-2-4 en 2-1-4. bij navraag bleek het te gaan om de nokkenas positiesensor en de luchtmassa sensor. Op het dashboard brande ook al een tijdje het lambda-lampje maar ik kreeg geen code voor een kapotte lambda sonde. Ik heb nu beide sensoren vervangen en hoppa, alle problemen verholpen  :eusa_dance: :eusa_dance:. Codes weer gereset en nu blijft alles 1-1-1. Ook het lambda-lampje is nu uit. Dit is gaan branden omdat de lambda sonde een foute waarde heeft gemeten en dus probeerde dit bij te regelen, dat kan echter maar binnen een bepaalde marge, als deze marge overschreden wordt gaat het lambda-lampje branden!!!!! wel goed om te weten lijkt me. iig zijn de problemen verholpen en loopt 'ie weer als een naaimachientje  ;D

Nogmaals hartelijk dank allen.