Inhoud reservetank 855 2,5L 10V

Gestart door Sjaak90, 13-05-2010 20:53:51

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak90

Hallo medeforumgebruikers/ eigenaren van een mooie roffel,

Ik ben gloednieuw op het forum al bekijk ik de topics al een tijdje. Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op de volgende vragen.

Ik bezit een 855 2,5L 10V ( dus heel bescheiden, maar wat een fijne bak is het toch!)
Mijn tankinhoud zou volgens de VOLVO specs. 73 liter moeten zijn inclusief de reserve inhoud, maar hoeveel liter heb ik nog over op het moment dat het reservelampje gaat branden?? ik krijg dit soort simpele info dus gewoon niet gevonden in de boeken van HAYNES. ( ik heb ook geen boekjes van de VOLVO ).

Het schijnt dat de 850/855 een behoorlijke reserve heeft voor een auto van dit formaat, kan iemand mij vertellen hoeveel liter ik ongeveer nog over heb vanaf het moment dat het "ik heb dorst" lampje gaat branden?

Ik zou zo graag es een keer kijken hoeveel Km. ik nu echt haal op een tank, uiteraard een jerrycannetje aanboord!

Alvast dank voor jullie hulp.

Groet,

Siraj

's-Hertogenbosch

PB34

Bij mijn vorige 850 T5 estate had ik nog ongeveer 10 L benzine op het moment dat het lampje begon te branden. Dan kon ik nog met gemak 90-110 km rijden. Zelfs als de boardcomputer nog 0 km te rijden aangaf kon ik nog een tankstation binnen 5 km halen. Nu heb ik een C70 T5 en daarvan zegt men dat de tankinhoud 68L is. De verdeling van de benzinemeter op het dashboard is ook anders. Ik denk dat die 68L exclusief 5L reserve is, maar wellicht kan een ander forumlid dit bevestigen.

Jeff

Reservetanklampje gaat branden als er nog 7 liter in zit volgens mij
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sjaak90

Dank voor de snelle reactie, prachtig hoe een forum werkt!

Nou uitgaande van het feit dat ik dan 9 a 10 L nog in de tank zou moeten hebben en dat mijn 10V waarschijnlijk ietsje zuiniger is dan uw T5  :P , tenminste dat zou ie moeten zijn! Heb ik een goede indicatie, al zou ik natuurlijk gewoon de tank es een keer echt leeg moeten rijden.......

Groet,

Siraj

Sjaak90

Oh , ik ben te snel met reageren.

Uitgaande van 7L is voor de veiligheid handiger,

Nogmaals dank

PB34

Nou uitgaande van het feit dat ik dan 9 a 10 L nog in de tank zou moeten hebben en dat mijn 10V waarschijnlijk ietsje zuiniger is dan uw T5  :P , tenminste dat zou ie moeten zijn! Heb ik een goede indicatie, al zou ik natuurlijk gewoon de tank es een keer echt leeg moeten rijden.......

Als het lampje brandt ga je automatisch wat voorzichtiger met je gaspedaal om! Ook met een T5; hier reed ik overigens gemiddeld makkelijk 1:10,5 mee!

Sjaak90

Sjonge,

das niet slecht voor een T5, ik rijdt ongeveer 600 Km op een tank, ex reserve verbruik dan. Ik herinner me nog de donkerblauwe T5 welke mijn ouders hebben gehad voor de zaak, diverse reisjes naar Italie...haha de kosten voor het tanken liepen dan ook wel uit de hand. Maargoed een T5 is ook wel het paradepaardje onder de 850 roffels.

De Mercedes-Benz 250TD die we daarvoor hadden was bedrijfstechnisch toch voordeliger goh!!

Groet,

Siraj

volvobug

Citaat van: Jeff op 13-05-2010 21:00:45
Reservetanklampje gaat branden als er nog 7 liter in zit volgens mij

Vadis meldt ca. 8 liter. Maar ach, "what's in a liter"?

(Antwoord: 7 tot 12 kilometer)  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Douwe

Om het zeker te weten kun je als het lampje begint te branden gaan tanken.
trek het aantal getankte liters af van de opgegeven 73 liter tankinhoud en je weet exact hoeveel liter jouw reserve is.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

thuur

Citaat van: Douwe op 15-05-2010 22:01:53
Om het zeker te weten kun je als het lampje begint te branden gaan tanken.
trek het aantal getankte liters af van de opgegeven 73 liter tankinhoud en je weet exact hoeveel liter jouw reserve is.

Soms is het leven heerlijk eenvoudig :D

Gr 8)

elianmars

Waar zit die reservetank eigenlijk bij een 850?  :eusa_think:

Vulk

Lijkt me gewoon dezelfde tank?

tackle

alleen op je reserve rijden is niet zo gezond, er zit meestal nogal wat troep in je tank.