Piepen en knarsen van interieur

Gestart door RHF, 12-02-2004 16:35:21

Vorige topic - Volgende topic

RHF

Het piepen is vooral hoorbaar wanneer de afdekrolhoes niet uitgerold is en niet gespannen is. Als ie wel strak staat piept het alleen af en toe als ik over een slechte (hobbel) weg rijd. De achterklep is een ander verhaal, daar is 1 of meer plastic klemmetjes afgebroken. Waarschijnlijk omdat die klep door soms hard dicht gegooid wordt. Maar als de klep dicht zit heb ik er geen last van.
My first 850, what's next...

RHF

Bij de volgende grote beurt worden de clipjes die de achterklepvoering klemmen vervangen door een revisie setje, dan moet dat rammelen verledentijd zijn.

PvT

Omdat ik toch wat via Internet wilde bestellen bij IPD heb ik meteen ook het reparatiesetje  voor de binnenkant van de 5e deur besteld (was in de aanbieding :) )Het zijn ijzeren plaatjes met een gat erin die je over de oorspronkelijke plastic houdertjes heenlegt om dan het ijzer te buigen en vast te schroeven. Het is was gepiel maar wel de meest vruchtbare oplossing (had ook al geprobeerd met Kit en met nieuwe originele Volvo pluggetjes, maar als die gaten zijn uitgescheurd helpt niets meer).

Da´s in ieder geval 1 rammel minder in het interieur. Nu nog iets verzinnen voor de binnenbekleding van het achterportier boven de deuropener. Een pinnetje van dat stukje leer op zachtboard is afgebroken en kleppert. Dubbelzijdig plakband hielp maar een paar dagen. Iemand suggesties ??

RHF

Twee van "alle" piepjes en knarsen zijn opgelost. De eerst is een revisie setje voor de achterklep (binnenzijde) zodat ie goed vast zit, ook wanneer de klep wat harder dan normaal dicht gegooid wordt. Die rammelt dus niet meer. (vervangen bij grote beurt)

De tweede rammel was voor mij een verrassing, dat was een "losse" stabilisator stang, ik meen links voor. Dat rammelde wanneer ik over klinker wegen reed en als het hard waaide (en boven de 130 km/u soms). Die is vervangen voor EUR 60,00. Dat scheelt een hoop lawaai!

Sbv

Bij mij wordt de bekleding van achterklep vervangen daar de klemmetjes ten dele afgebroken waren en een revisie set niet  meer kan helpen, gelukkig is het garantie

RHF

Gelukkig waren bij mij de "gaatjes" uitgelubberd en was een revisiesetje voldoende. ik verwacht dat de afdekrolhoes ook een revisie setje kan gebruiken. die afdekkap wil ook wel eens los schieten als de bank plat is geweest. heeft iemand daar ervaring mee?

Frankyfire

last van mijn dashboard dat kraakt, na een paar harde tikken is het meestal over. het is de lijst van je dashboard die je raamraakt, die schuiven over elkaar, wellicht dat sic.spray helpt.
Inderdaad radio harder, ik vind ook dat er standaard gewoon een geweldig geluid uitkomt.

Frank

Amazon

>:(

Piepjes en rammeltjes zijn een bekend fenomeen. Ik erger me daar kapot aan.

Ga niet gelijk achter elk rammeltje aan. Heel veel nieuwe piepjes en rammeltjes verdwijnen zoals ze gekomen zijn.

Wat vaak helpt bij de kunstof delen (nog steeds van Allibert) is ze erafhalen de randjes schoonmaken en even licht schuren. Het piepen en kraken is dan vaak voor langere tijd verholpen.

Op veel plekken kun je ook aan het werk met zelfklevend klitteband. je gebruikt dan alleen de zachte kant en plakt die op plekken waar het kraakt. Dit kun je zelfs in beige krijgen.

Het gerammel van de leuning van de achterbank ontstaat doordat de rubbers (oranjeachtig) waar de bank na vergrendeling in terugvalt niet meer veerkrachtig zijn. De snelste oplossing is er een blokje rubber van een millimeter of 3 overheen te plakken of een stukje stevige tochtstrip. Het gerammel is dan weg.

Verder doet een drupje kruipolie (niet de grijze) wonderen.

Als de auto nog koud is heb je altijd meer rammeltjes, omdat het spul van allibert dan harder is.

Als je denkt dat een 850 piept en rammelt moet je maar eens in een 440 of een 480 kruipen!
Bigger and better!