Tikkend geluid aan de linker achterkant

Gestart door Frankmeijers, 22-05-2010 16:32:33

Vorige topic - Volgende topic

Frankmeijers

Sinds gisteren hoor ik als ik met de ramen open rij een tikkend geluid aan de linker achterkant. Net alsof er een steentje in de band zit, maar die heb ik helemaal nagelopen en daar zit niks in. Ik heb ook gekeken of er verder niks in aanraking met de auto komt, maar daar heb ik ook niks gevonden. Ik hoor het alleen met de ramen open, als ze dicht zijn hoor ik niks. Het geluid wordt ook "sneller" als je harder gaat rijden, maar boven 60 km/h lijkt het weg. Maar dat kan ook door rijwind komen. Wie weet wat dit kan zijn?

Lampje

Een Zweedse tijdbom, door Chinezen geplaatst?

Zit er niet een stukje ijzerdraad of iets anders bij je wiel vast?

Frankmeijers

Je bedoeld achter de velg, dat heb ik net bekeken, maar ik zie niks zitten wat het geluid kan veroorzaken

verburgh

Frankmeijers

Hoe bedoel je? Daar zit een bijna geheel nieuwe ophanghaak aan, dus die zit niet los. Bedoelde je dat?

verburgh

Citaat van: Frankmeijers op 22-05-2010 21:17:31
Hoe bedoel je? Daar zit een bijna geheel nieuwe ophanghaak aan, dus die zit niet los. Bedoelde je dat?

Zit die haak wel goed vast?

Frankmeijers

Ja die zit nog goed vast. Ik kan me ook niet voorstellen dat het dat is, want je merkt echt dat het iets is wat met de snelheid ronddraaien van de banden heeft te maken.

Vulk

Gaat het weg als je uw voet zacht op de rem houdt?

Frankmeijers

Frankmeijers

Vulk, het gaat inderdaad weg als ik lichtjes op de rem druk. Het duurde vandaag best lang voordat ik geluid weer hoorde 25 KM. Weet jij wat het is en hoe het opgelost kan worden? Of natuurlijk iemand anders die weet wat dit kan zijn.

arjen850

Eve de achter remmen loshalen en de veertjes vervangen.. doe meteen de pinnen.je hebt het toch los en het kost weinig..

Groet Arjen ;)