even voorstellen TommyTurbo

Gestart door TommyTurbo, 23-05-2010 22:55:22

Vorige topic - Volgende topic

TommyTurbo

Hallo forumleden,

Ik ben Thomas. Ik ben van plan een auto te gaan kopen. het moet een ruime veilige betrouwbare auto zijn, en mag niet te veel kosten. Na enig zoeken op internet en kennissen gevraagd te hebben werd me aangeraden te kijken naar een Volvo 850 estate. Ik heb goede ervaringen met Volvo, mijn vader heeft er zelf een en bevalt uitstekend! Een 850 staat me zeker aan, maar ja ik heb ook niet heel erg veel verstand van waar je op moet letten als je een 2de hands auto wilt kopen. Ik heb geen zin om na de aanschaf gelijk grote dure reparaties uit te voeren. Ik las toen op een autoweek.nl dat je op deze site veel informatie kunt vinden over een Volvo 850. Dus heb ik me aangemeld op dit forum. Mochten jullie tips hebben voor mij dan hoor ik dat graag! alvast bedankt

Groetjes Thomas

arjen850

welkom Thomas.. Je kunt meteen beginnen met het topic "aankooptips"door te spitten ;)

Gr Arjen :D

Turbo-Geek

De 850 voldoet aan bijna al je eisen. Maar het niet te veel kosten gaat gewoon niet op.
NIET in onderhoud en ook NIET in vaste lasten.
Bij een goedkope aanschaf volgen vrijwel altijd dure reparaties en tenzij je zelf erg handig bent en graag dingen zelf doet loop je er snel op leeg (als je het allemaal goed wilt hebben).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

arjen850

Citaat van: Turbo-Geek op 23-05-2010 23:04:39
De 850 voldoet aan bijna al je eisen. Maar het niet te veel kosten gaat gewoon niet op.
NIET in onderhoud en ook NIET in vaste lasten.
Bij een goedkope aanschaf volgen vrijwel altijd dure reparaties en tenzij je zelf erg handig bent en graag dingen zelf doet loop je er snel op leeg (als je het allemaal goed wilt hebben).

Ach joh,wat kost een 850 nou? ;D

TommyTurbo

oke, bedankt voor de reactie, dan weet ik dat. Ik kan opzich redelijk veel reparaties zelf doen, en heb evt. een brug tot mijn beschikking. Mijn grootste punt is dat ik het eerste jaar niet gelijk dure reperaties heb, dat wil ik proberen te voorkomen.

Ik heb nog een vraag. Welke motor is het beste aan te raden? Ik wil een benzine en handgeschakeld. De T5 is natuurlijk het leukst, maar ik denk dat je dan ook de meeste kosten kwijt bent?? Voldoet de 2.0 liter? of is beter aan te raden voor de 2.5 20V te gaan? De auto word vooral gebruikt op snelwegen, maar op vakantie moet ik ook met een volbeladen auto de bergen in kunnen rijden zonder al te veel moeite? Welke motor raden jullie mij aan?

Grt Thomas

verburgh

Welkom  ;) maar wat versta jij onder kosten? elke auto heb onderhoud nodig toch  ;)

Turbo-Geek

Gezien de kosten en dergelijke is er GEEN betere keuze dan de 2.5 10V versie .... Probleemloze motor die ook nog verassend goed rijd !
En ja de T-5 kost velen malen meer wil je die in goede staat houden of brengen, met name dat laatste is wat een hoop mensen tegen valt want lang niet alle T-5's wisselen van eigenaar in gezonde conditie.

jrkalf

Wat turbo zegt, hard maar waar.

Turbo motoren kosten geld, vaak omdat ze knutselen om er meer uit te halen en onderhoud nog wel eens vergeten.
Een auto zonder Turbo is de best keuze, een 2.5 10v of 20v. De 10v is economischer, de 20v heeft een wat leuker geluid en net ietsje meer pit. niet veel, maar toch.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

verburgh

Citaat van: jrkalf op 23-05-2010 23:34:43

Turbo motoren kosten geld, vaak omdat ze knutselen om er meer uit te halen en onderhoud nog wel eens vergeten.
Een auto zonder Turbo is de best keuze, een 2.5 10v of 20v. De 10v is economischer, de 20v heeft een wat leuker geluid en net ietsje meer pit. niet veel, maar toch.

Jelle

Turbo pouwerrrrrrrrrrr  ;D volgens mijn kwa onderhoud zijn turbo en niet turbo motoren het zelfde,Als je een turbo motor een goeie stage 0 geeft ben je al voor een aantal jaar uit de kosten,Of heb ik het nu mis.

henry classic v70

Inderdaad de 2.5 10V is een probleemloze motor en wat het geluid betreft is de "roffel" van een 10V duidelijker hoorbaar dan een 20V.....sorry jrkalf :eusa_whistle:
Kijk hier maar eens hoeveel km's deze motoren draaien en met welke brandstof
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Turbo-Geek

Citaat van: verburgh op 24-05-2010 00:03:55

Jelle

Turbo pouwerrrrrrrrrrr  ;D volgens mijn kwa onderhoud zijn turbo en niet turbo motoren het zelfde,Als je een turbo motor een goeie stage 0 geeft ben je al voor een aantal jaar uit de kosten,Of heb ik het nu mis.

Precies maar om stage 0 af te ronden kan makkelijk de aanschafwaarde van de auto erbij komen ;)
Bij een 10V kan je ook op extra kosten komen maar geen dure motor zaken.
Kortom, als je het goedkoopst in een 850 wilt rijden is de 10V de enige logische keuze, de rest is automatisch duurder.

V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 24-05-2010 08:54:20
Citaat van: verburgh op 24-05-2010 00:03:55

Jelle

Enige onderdeel wat je extra krijgt bij een T-5 is de turbo. De vaste kosten van een 10V zijn vrijwel gelijk aan die van de turbo (WB, verzekering en verbruik). Achterstallig onderhoud van een 10v kan ook in de papieren lopen, onderstel, remmen, klepsteelrubbers, carterventilatie etc.

Afhankelijk van hoe zwaar je voet is slijten de delen wel sneller en gaat je verbruik mee natuurlijk.

Turbo pouwerrrrrrrrrrr  ;D volgens mijn kwa onderhoud zijn turbo en niet turbo motoren het zelfde,Als je een turbo motor een goeie stage 0 geeft ben je al voor een aantal jaar uit de kosten,Of heb ik het nu mis.

Precies maar om stage 0 af te ronden kan makkelijk de aanschafwaarde van de auto erbij komen ;)
Bij een 10V kan je ook op extra kosten komen maar geen dure motor zaken.
Kortom, als je het goedkoopst in een 850 wilt rijden is de 10V de enige logische keuze, de rest is automatisch duurder.

Enige onderdeel wat je extra krijgt bij een T-5 is de turbo. De vaste kosten van een 10V zijn vrijwel gelijk aan die van de turbo (WB, verzekering en verbruik). Achterstallig onderhoud van een 10v kan ook in de papieren lopen, onderstel, remmen, klepsteelrubbers, carterventilatie etc.

Afhankelijk van hoe zwaar je voet is slijten de delen wel sneller en gaat je verbruik mee natuurlijk.v x

Volvo850 93

Hey TommyTurbo

Alvast welkom op het forum

Tjah een motor type is altijd lastig te zeggen. met een 2.0 is niet snel maar je kunt er wel mee goed in het verkeer meekomen- de 2.5-10v ( die heb ik ook) rijd prima is redelijk zuinig tegen over de 20v en turbo's. en met standaard 140pk is het heel leuk rijden en het geluid he dat is gewoon heerlijk. de 20v is iets sneller niet heel veel. en kwa geluid niet zo mooie. en de turbo's zijn allemaal snel en verbruiken best veel.

Mvg Dennie

Turbo-Geek

Spekkie legt het wel heel simplistisch uit en niet geheel compleet.
Er zit meer op een T-5(R) dan alleen een extra turbo. Je hebt ook extra leidingen lopen en drukbuizen, druk slangen, intercooler en ga zo maar door.
Ook de voortrein wordt zwaarder belast en er wordt toch iets anders met een T-5 gereden als met een 10V doorgaans, dus dat bepaald aardig wat.
Nee hoor, verschil zat en ook zeker financieel !

henry classic v70

Ik denk dat het niet onverstandig zou zijn om eens te beginnen met een 2.5 10V en daar een tijdje in rijden, als je dan een regelmatige bezoeker bent op 't forum lees je vanzelf alle ins & outs wat betreft de verschillende motoren en onderhoud/reparatie's.

Zo'n 2.5 10V zit in de 850 en S/V70 en er staan wel een paar goeie te koop hier op 't forum (zie advertentie topic) anders de aankooptips goed doorlezen en goed laten voorlichten of iemand meenemen.

Succes met de zoektocht
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4