T5 (2.0 liter) valt uit tijdens het rijden

Gestart door relex850, 24-04-2010 19:35:37

Vorige topic - Volgende topic

relex850

Okee, ik begin het te begrijpen.
Ik ga ermee aan de slag en zal het vervolg laten weten
Bedankt voor alle tips

relex850

Gisteren na het tanken wilde de auto niet starten. Na een aantal malen proberen toch gelukt. Ik dacht metteen aan het relais 103. Vandaag heb ik relais 103 doorgesoldeerd en nogmaals de stationairregelaar nagekeken en voor de zekerheid de zekering vervangen.
Weet iemand of er ook problemen bekend zijn met de grote print waarop de zekeringen en relais gemonteerd zijn?

gr relex

thuur

Heb je nog (nieuwe) foutcodes?

Nokkenassensor en ECU relais zijn ook verdacht in deze.

Gr :eusa_think:

relex850

Hoi Thuur

Is het ECU relais een zwart klein relaitje of is het de rechthoekige groene?

Is de nokkenassensor redelijk eenvoudig te vervangen?

Verder zijn er 0 foutmeldingen en de auto rijd als een zonnetje, dus als ik nog een relaitje of een sensor moet vervangen doe ik het graag om weer lang te genieten van deze t5

gr ;)

thuur

Citaat van: relex850 op 18-05-2010 07:37:42
Hoi Thuur

Is het ECU relais een zwart klein relaitje of is het de rechthoekige groene?

Is de nokkenassensor redelijk eenvoudig te vervangen?

Verder zijn er 0 foutmeldingen en de auto rijd als een zonnetje, dus als ik nog een relaitje of een sensor moet vervangen doe ik het graag om weer lang te genieten van deze t5

gr ;)

Het ECU relais is een grijs rechthoekig dingetje met een stekker met 4 ronde pinnen eraan. Je vindt het boven de radiator, naast het koelfanrelais.

Nokkenassensor is wel te doen, ze kunnen gruwelijk vastzitten. Probeer hem zo recht mogelijk eruit te krijgen en gebruik een goede Torx schroevendraaien voor de 2 boutjes.

Gr :D

relex850

Ik heb het ecu relais nog niet vervangen, maar de storingen zijn niet meer opgetreden.
Allen bedankt voor de tips