Brembo max schijven brommen als een gek

Gestart door Hans V70, 24-05-2010 16:52:11

Vorige topic - Volgende topic

Hans V70

Kortgeleden is er een setje Brembo max schijven aan de voorzijde van onze V70 geplaatst. Bij het remmen maken ze echter een enorm brommend geluid en ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. Ik verdenk zelf de (standaard) TRW blokken. Wat denken jullie?

Groet, Hans

Ludo

Brommen komt door de groeven.
Groeven hebben geen enkele toevoeging, dus waarom Brembo Max gekozen?.

reneetje

Citaat van: Ludo op 24-05-2010 17:43:13

Gaten kunnen anders ook best brommen hoor..... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: reneetje op 24-05-2010 19:02:20
Citaat van: Ludo op 24-05-2010 17:43:13

Gaten kunnen anders ook best brommen hoor..... ;)

Dat klopt Rene, alleen zitten er in een Brembo Max geen gaten, enkel groeven.
Tenzij je de montage gaten bedoeld.  ;D

Hans V70

Na 3 kromme setjes standaard schijven besloten om iets anders te proberen, vandaar de max.
Maar dat brommen is echt absurd! Lijkt me sterk dat iedereen met max schijven brommend onderweg is?

Ronin

Toen mijn CTF RS/DTM(geboorde/gegroefde) schijfen nieuw eronder kwamen heb ik het ook heel even gehad, maar naar verloop van tijd is het nagenoeg weg.

capri

Citaat van: Hans V70 op 24-05-2010 20:36:36
Na 3 kromme setjes standaard schijven besloten om iets anders te proberen, vandaar de max.
Maar dat brommen is echt absurd! Lijkt me sterk dat iedereen met max schijven brommend onderweg is?

Ik hoop dat je geluk hebt met de max schijven, de mijne waren heel snel weer krom.
Nu orgineel volvo en dat remt een stuk beter en stiller. 

Hans V70

Citaat van: Ronin op 24-05-2010 20:48:26
Toen mijn CTF RS/DTM(geboorde/gegroefde) schijfen nieuw eronder kwamen heb ik het ook heel even gehad, maar naar verloop van tijd is het nagenoeg weg.

Hoi Ronin,
Na hoeveel km. was bij jou het gebrom weg?

Ronin

Dat heeft niet lang geduurt een week tops denk ik en het ging bij mij ook gepaard met wat schraap geluid alles moet dan even inslijten.

elianmars

Hoe krijg jij de standaard schijven krom? Volgens mij komt dat niet vaak voor.

Ronin

Citaat van: elianmars op 24-05-2010 21:02:06

Waarom zou het standaard spul niet krom kunnen trekken?
Alleen gaat het hier om 3x krom trekken dan lijkt het me dat er wat anders aan de hand moet zijn.

Hans V70

Tja, hoe krijg je die dingen krom? Geen idee. We zijn normale rijders, belasten de remmen dus niet extreem.
Na 3 setjes kort achter elkaar te hebben krom gereden (totaal ongeveer 15.000 km mee gereden in een jaar)
hebben we er geboorde schijven onder gehad. Deze bevielen echt goed totdat door een vastgelopen remklauw
1 schijf giga heet geworden is en zo krom als een hoepeltje was. Toen in overleg met garagebedrijf gekozen voor de max schijven. Uiteraard ook twee nieuwe remklauwen gemonteerd.

elianmars

Citaat van: Ronin op 24-05-2010 21:04:55
Citaat van: elianmars op 24-05-2010 21:02:06

Waarom zou het standaard spul niet krom kunnen trekken?
Alleen gaat het hier om 3x krom trekken dan lijkt het me dat er wat anders aan de hand moet zijn.

Natuurlijk, alles kan krom, maar drie keer achter elkaar een set krom?

Hans V70

yep, 3 keer achter elkaar krom. Daarna met de geboorde schijven geen problemen gehad.
Ik vind het zelf ook vreemd hoor, maar komt zoals je weet wel erg vaak voor bij de kleine (280 mm)
schijven.

thuur

Citaat van: Hans V70 op 24-05-2010 21:17:41
Tja, hoe krijg je die dingen krom? Geen idee. We zijn normale rijders, belasten de remmen dus niet extreem.
Na 3 setjes kort achter elkaar te hebben krom gereden (totaal ongeveer 15.000 km mee gereden in een jaar)
hebben we er geboorde schijven onder gehad. Deze bevielen echt goed totdat door een vastgelopen remklauw
1 schijf giga heet geworden is en zo krom als een hoepeltje was. Toen in overleg met garagebedrijf gekozen voor de max schijven. Uiteraard ook twee nieuwe remklauwen gemonteerd.

Tadaa! Vraag en antwoord tegelijk :D

Gr ;)