Schade velg te repareren?

Gestart door Easterboy, 02-08-2010 18:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Easterboy

Ik kan aan een set velgen komen, echter is er eentje beschadigd.
Er zitten krassen op één van de spaken van de velg. Mijn vraag is of jullie inzicht hebben of dit makkelijk te repareren is.
De beschadiging zou in het lak zitten, niet in de velg zelf.
Zo ja, wat moet hiervoor gedaan worden en ook niet onbelangrijk, hoe kostbaar zal een dergelijke reparatie zijn?


pwassink

Dit is op een foto slecht te beoordelen, "krab" er eens overheen, blijf je hangen of is het oppervlakkig.
Indien je erin bljft hangen zal het spuiten of mogelijk een spotrepair worden vrees ik, hangt er ook nog vanaf of het alleen een kleurlaklaag is of kleur met blanke lak erover , maakt ook weer uit
in de eventuele kosten of het een of tweelaags is.

K zou zeggen ga er eens mee langs een goede spotrepairtoko, die zien snel genoeg wat of er nog kan.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Easterboy

Eroverheen krabben, het verzorgen van een betere foto en langs een spotrepairtoko rijden gaat niet. :(
Het gaat om velgen die ik 'krijgen' kan, ik heb ze dus (nog) niet.

henry classic v70

Dat ligt ook aan de kleur van de velg of het makkelijk te repareren is.
Is het black-chrome of de zilverkleurige variant van de pegasus.......
Waarschijnlijk wordt het toch helemaal spuiten van de velg en zou met black-chrome wat lastiger worden.
Misschien heb je iets aan dit adres:  http://wielfix.nl/  zit in Apeldoorn, werkt netjes! (ook zonder bon...)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Zo te zien is het gewoon een 17" imi peg die voorzien is van een standaard lichte zilverkleur.

Easterboy

Ik heb totaal geen benul van de kleur, dat het immi's zijn weet ik (hoewel ik het verschil tussen immi's en echte niet zie).
Ze zijn van Den Dis.
Het gaat om deze velgen:



Teddy81

Lijkt black-chrome te zijn. Die zijn volgens mij niet makkelijk in de zelfde kleur terug te spuiten! Zilvergrijze lak over nog natte zwarte lak gespoten ofzo! Maar hoe nat moet de zwarte lak nog zijn?
Je zou kunnen proberen ze lichtjes op te schuren met grid 2000 ofzo en dan polijsten! Hopen dat je niet door de zilvergrijze laag heen gaat!