Eindelijk ingevoerd

Gestart door nOOb, 13-02-2004 13:07:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nOOb

Hey,

ff voorstellen als ( op komst ) zijnde  "roffel"rijder.
Heb maanden geleden een '95 VOLVO 850 T 5 gekocht in Belgie en vandaag laten keuren bij de mierenneukers van de RDW. En ja hoor, hij is er door.
Enkel een lekke benzinefilter, maar die laat ik vandaag nog repareren ( RDW keurmeester had me gematst, moest wel recht naar garage rijden  :) )
Nog BPM voldaan ( viel ook al mee : 1500 EURIE ). En nu maar wachten op kenteken , maar die zouden er volgende week al moeten zijn. ;D
Wel nog de nodige kosten gehad voor invoer ( draagarmen 2 x, stofhoes en kleinigheden ). In Belgie was hij door de technische keuring terwijl hij in Nederland door mijn APK garagebedrijf op de bovenstaande punten werd "afgekeurd ". Nouja ???!!!
Nog verhaal gaan halen bij Belgische dealer waar ik hem had gekocht, maar voor hem was de kous af : hij was door de Belgische keuring heen, punt uit.
Wat een lekkere service ???
Moraal : APK toch strenger als Belgische automobielinspectie.
Dus hopelijk volgende week een " nieuwe " 850 ( nieuw kenteken ) op de Nederlandse wegen.
Hopelijk kan ik dan eindelijk ( na 3 maanden te hebben stilgestaan ) gaan genieten met volle teugen. Eerst oppoetsen en verwennen, want dit vond de vorige eigenaar absoluut niet nodig. >:(
Dit verhaaltje was maar om een beetje leesvoer op het forum te gooien.  ;D
Enkele leden van dit forum nogmaals hartelijk dank voor de prijslijsten van de VOLVO 850 van 1995  :). Douane liep in grote boog rond wagen, dus cruise control, kinderzitje, woodline hebben ze niet bijgerekend bij nieuwprijs. En dat schol weer enkele honderden euro's BPM.
En ja, ik ben al lid van de club  ;D ;D ;D ;D

Jeroentjuh

Veel plesier ermee...

heb je al foto's van de 850?

nOOb

Nee, nog niet.
Probeer dit weekende een digitale camera te bemachtigen.
Dan zet ik een foto bij mijn Nick.
Nog klein vraagje : wat is een goede wax/polish om kleine krassen in lak ( van wasstraat en van struikgewas ) weg te polieren ?? Is handmatig oppoetsen het beste of machinaal ( met GAMMA achtig poliermachine  ;D ) ?

Jeroentjuh

Gewoon handmatig met een goede kleurwax..

thecrew

Zou het wel handmatig doen, zo'n machiene laat altijd van die draai krasjes zien. Althans bij mijn vorige volvo was dat zo, dus nu maar met de hand. Goed voor de spierballen 8)

nOOb

en de vrije tijd :)

tnx,
Nico

nOOb

Ja,

vorige volvo ( 940 ) werd afgekeurd bij RDW omdat de voorwielen niet soepel ronddraaiden. Remklauwen bleven hangen ( kwaaltje VOLVO )
Ik naar KWIK FIT. oeioei, zeiden ze, dat worden nieuwe revisie klauwen !
Wakostda ?? Tja was bij hun gute preis : 980 guldens. SLIK
Toch maar naar eigen garage gereden.
2 x invetten met koperpasta op glijvlakken, en terug naar RDW.
Goedgekeurd !!!
Rij nu nog zo rond ( 3 jaar later
;D )

2.0keijzer

Ik heb inmiddels 4 auto's laten keuren bij de RDW. Ik vind het ZEKER geen mierenneukers, ze controleren de auto gewoon op punten die tevoren zijn vastgesteld; daarnaast zijn ze vaak sympathieke en soms nog flexibel ook.
De afhandeling achteraf door de RDW, hun bereikbaarheid etc is beter dan menig bedrijf!

Zippo

Citaat van: nOOb op 13-02-2004 13:07:14
laten keuren bij de mierenneukers van de RDW. En ja hoor, hij is er door.

Pardon??
Waar slaat dit op?? ::)
Niet iedereen is een mieren.... bij de RDW, al zeg ik 't zelf........ ;D

Heb je 't kenteken al?

Zippo

nOOb

Nee, nog niet.

Maar tegenwoordig worden ze snel afgegeven. Na een dag of 4 - 5 zou ik de papieren thuis moeten aankrijgen.

Zippo

Citaat van: nOOb op 13-02-2004 22:53:37
Nee, nog niet.

Maar tegenwoordig worden ze snel afgegeven. Na een dag of 4 - 5 zou ik de papieren thuis moeten aankrijgen.

Als je zegt: mierenne.k..rs duurt 't alleen maar langer................. ;)

Zippo

nOOb

 :),

Ok....eigenlijk laatste keer toch wel toffe keurmeester gehad. ::)
Enne....ze reden allen volvo ( V70 en 850 ).
Als je zoveel verschillende merken ziet passeren per dag/week/jaar, weten ze waarschijnlijk wel welke merken de kwaliteit leveren  :)

Nico