Trillingen:banden, schijven of lagers ?

Gestart door Hans Giesberts, 31-12-2003 16:22:40

Vorige topic - Volgende topic

blije gup

omdat ik zelf bij een bandenhandel werk maak ik regelmatig mee dat zelfs bij de duurste soorten banden weleens een "mislukte" zit (band vervangen ,probleem weg)
ik begrijp dat het begon na montage van de banden
kan ook nog wel eens zijn dat de velg niet goed gecentreerd opde naaf (gebeurd vaak bij aftermarketvelgen met vulringen)
rubbers etc kan haast niet omdat het probleem (zoals ik het begrijp na de nieuwe banden is ontstaan
voorts zijn michelins onder de meeste type auto's toch het minst trillingsgevoelig (daar krijgen wij de minste klachten over)
veel suc6
oud maar niet versletuhh!!!

spartamet

Hallo,

Nog een suggestie als mogelijke verklaring voor trillen bij hogere snelheid:
Ik heb me laten vertellen dat ons type Volvo inderdaad vrij gevoelig is als het op balanceren aankomt en soms zijn trillingen te verhelpen met maar 10 gram lood.
Omdat bijna nooit gebalanceerd wordt aan de wagen wordt het gewicht van de slotbouten niet meegenomen. Met name de nieuwere generatie die het hele gat vullen en een meedraaiende ring hebben wegen redelijk wat. Tegenover het ventiel plaatsen helpt een beetje maar in feite moet je met die "zware" slotbouten het balanceren aan de auto laten verrichten.

Succes met je zoektocht,

Spartamet