Opnieuw laten overspuiten

Gestart door Ronin, 05-10-2008 13:08:41

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: Rob850turbo op 18-05-2010 19:13:16
Voorbeeld , om de hoek bij mij zit een spuiter , werkt hoofzakelijk voor verzekerings maatschappijen ed ,een super huisvesting ed ed . Hij  vraagt het dubbele van een spuiter 2 straten verder op, bv een motor kap van een 850 kost bij de ene spuiter 500 tot 600 ex btw !!  en bij de spuiter 2 straten verder op 250 ex btw. en welke levert er beter werk??

de spuiter die het voor 250 doet !!!

Je moet het in verhouding zien.
500> euro voor een motorkap ex btw is belachelijk duur.
Natuurlijk kan het dan extreem goed gespoten zijn maar wees realistisch dat je in een ouwe Volvo rijd en niet een Ferrari die je in concours staat gaat brengen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Starbuck

Citaat van: Turbo-Geek op 24-05-2010 10:45:02
Citaat van: Rob850turbo op 18-05-2010 19:13:16
Voorbeeld , om de hoek bij mij zit een spuiter , werkt hoofzakelijk voor verzekerings maatschappijen ed ,een super huisvesting ed ed . Hij  vraagt het dubbele van een spuiter 2 straten verder op, bv een motor kap van een 850 kost bij de ene spuiter 500 tot 600 ex btw !!  en bij de spuiter 2 straten verder op 250 ex btw. en welke levert er beter werk??

de spuiter die het voor 250 doet !!!

Je moet het in verhouding zien.
500> euro voor een motorkap ex btw is belachelijk duur.
Natuurlijk kan het dan extreem goed gespoten zijn maar wees realistisch dat je in een ouwe Volvo rijd en niet een Ferrari die je in concours staat gaat brengen.

Goh, ik had het ervoor over om de hele wagen te laten spuiten. Heeft me 2500 euro gekost en ben er nog steeds tevreden van.
Dat kon ik nog net betalen, een Ferrari nog niet.  ;D

Turbo-Geek

Precies, ik denk dat je voor 2500 euro een 85X/S/V70 leuk gespoten kan hebben.
Veel hangt ook af van de staat van het plaatwerk (roest, veel deukjes) en dus het werk wat nodig is ivm strak maken.
Wil je een auto SUPER gespoten hebben en zeker met een bijzondere lak dan zit je makkelijk op 2x zoveel.

Maar ja het hangt van zoveel dingen af.

- Wat doe je zelf (strippen, schuren, voor bewerken, etc)
- Waar laat je het doen, conecties ?
- Welke lak en hoeveel lagen

En ga zo maar door.

The things you own end up Owning you !

V70R-obert

Even een vraag onder deze topic. Ik heb de offerte gekregen voor het spuiten van de bumpers. Ze vragen € 200,- per bumper (zonder btw) voor het demonteren, richten van de steunen zodat alle naadjes weer op de mm gelijk zijn, schuren en spuiten. Ze willen de kleur niet mengen aan de hand van de kleurcode maar ze willen de bestaande kleur inlaseren om zo zeker te zijn dat er geen verschil kan ontstaan tussen bumpers en de overige lak. Ik heb geen benul of dit goedkoop, normaal of prijzig is. Iemand  een idee?

Rob850turbo

lijkt mij een nette prijs

jan piet

Volgens mij een héle nette prijs!

)()()sT

Heel netjes... ik heb laatst ook € 250,- betaald voor een 417 achterbumper welke in 417 gespoten is.

Ik heb 'm laatst even bekeken, en hij is echt  :eusa_drool:

henry classic v70

Citaat van: V70R-obert op 01-06-2010 12:51:01
Even een vraag onder deze topic. Ik heb de offerte gekregen voor het spuiten van de bumpers. Ze vragen € 200,- per bumper (zonder btw) voor het demonteren, richten van de steunen zodat alle naadjes weer op de mm gelijk zijn, schuren en spuiten. Ze willen de kleur niet mengen aan de hand van de kleurcode maar ze willen de bestaande kleur inlaseren om zo zeker te zijn dat er geen verschil kan ontstaan tussen bumpers en de overige lak. Ik heb geen benul of dit goedkoop, normaal of prijzig is. Iemand  een idee?

Is zeker niet duur!
Alleen voorbumper spuiten bij verschillende spuiters kost tussen € 250,= incl btw met bumpers wisselen enz. en € 375,= excl btw zonder wisselen enz.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4